Review: Bourjois Kohl & Contour oogpotlood in 79 Bronze Raffiné

Van Bourjois gebruik ik al jarenlang de beroemde ronde potjes oogschaduw, maar pas de laatste tijd ben ik ook de andere producten van dit leuke merk aan het uitproberen. Nu was het tijd voor een Kohl & Contour oogpotlood. Ik probeerde hem uit in de kleur 79 Bronze Raffiné.

De verpakking
De verpakking van het oogpotlood vind ik erg handig. Die heeft namelijk dezelfde kleur als het oogpotlood zelf. Handig, want zo zie je gelijk welke kleur het is. Op de verpakking staat groot de naam van het oogpotlood aangegeven. Verder staan er enkele beloftes van Bourjois op. Zo moet het oogpotlood al in één keer een intense kleur afgeven, is het geschikt voor dragers van contactlezen en blijft het oogpotlood tot 16 uur zitten.

Het oogpotlood wordt afgesloten met een dop. Deze is stevig en blijft goed zitten. Misschien een raar punt om te vermelden, maar ik heb ook wel eens gehad dat de dop van een oogpotlood er vanaf gleed, waardoor ik hem steeds kwijt raakte. Bij de Kohl & Contour oogpotloodjes van Bourjois heb je hier gelukkig geen last van.

bourjoiscollage2

Het product
Ik vind de kleur van het oogpotlood erg mooi. Het is een soort bruin met olijfkleur. Ook zitten er een gouden shimmer in. Leuk! De glittertjes zijn klein. Dit vind ik erg prettig, aangezien je hierdoor geen last krijgt van prikkende glitters, wat je kan hebben als je een product met grovere glitters gebruikt.

Het oogpotlood glijdt probleemloos over het ooglid. Op mijn hand maakt het de belofte van veel pigmentatie in één veeg waar. Op mijn ooglid gaat dit iets moeilijker – waarschijnlijk door mijn vettige oogleden -, maar met twee à drie keer vegen zit de kleur er goed dekkend op. Het oogpotlood werkt erg makkelijk. Vaak vind ik ze te stroef of te zacht, waardoor ze gaan vlekken of het moeilijk is een rechte lijn te zetten. Met dit oogpotlood ging dat opvallend snel en makkelijk. De lijntjes waren zelfs aan beide kanten in een keer gelijk, iets dat ik maar zelden voor elkaar krijg.

Op de waterlijn laat het oogpotlood een subtiel lijntje achter. Normaal gebruik ik een bruin oogpotlood. Deze kleur heeft een iets lichter en subtieler effect, maar zeker niet minder mooi. Donkere kleuren staan bij mij snel te hard, dus dit is voor mij een perfecte kleur voor op de waterlijn. Ik ben fan!

Houdbaarheid
Bourjois belooft dat het oogpotlood tot 16 uur blijft zitten. Tot 16 uur, dus niet per se zestien volle uren. Persoonlijk vind ik dit ook niet nodig, want zo lang heb ik toch bijna nooit make up op. Zolang hij er een werkdag lang mooi op blijft zitten, ben ik een tevreden mens. Maar doet hij dit wel?

Nou, op zich blijft het oogpotlood prima zitten, maar je hebt wel een oogschaduwbasis nodig. Mijn oogleden zijn een beetje vettig, dus ik heb dat al snel nodig. Maar als je het niet gebruikt gaat het oogpotlood na een paar uur vervagen en/of afgeven op de ooglid. Met oogschaduwbasis heb je hier geen last van en houdt hij het ook zeker wel wat langer dan een werkdag vol. Als je het oogpotlood aan het eind van de avond of ’s nachts nog op wil hebben, is er wel een kans dat je hem rond die tijd even bij moet werken. Maar eigenlijk ken ik (nog) geen oogpotlood waarbij dit niet nodig is.

Swatches
bourjoiscollage

LB & LO: Bronze Raffiné in gewoon licht, RB: Bronze Raffiné in het licht van mijn lamp, hier zie je de shimmer zitten, RO: Bronze Raffiné op de waterlijn aangebracht.

Verkrijgbaarheid
Bourjois Kohl & Contour oogpotloden kosten €7,69 per stuk en zijn verkrijgbaar bij drogisterijen en parfumerieën. Dit is niet duur voor zo’n fijn oogpotlood. Er zijn meerdere kleuren verkrijgbaar, dus ik zou zeker even een kijkje nemen.

Wat vinden jullie van de Kohl & Contour oogpotloden van Bourjois?

Xx Sarah

3 gedachtes over “Review: Bourjois Kohl & Contour oogpotlood in 79 Bronze Raffiné

  1. kaoutarschrijft zegt:

    Oeww oogpotlood staat je superleuk! Alleen volgens mij staan donkere kleuren jou ook hoor (nee ze staan je niet ‘hard’) 😀 Gebruik je zeg maar onder ook oogpotlood of alleen boven?

    • saarenzo zegt:

      Dankje! 🙂 En meestal zet ik alleen een lijntje op mijn onderste waterlijn of alleen net onder mijn onderste wimpers. Sommige dagen heb ik echter zin om meer te dragen, dus dan zet ik ook een lijntje boven mijn ogen en op mijn bovenste waterlijn.

Geef een reactie

