Review: Too Faced Shadow Insurance

Ik ben al een paar jaar groot fan van Too Faced Shadow Insurance. Onlangs begon ik aan mijn tweede tube van deze oogschaduwbasis. Benieuwd? Lees dan verder voor mijn review.

Ik kocht het product omdat bij mij oogschaduw snel creasen (in de lijntjes gaat zitten). Ik heb een beetje last van vettige oogleden. Hierdoor hoopte mijn oogschaduw zich na een paar uur altijd op in mijn crease. Heel vervelend, want het staat niet zo mooi. In de hoop dat hier een oplossing voor zou zijn, ging ik even Googelen wat ertegen kon helpen en daar kwam het verlossende antwoord: een oogschaduwprimer. TFSI is ongeveer de beste die er bestaat. Daarom besloot ik snel te proberen of het bij mij ook zou werken.

TFSI2
L: het kartonnen doosje waar TFSI in zit, M: het doosje en de tube, R: de tube TFSI.

De verpakking
Too Faced is één van mijn favoriete merken als het om beautyproducten gaat. Naast hele goede kwaliteit hebben de producten van Too Faced ook altijd super leuke verpakkingen. Ook de verpakking van TFSI is erg leuk. De tube zit in een lichtblauw doosje met een licht barrokmotiefje. Op de voorkant staat in sierlijke letters de naam van het merk en het product. Daaronder staat wat het product is het aantal gram dat de tube bevat (11 g bij een fullsize tube). Op de zijkanten en achterkant staat in het Engels en in het Frans een uitgebreide beschrijving van het product. Extra pluspuntje dat ook op de achterkant staat: Too Faced test niet op dieren, maar, zoals ze zelf zeggen, “Product tested on celebrities, not animals”.

De oogschaduwbasis zit in een blauwe tube, die dezelfde opdruk heeft als de voorkant van het doosje waar het in zit. De tube doseert heel goed – je krijgt niet opeens te veel product – en werkt hygiënisch. Met een tube doe je heel lang, want je hebt maar een klein beetje nodig. Een bolletje ter grootte van een doperwtje is al genoeg om beide ogen royaal mee te besmeren. Ik had een mini van TFSI van 3 gram en daar heb ik twee jaar (!) mee gedaan. Zelf draag ik niet elke dag oogschaduw, dus als je dat wel doet doe je iets korter met een tube, maar ik denk dat je met een fullsize TFSI toch wel minstens één jaar doet.

TFSI1
L: TFSI zoals het uit de verpakking komt, R: TFSI uitgesmeerd.

Het product
Met de verpakking zit het dus wel goed, maar hoe zit het met het product zelf? De oogschaduwbasis is beige van kleur. Van deze kleur is echter niks terug te zien na het aanbrengen. Voordat je het product gebruikt, is het handig om eerst even te schudden. De oogschaduwbasis wil namelijk wel eens gaan shiften, waardoor er vocht met het product uit de verpakking komt.

De oogschaduwbasis breng je, zoals de naam al zegt, aan onder je oogschaduw. TFSI zorgt ervoor dat dat oogschaduw muurvast blijft zitten. Hierdoor gaat het niet creasen, blijft het langer zitten en het maakt de kleur van jouw oogschaduw intenser.

Toen ik net begon met het gebruiken wist ik geeneens dat het ook de oogschaduwkleur intenser maakte, totdat ik een donkergroene oogschaduw aanbracht die niet normaal niet heel gepigmenteerd  is. BAM! Opeens was er kleur! En ik was niet de enige die dit grote verschil zag, want ook mijn moeder vroeg die dag of ik soms iets anders had gebruikt, aangezien mijn oogschaduw opeens zoveel opvallender was dan normaal. Nou, dat kwam dus allemaal door de TFSI! Het verschil met en zonder TFSI verschilt wel per oogschaduw. De groene oogschaduw was van de Sephora en daarbij was het verschil dus erg groot, maar met de I’llusion d’Ombre oogschaduw van Chanel is er qua intensiteit bijna geen verschil te zien.

En dan waarvoor ik het kocht: zorgt TFSI er ook voor dat de oogschaduw niet gaat creasen? Jazeker. Sinds ik TFSI gebruik heb ik geen last meer van oogschaduw dat gaat creasen. De oogschaduw blijft de hele dag muurvast zitten en vervaagt ook niet. Echt een topproduct!

Verkrijgbaarheid
TFSI was in Nederland verkrijgbaar bij de Sephora, maar deze is helaas weg. Je kan TFSI nog wel bestellen bij webshops, bijvoorbeeld Asos of Sephora.fr. Als je liever niet besteld zou ik er echt een keer een meenemen als je in het buitenland bent. De prijs ligt rond de €18 voor een tube van 11 gram.

Wat vindt jij van Too Faced Shadow Insurance?

Xx Sarah

4 gedachtes over “Review: Too Faced Shadow Insurance

Geef een reactie

