Review: Chanel Illusion d’Ombre oogschaduw + swatches

Toen Chanel met de Illusion d’Ombre oogschaduw kwam, was ik op slag verliefd. Wat een prachtige oogschaduw! Helaas hangt er een hoog prijskaartje aan deze potjes en aangezien ik snel last krijg van mijn ogen van oogschaduw, blijf ik altijd liever bij de merken waarvan ik weet dat ik er geen last van krijg. Na een tijdje zag ik de oogschaduw opeens in de aanbieding en besloot er twee mee te nemen om uit te proberen. Deze bevielen zo goed, dat ik er later nog een derde bij heb gehaald. Benieuwd? Lees dan verder.

2013-05-12 14.59.48

Het product
Per collectie brengt Chanel weer nieuwe kleuren van de Illusion d’Ombre oogschaduw uit. De kleuren die ik in dit artikel laat zien komen uit de najaarscollectie van 2012, maar zijn opgenomen in de vaste collectie. Ik heb de volgende kleuren:

82 Émerveillé
Émerveilllé is een zachte perzikkleur met bruin en met kleine, champagnekleurige shimmers. Dit is de meest draagbare kleur van de drie en gebruik ik dan ook het meest.

2013-05-12 15.00.05 

83 Illusoire
Illusoire is een prachtige paarse kleur met zilveren shimmers. In bepaald ligt lijkt de oogschaduw soms een beetje taupekleurig. Dit komt waarschijnlijk door de bruine ondertoon.

2013-05-12 14.59.57 

84 Épatant
Épatant is een groene oogschaduw met gouden shimmers. Ook deze oogschaduw heeft een bruine ondertoon, waardoor hij soms taupekleurig lijkt.

2013-05-12 15.00.12

Bij de oogschaduw zit een kwastje om het mee aan te brengen. Zelf vind ik dit niet zo handig werken, dus gebruik ik gewoon mijn vingers, daarmee gaat het prima. En de kleuren? Die zijn gewoon hartstikke mooi. Vooral Émerveillé is een favoriet en draag ik regelmatig.

Naast oogschaduw kan je de Illusion d’Ombre oogschaduw ook als oogschaduwbasis gebruiken. Hierdoor wordt de kleur die je eroverheen aanbrengt nog intenser.

De textuur van de oogschaduw is heel prettig. De oogschaduw voelt heel fijn en zacht aan en geeft na het aanbrengen het effect alsof je oogschaduw in poedervorm hebt aangebracht. Dit vind ik een pluspunt, want ik ben niet zo’n fan van oogschaduws die een glossy effect geven, zoals je ook wel eens hebt met dit soort oogschaduws.

Houdbaarheid
De oogschaduw is goed gepigmenteerd. Je hebt er dus maar weinig van nodig. Ook blijft hij goed zitten, al merk ik wel dat hij aan het eind van de dag gaat creasen. Nou heb ik last van vettige oogleden, dus dit zal niet bij iedereen zo zijn. Anders kan je nog altijd een oogschaduwbasis als oplossing gebruiken. Zelf gebruik ik altijd Too Faced Shadow Insurance en hiermee blijft hij muurvast zitten.

Swatches
Op naar de swatches!

2013-05-12 15.02.38
In daglicht. Links Épatant, in het midden Émerveilllé en rechts Illusoire.

2013-05-12 15.02.59
In zonlicht. Links Épatant, in het midden Émerveilllé en rechts Illusoire.

Wat zijn ze mooi, hè?

Prijs en verkrijgbaarheid
Chanel Illusion d’Ombre oogschaduw kost €28,50 en is verkrijgbaar bij parfumerieën en luxe drogisterijen.

Wat vind jij van de Illusion d’Ombre oogschaduw van Chanel?

Xx Sarah 

5 gedachtes over “Review: Chanel Illusion d’Ombre oogschaduw + swatches

  1. Kaoutar zegt:

    Wow dat is best wel goedkoop 😀 Vanwaar kan je de Too Faced Shadow Insurance halen? Ow en waarom heb je geen foto’s van je ogen met oogschaduw 😦

    • saarenzo zegt:

      Helaas was het licht niet zo goed door het slechte weer van de laatste tijd. Ik heb nog geprobeerd goede foto’s te maken, maar het zag er allemaal heel grijzig uit 😦 En Too Faced Shadow Insurance kan je bij de Sephora halen. Jammer genoeg sluiten alle filialen van de Sephora in Nederland deze maand en de Too Faced Shadow Insurance is overal zo goed als uitverkocht. Maar je kan hem ook bestellen via het internet, bijvoorbeeld bij Asos.

Geef een reactie

