Review: Catrice lippenstift + swatches

Ik draag nog niet zo heel lang lippenstift, maar het is nu al een van mijn favoriete make up producten. Vooral die van Catrice zijn erg fijn én heel budgetproof. Lees verder voor mijn review en de swatches.

catrice6

De verpakking
De verpakking van de Ultimate Colour lippenstiften is zwart en die van de Ultimate Shine lippenstiften is zilver. De onderkant van de huls is van doorzichtig plastic. Ik vind de verpakkingen een mooie en luxe uitstraling hebben, vooral voor de prijs die je voor de lippenstiften betaald.

Onderop zit een sticker in de kleur van de lippenstiften met daarop de collectie (Ultimate Shine of Ultimate Colour), het nummer en de naam van de lippenstift. Ik vind de namen die Catrice aan hun producten geeft altijd zo leuk! Het voegt net even iets extra’s aan het product toe. De kleuren van de stickers komen best wel goed overeen met de kleur van de lippenstift zelf. Erg fijn, want niet elk merk doet dit even goed.

In de lippenstift zelf staat de merknaam gedrukt. Dit geeft een chique uitstraling en staat leuk. Alle lippenstiften van Catrice die ik heb zijn schuin afgesneden, wat heel prettig werkt.

Het product
Ik heb de volgende kleuren:

080 My Red Card (Ultimate Colour)
My Red Card is een mooie donkerrode lippenstift met een gele ondertoon. De lippenstift is heel opvallend en klassiek. Het is echt zo’n kleur rood die iedereen gewoon staat. Mocht je op zoek zijn naar een mooie en budgetproof lippenstift, dan raad ik je zeker aan om My Red Card te proberen.

110 Pink Me Up! (Ultimate Colour)
Bij Pink Me Up! Hoort een hele andere kleur dan de naam doet vermoeden. In plaats van knalroze, een kleur die ik verwacht bij zo’n naam, is het juist een hele chique donkerroze kleur. Ik vind het een hele mooie kleur en draag hem als ik mijn fellere kleuren lippenstift even zat ben.

210 Pinkadilly Circus (Ultimate Colour)
Pinkadilly circus is een mooie frambooskleur. Het is, zoals je op de foto’s wel kan zien, mijn favoriete lippenstift van Catrice en gebruik ik dan ook regelmatig. De versie die ik nu heb is zelfs al bijna op, maar gelukkig ligt er al een back up klaar.

250 Matt About Pink (Ultimate Colour)
Matt About Pink is een felroze, matte lippenstift. Doordat hij mat is brengt hij wel wat droog aan en eventuele lijntjes en velletjes zijn extra goed te zien. Deze kleur brengt het moeilijkst aan, maar wat is hij leuk. En anderen vinden dat ook, want iedere keer als ik hem op heb, krijg ik er complimentjes over.

210 Kiss Kiss Hibiskiss (Ultimate Shine)
Kiss Kiss Hibiskiss lijkt qua kleur erg op Matt About Pink, hij is alleen iets donkerder. De lippenstiften verschillen echter meer van elkaar dan lijkt. Kiss Kiss Hibiskiss is namelijk een hele romige lippenstift met veel glans. De lippenstift is niet heel dekkend, terwijl Matt About Pink dat, vooral door de matte textuur, dat wel is. Deze lippenstift vervaagd sneller dan de lippenstiften uit de Ultimate Shine collectie. De kleur vind ik heel leuk, maar door de korte houdbaarheid pak ik toch sneller de andere kleuren.

Houdbaarheid
De houdbaarheid verschilt per lippenstift. Zo blijft Matt About Pink heel goed zitten, maar vervaagd Kiss Kiss Hibiskiss juist weer snel. Het hangt ook van de textuur af. De Ultimate Shine lippenstiften zijn heel romig en gaan er hierdoor snel af. Matt About Pink is een matte, droge lippenstift en blijft hierdoor weer langer zitten. De andere kleuren houden het sowieso allemaal een aantal uur vol, maar na een hapje of een drankje is even snel bijwerken vaak wel nodig.

Swatches

catrice1
080 My Red Card (Ultimate Colour)

catrice2
110 Pink Me Up! (Ultimate Colour)

catrice3
210 Pinkadilly Circus (Ultimate Colour)

catrice4
250 Matt About Pink (Ultimate Colour). Op de foto zie je helaas niet goed hoe fel hij is. In het echt is hij veel feller!

catrice5
210 Kiss Kiss Hibiskiss (Ultimate Shine)

Verkrijgbaarheid
De lippenstift is verkrijgbaar bij de Kruidvat en de Trekpleister. De Ultimate Shine lippenstift kost momenteel €4.99 en de Ultimate Colour lippenstift kost momenteel €3.99. Catrice verhoogt de laatste tijd wel steeds vaker de prijs van de producten, dus het kan zijn dat hij binnenkort duurder is. Maar alsnog is de lippenstift een stuk goedkoper dan die van de meeste andere merken.

Ook zijn de lippenstiften vaak al opengemaakt en gebruikt in de winkel, ondanks dat het geen testers zijn. Controleer voordat je er een koopt dus goed of je echt een ongebruikte hebt. Zelf heb ik namelijk al bijna een keer een gekocht die al vele keren was gebruikt in de winkel. En dat wil je natuurlijk niet hebben.

Zal ik er meer van kopen? Ja zeker! Zodra Catrice weer met leuke kleuren komt ga ik sowieso een kijkje nemen. Op deze manier kan je gerust nieuwe kleuren uitproberen zonder gelijk een vermogen kwijt te zijn. Ik ben fan!

Zijn jullie ook zo dol op de lippenstiften van Catrice? Wat is jullie favoriet?

Xx Sarah

3 gedachtes over “Review: Catrice lippenstift + swatches

  1. Kaoutar zegt:

    Grappig, de kleuren lijken best wel op elkaar, maar ook weer niet 😀 Ik vind 210 Pinkadilly Circus het leukst bij jou staan! Ik had een vraagje; wat is het verschil tussen Ultimate Shine en Ultimate Colour? Verder leuk artikel hoor 😀

    • saarenzo zegt:

      Dankje! Dat is ook mijn favoriet, haha. En de Ultimate Shine lippenstiften zijn minder gepigmenteerd dan de Ultimate Colour lippenstiften, maar hebben meer glans (vandaar Ultimate Shine). De Ultimate Colour lippenstiften zijn gepigmenteerder en blijven langer zitten, maar glanzen dus minder dan de lippenstiften uit de Ultimate Shine collectie.

Geef een reactie

