Opgemaakte producten #1

Soms is het tijd om spullen weg te gooien. De ene keer omdat ze helemaal op zijn, de andere keer omdat ze niet meer houdbaar of gewoonweg slecht zijn. Dit keer was het voor de volgende spullen tijd om weggegooid te worden.

2013-05-23 19.46.35

Rode lippenstift van Aveda. Mijn moeder kreeg deze lippenstift jaren (maar dan ook jaren) geleden ooit ergens gratis bij. Zelf draagt ze nooit rode lippenstift en na het opruimen van haar beautyspullen gaf ze hem aan mij. Ik droeg op dat moment zelf nog een lippenstift en gebruikte de lippenstift eigenlijk alleen maar om af en toe even naar te kijken, want wat een mooie kleur rood is het toch. Laatst was ik een beetje door mijn beauty stash aan het gaan toen ik hem weer tegenkwam. Ik kon niet wachten om die mooie rode kleur weer te zien, trok snel de dop af, draaide de lippenstift naar boven en… gadver! Opeens was er een soort paarsig laagje op de mooie lippenstift verschenen! Bah, bah, bah! Hoe jammer ik het ook vind, deze gaat rechtstreeks de prullenbak in.

Yes to Carrots lipbalsem in Mint. Ik ben dol op lipbalsems met mint erin en deze van Yes to Carrots heb ik ook een paar keer opnieuw gekocht. Toen ik met deze stick bezig was ontdekte ik echter mijn geliefde potjes Carmex, waardoor die van Yes to Carrots een beetje verwaarloosd werd. Toen ik hem laatst weer wilde gebruiken, werkte de verpakking niet meer mee en kreeg ik de balsem niet meer teruggedraaid, waardoor ik hem terug moest duwen. De lipbalsem is nu een groot prutje geworden en veel zin om deze nog op te maken heb ik niet. Ook van dit lipproduct neem ik nu dus afscheid.

Carmex lipbalsem. Neeeee, mijn favoriete lipbalsem was weer op! Wat ben ik toch dol op dit product. Tijdens mijn bezoeken aan Engeland vorig jaar had ik een voorraadje ingeslagen voor thuis, maar helaas is daar niet meer heel veel van over. Nog drie potjes te gaan en dan maar weer terug naar Engeland om nieuwe te kopen (hè, wat vervelend nou, haha). Top spul dit. Binnenkort kan je er meer over lezen op mijn blog.

Yes To Carrots daily cream facial cleanser. Deze reinigingscrème heb ik helemaal opgebruikt. En wat vond ik het jammer toen de tube leeg was, want wat is het een fijn product. De crème is even wennen om mee te reinigen, omdat het ook niet gaat schuimen. Maar het is het eerste reinigingsproduct waar ik geen uitslag of trekkerige huid van krijg. Ik was van plan een nieuwe te kopen, maar hij was uitverkocht en ik heb toen een andere meegenomen. Ook deze is erg fijn, dus als die op is kijk ik welke van de twee ik opnieuw ga aanschaffen.

2013-05-23 19.47.04

Yves Rocher Hydra Vegetal serum. Ik heb snel last van een droge, trekkerige huid. Afgelopen winter werd dit door de kou alleen maar erger. Daarom besloot ik de Hydra Vegetal serum van Yves Rocher uit te proberen. Het serum is bedoeld voor onder je normale gezichtscrème en zorgt voor een extra vochtboost. En wat een topspul is dit, zeg! Ik had veel minder last van een droge huid, zonder dat het vet werd. Mijn eerste versie is inmiddels helaas helemaal op, maar binnenkort ga ik snel naar Yves Rocher om een tweede te kopen.

Schwarzkopf droogshampoo. Mijn haar wordt helaas snel vet, met name mijn pony. Vorig jaar ontdekte ik droogshampoo en in de tussentijd heb ik al een stuk of vier flessen versleten. Het is gewoon heel handig en ik vind het zonde om iedere keer als het bij mijn pony een beetje vettig wordt gelijk al mijn haar te wassen. Droogshampoo was de ideale oplossing en deze fles is ondertussen dus ook alweer leeg. Ga ik een nieuwe fles kopen? Ik weet het nog niet. Een tijdje geleden ontdekte ik namelijk dat voor het kleine gedeelte bij mijn pony een beetje talkpoeder eigenlijk net zo goed werkt. Daarom denk ik dat ik het op dit moment gewoon bij talkpoeder hou.

Sabon handcrème Lavander Vanilla Patchoulli. Ooo, wat ruikt deze handcrème toch heerlijk! Ik vond laatst op mijn kamer nog een tube van 30 ml en heb die met veel plezier opgemaakt. Heel veel meer dan een handcrème van bijvoorbeeld Dove doet deze van Sabon niet voor mijn handen, maar die geur maakt alles goed. Hmmm, heerlijk!

L’Oréal Elvive shampoo & conditioner. Helaas niet op de afbeelding, aangezien ik de flessen al in al mijn enthousiasme had weggegooid en pas later bedacht ze nog nodig te hebben. Ik gebruik de shampoos en conditioners van l’Oréal Elvive al jaren. Het enige wat soms wisselt is de lijn (Volume, Gloss, etc.), maar ik merk behalve de geur eigenlijk geen verschil tussen die producten. Nu zijn er weer een shampoo en conditioner op. Ga ik deze opnieuw kopen? Jazeker, want ik vind het fijne producten. Ik hou echter ook van afwisselen, dus ik stap nu even over naar de shampoo en conditioner van Dove die mijn moeder gebruikt. Maar ik denk dat ik over een tijdje weer trouw terug ga naar de shampoos en conditioners van l’Oréal Elvive.

2013-05-23 19.46.56

Dat waren alweer alle producten die ik de laatste tijd heb opgemaakt. Wat vinden jullie van deze producten? En welke producten hebben jullie de afgelopen tijd opgemaakt?

Xx Sarah

2 gedachtes over “Opgemaakte producten #1

  1. Kaoutar zegt:

    Oke jouw lippenstift verhaal klinkt echt ranzig :p En wees blij met je vettig haar, dat is zooo veel beter dan droog haar. Wat een rare naam trouwens ‘Yes to Carrots’ voor een lippenbalsem :s

    • saarenzo zegt:

      Haha, ja die lippenstift was ook echt heel vies. Bah! En Yes to is de naam van het merk. Ze hebben verschillende lijnen en daar zitten allemaal supergezonde ingrediënten in. In de Yes to Carrots lijn zit (zoals de naam al zegt) veel met wortel en zo. Zelf gebruik ik vooral producten uit de Yes to Cucumbers lijn, waar weer komkommer in zit. Klinkt apart, maar het zijn fijne producten 🙂

Geef een reactie

