Interview met Chanelva Maclean van ANGEL&MACLEAN

“This is who I am!” Dit is de krachtige slogan van het merk ANGEL&MACLEAN. ANGEL&MACLEAN is niet alleen maar een merk, het is een lifestyle, motiverend en bouwend op de identiteit van mensen. Ik sprak Chanelva Maclean (23) over haar merk.

ANGEL&MACLEAN
Chanelva droomde eigenlijk haar hele leven al van het ontwerpen van haar eigen kledinglijn. En niet zomaar een kledinglijn, maar een die “jou als individu” past. Ieder seizoen opnieuw. “Ik geloof dat de toekomst van de mens voornamelijk draait om het feit hoe jij jezelf neerzet in de maatschappij en daarmee waarde toevoegt aan die maatschappij. Ik draag vanuit ANGEL&MACLEAN bij aan die toekomst en zal mensen inspireren en motiveren om hun doelen te kunnen bereiken. En dat begint bij het lekker in je vel zitten door het dragen van kleding die bij JOU past!”

final samen copy

Chanelva won in 2010 de editie van Holland’s Best Fashion Designer. Haar droom om haar lifestyle te integreren in een fashionmerk kwam uit in 2012 met het merk ANGEL&MACLEAN. Met haar krachtige slogan “This is who I am!” baant Chanelva haar eigen pad in de Nederlandse fashion industrie.

De merknaam ‘ANGEL&MACLEAN – This is who I am’ wordt gevormd door de twee hoofdpersonen die centraal staan in het merk. ANGEL vertegenwoordigt de vrouw. Zij staat voor eigentijds, straight en sophisticated. MACLEAN vertegenwoordigt de man en representeert vertrouwen, kracht en nuchterheid. Ondanks de twee verschillende hoofdpersonen bestaat ANGEL&MACLEAN grotendeels uit een uniseks collectie. “Het maakt verder geen expliciet onderscheid tussen seksen en verschillen. De propositie “THIS IS WHO I AM” is een belangrijke toevoeging aan mijn merk. Het voegt waarde toe aan een levensstijl gebaseerd op persoonlijke identiteit.”

ANGEL&MACLEAN is een statement brand dat mensen bewust maakt van hun eigen identiteit. “Het merk draagt bij aan een bepaalde lifestyle. De individuen die ANGEL&MACLEAN dragen vullen het merk op hun eigen manier in. Simpel, sportief, jeugdig, chique. In ieder geval altijd volgens hun eigen look van “This is who I am!” Positiviteit en creativiteit staan garant voor het merk. “ANGEL&MACLEAN is a fashion brand that builds identity!”

marieke final

Collecties
Per jaar brengt ANGEL&MACLEAN kleine, exclusieve collecties uit. “Zo blijven de stuks altijd exclusief en vernieuwend.” De collectie is opgebouwd uit drie collecties: een damescollectie, een herencollectie en een unisekscollectie. De collectie wordt alleen online aangeboden via de webshop van ANGEL&MACLEAN. “Op deze manier behoudt ANGEL&MACLEAN haar eigen identiteit. Daar komt het lifestyle merk perfect tot zijn recht.” De collectie bestaat uit veel simply wear basics. “Dit houdt in dat de items een goede basis zijn om een outfit mee op te bouwen. Ook zetten ze je aan tot het stylen van telkens een andere outfit met één het hetzelfde product.”

Het merk richt zich vooral op de leeftijd van 20-35 jaar, maar is eigenlijk voor iedereen bedoeld. Daarnaast heeft ANGEL&MACLEAN een youngster collectie voor kinderen van 1-10 jaar. “Want vorming van de identiteit begint op een jonge leeftijd!”

campagne-liggend

Tijdens het ontwerpen van het kleding kijkt Chanelva vooral of alle stuks een eigen ANGEL&MACLEAN identiteit uitstralen. “Dat is het allerbelangrijkste. Daarnaast ervaren mijn klanten ANGEL&MACLEAN als comfortabel in het dragen, dat is ook heel belangrijk. En dat de kledingstukken ook gecombineerd gedragen kunnen worden.”

Inspiratie
Chanelva haalt haar inspiratie voornamelijk uit mensen en het leven. “Het leven inspireert mij elke dag opnieuw. Zo voel ik het. Ik krijg zo veel prikkels, hoor belevenissen aan, zie zo veel ‘momentums’. Het is mijn creativiteit waarmee ik dit tot concrete dingen omzet. Daar zit mijn talent en dat is dus wat ik ook doe met mijn talent. “En jij? Hoe doe jij dat?” Zo is mijn inspiratie en motivatie richting mijn klanten bedoeld.”

Toekomst
Als ik Chanelva naar haar ambities voor de toekomst vraag, begint ze vol enthousiasme haar toekomstplannen te vertellen. “Mijn ambitie is onwijs groot!” De komende jaren richt Chanelva zich fulltime op ANGEL&MACLEAN. “Het komende jaar ligt mijn focus op de branding van mijn merk in Nederland. Binnen vijf jaar is ANGEL&MACLEAN een internationaal merk met verkoopkanalen wereldwijd.” Online verkoop is hierbij haar prioriteit. Daarnaast wordt de verkoop ondersteunt met een aantal ‘statement shops’. “Verder wil ik mijn kennis en ervaring delen met jonge ondernemers en wil daar in de toekomst graag meer tijd aan besteden.”

lentini final!!

Kledingtip
Met de producten van ANGEL&MACLEAN kun je veel verschillende outfits creëren. Zo kun je het kledingstuk telkens nieuw leven in blazen. Daarom sluit Chanelva het gesprek af met de volgende kledingtip: “Bedenk je goed bij een aankoop of je er meerdere outfits ermee kunt creëren, zo haal je alles uit je aankoop!”

De collectie van ANGEL&MACLEAN wordt exclusief online verkocht via de webshop van het merk. Neem dus snel een kijkje op www.angelmaclean.com of volg ANGEL&MACLEAN op Facebook om op de hoogte te blijven van de nieuwste collecties.
Dit artikel schreef ik voor www.modeagenda.nl

Een gedachte over “Interview met Chanelva Maclean van ANGEL&MACLEAN

Geef een reactie

