Mijn favoriete liedjes van dit moment #1

Bij ‘mijn favoriete liedjes van dit moment’ hou ik je op de hoogte van de muziek waar ik de afgelopen tijd naar heb geluisterd.

De afgelopen tijd heb ik vooral naar wat onbekendere nummers geluisterd die al een tijdje in mijn Spotify playlist staan en ik weer helemaal heb herontdekt.

Nick Waterhouse – Say I Wanna Know.

Nieuwe artiesten met een jaren ’60 gevoel: daar word ik blij van. Nick Waterhouse maakt zulke muziek. Say I Wanna Know vind ik zijn beste nummer. Toen ik het nummer in september vorig jaar ontdekte heb ik het heel vaak gedraaid en opeens was dat gestopt en was ik het nummer vergeten. Laatst moest ik er tijdens het ophangen van de was opeens weer aan denken (waar huishoudelijke klusjes wel allemaal niet goed voor kunnen zijn) en nu zet ik hem weer regelmatig in mijn playlist.

Frankie & the Heartstrings – Everbody Looks Better (In The Right Light).

Het leukste nummer van Frankie & the Heartstrings en de enige single die niet op hun album is verschenen. Waarom snap ik echt niet, want ik vind het persoonlijk een veel leuker nummer dan al hun andere. Het is een beetje een raar liedje, maar wel lekker vrolijk.

Pete and the Pirates – Half Moon Street.

Half Moon Street vind ik zo’n nummer dat hartstikke onbekend is en veel bekender had moeten zijn. Het is gewoon zo’n goed nummer. Ik kan er eigenlijk weinig meer over te vertellen. Snel luisteren dus!

The Crookes – American Girls.

The Crookes is een van mijn favoriete bandjes, dus heel gek is het niet dat ze dit keer in mijn lijst met mijn favoriete liedjes van dit moment staan. American Girls is zo’n nummer dat ik standaard opzet als het zonnetje schijnt, aangezien het daar zo goed bij past. Afgelopen week kwam de zon weer tevoorschijn, dus mocht ook dit nummer (en stiekem alle andere nummers van the Crookes, want ze zijn gewoon allemaal hartstikke leuk) weer aan.

Bleached – Searching Through The Past.

Ik voel me heel slecht om dit te vertellen, maar meestal als een artiest vrouwelijk is luister ik er al snel niet meer naar. Uitzondering hierop zijn oude soulzangeressen (Aretha Franklin, Etta James) en enkele nieuwe (Lisa Hannigan, Laura Marling, Feist), maar in mijn cd collectie zijn verassend weinig vrouwelijke artiesten te vinden. Bleached mag zich bij de uitzonderingen voegen, want het nummer Searching Through The Past van deze girlband (en nu niet gelijk aan de Spice Girls denken, want het is hele andere muziek!) is leuk en vrolijk en het ideale liedje voor de komende zomer!

 James Blake – Retrograde.

James Blake is zo’n artiest waarvan ik het vorige album echt heb grijsgedraaid… en vervolgens een beetje ben vergeten. Totdat ik laatst las dat zijn tweede cd wat uitgekomen. Nieuwsgierig of ik het nog net zo goed zou vinden als vorig jaar zocht ik zijn nieuwe single op en ik ben zeker niet teleurgesteld. Wat een goed nummer! James Blake maakt dubpop (een beetje tussen dubstep en pop in) en is dus zeker geen muziek waar veel mensen van zullen houden, maar ik ben weer helemaal fan. Inmiddels heb ik de cd waar het nummer op staat ook aangeschaft. Het is – op één nummer na – een heel goed album, dus als je zijn vorige nummers goed vond zou ik er echt even naar luisteren.

Etta James – At Last.

At Last van Etta James. Ik denk niet dat er iemand is die dit nummer niet kent en dat is maar goed ook, want het is hartstikke mooi. De muziek van Etta James beluister ik graag ’s avonds voordat ik naar bed ga en ze heeft nog veel andere goede nummers, maar dit vind ik toch wel de mooiste.

Arctic Monkeys – R U Mine?

De Arctic Monkeys vind ik een geweldige band. Er is echter één ding wat ik echt stom aan ze vind en dat is dat ze dit geweldige nummer nooit op cd hebben uitgebracht. Het nummer is vorig jaar uitgekomen. Sindsdien luister ik er regelmatig naar en de afgelopen weken zet ik hem toch nog eens extra vaak op. Het nummer heeft inmiddels een eigen videoclip en veel kijkers op Youtube… maar is alleen maar te downloaden! En als iemand die alles op cd koopt vind ik dat natuurlijk niet zo leuk. Helaas dan maar geduldig wachten of hij ooit nog op cd wordt uitgebracht en in de tussentijd is het nummer gelukkig nog te beluisteren via Spotify en Youtube.

Naar welke liedjes hebben jullie de afgelopen tijd veel geluisterd?

Xx Sarah

2 gedachtes over “Mijn favoriete liedjes van dit moment #1

  1. Kaoutar zegt:

    Wow zoveel oude liedjes! Tsss en wat heb jij tegen vrouwelijk artiesten :p Zulke artikeltjes moet je vaker plaatsen 😀 Maar dan wel liedjes van nu plaatsen haha :p

    • saarenzo zegt:

      Ik zal vaker mijn favoriete liedjes plaatsen 🙂 Maar er zit maar één oud liedje bij, hoor! Namelijk die van Etta James. De rest zijn allemaal van dit jaar of de afgelopen paar jaar 😉

Geef een reactie

