Review: Bourjous So Laque Glossy Rendez-Vous A Paris nagellakjes + swatches

Ook dit voorjaar kwam Bourjois weer met nieuwe So Laque Glossy nagellakkleuren, onderdeel van de Rendez-Vous A Paris collectie. Ik kreeg van mijn schoonmoeder twee nagellakjes van deze collectie, die in totaal uit acht nagellakjes bestaat. Lees verder voor mijn review en de swatches.

2013-05-22 19.14.02

Het product
Dit zijn mijn eerste nagellakjes van Bourjois. Aangezien ik erg tevreden ben over de oogschaduws van Bourjois, was ik erg benieuwd of de nagellak van dit merk net zo fijn zouden zijn. Van de voorjaarscollectie heb ik de volgende kleuren:

07 Cotton Sur Ton
Cotton Sur Ton is een witte nagellak met een parelmoeren shimmer. Het is geen spierwitte nagellak, maar meer rozig wit met, door de parelmoeren shimmer, een hele lichte paars/gouden glans als je hem in het licht houdt. Voor een tip-ex effect hoef je dus niet bang te zijn met deze nagellak. Het is geen kleur waar ik zelf snel aan zou denken om te komen, maar nu ik hem heb vind ik hem leuk en heb ik hem al meerdere keren gedragen. Wit is dé nagellakkleur voor de komende zomer, dus deze nagellak sluit goed aan bij deze trend. Nog iets leuks aan deze nagellak: je handen lijken er bruiner door. En zo’n wandelende melkfles als ik vind dat natuurlijk altijd een pluspunt.

08 Peach and Love
Peach and Love is een leuke roze kleur met een perzikkleurige ondertoon. De kleur doet mij een beetje denken aan de kleur van roze bloesemblaadjes die je in het voorjaar veel ziet. Ik ben zelf erg dol op roze nagellak, dus dit is zeker een kleur die ik vaak ga dragen.

Beide kleuren hebben, zoals de naam So Laque Glossy al zegt, een glossy finish. Mooi!

De kleuren dekken niet heel goed. Je hebt al snel zo’n drie of meer laagjes nodig als je niet wil dat je nog stukjes nagel door de nagellak heen ziet schijnen.

Wel lakken de nagellakjes heel fijn. Ik ben niet zo’n ster met nagellak en schiet snel uit, maar het borsteltje heeft de perfecte breedte om snel en netjes te kunnen lakken.

2013-05-22 19.14.18

Houdbaarheid
Tsja, hoe leuk ik de kleuren ook vind, over de houdbaarheid van de nagellakjes kan ik helaas niet zo positief zijn. De nagellak chipt namelijk heel erg snel. Nu chipt nagellak bij mij bijna altijd snel, aangezien ik zwakke nagels heb en vaak met mijn nagels tegen dingen aanstoot, maar zo snel als bij de nagellak van Bourjous heb ik het nog nooit gehad. Zelf beweerd het merk dat de nagellak het wel tien dagen volhoudt, maar ik denk dat ze iets te optimistisch zijn geweest tijdens het maken van deze bewering.

Eerst dacht ik dat ik misschien een te dikke laag had aangebracht. Cotton Sur Ton is niet heel dekkend en je hebt toch echt minstens vier lagen nodig voordat hij goed dekkend is. En als je dan ook nog een basecoat en een topcoat gebruikt, zit je al snel op zes lagen en dat kan te veel zijn. Toen ik de nagellak een andere keer opdeed begon ik met een heel dun eerste laagje die ik goed liet drogen. Maar nadat ik na vijf uur mijn haar ging wassen, zag ik dat de nagellak helaas weer was gechipt. En dat na één heel dun laagje die zo lang heeft kunnen drogen! Van Bourjois had ik wel beter verwacht. Peach and Love dekt sneller dan Cotton Sur Ton. Je hebt twee à drie laagjes nodig voor een goede dekking, waardoor hij iets langer blijft zitten. Maar meer dan twee dagen zonder te chippen houdt hij bij mij niet vol.

Het voordeel van Cotton Sur Ton is dat het chippen niet zo opvalt. De kleur is namelijk ongeveer hetzelfde als de witte rand van mijn nagels. Hierdoor is het alleen van dichtbij goed te zien dat de nagellak gechipt is. Deze kleur draag ik daarom vaak gewoon een week, waarbij ik tussendoor de kale stukjes even aanstip met nieuwe nagellak.

Peach and Love is een te felle kleur om dit onopvallend te kunnen doen. Je gaat dan namelijk al snel zien dat er extra laagjes zijn toegevoegd. De kleur vind ik echter te leuk om de nagellak niet te dragen. Maar ik hou er nu van tevoren rekening mee dat ik hem er misschien de volgende dag al vanaf moet halen. Jammer. Gelukkig zijn de kleuren zo leuk.

Swatches
2013-05-24 13.15.27
07 Cotton Sur Ton

2013-05-24 13.04.56
08 Peach and Love

Verkrijgbaarheid
De Bourjois So Lacque Glossy nagellakjes kosten €8,49 voor een flesje van 10 ml en zijn verkrijgbaar bij drogisterijen en parfumerieën.

Wat vind jij van de So Laque nagellakjes van de nieuwe Bourjois collectie?

Xx Sarah

Een gedachte over “Review: Bourjous So Laque Glossy Rendez-Vous A Paris nagellakjes + swatches

  1. Kaoutar zegt:

    Wauuuww mooie kleuren zeg! Ze zijn wel duur vind ik… en als ze niet zo lang ‘houdbaar’ zijn dan vind ik ze niet waard om te kopen.

Geef een reactie

