Review: Ciaté nagellak in 035 Sherbet Fizz

Laatst vertelde ik in mijn Utrecht shoplog dat ik bij de Bijenkorf vier Ciaté nagellakjes had gekocht. Ik had al veel goeds gehoord over deze lakjes en was erg benieuwd geworden. Thuis besloot ik gelijk de kleur 035 Sherbet Fizz uit te proberen. Benieuwd wat ik van het vind? Lees dan verder.

De verpakking
Ik vind de verpakking van de Ciaté nagellakjes heel mooi. De vorm van het potje is mooi en biedt veel houvast. De dop is lang en glanzend zwart, wat een chique effect geeft. Onder de dop zit een schattig, zwart strikje. Helaas zijn bij een paar van mijn Ciaté nagellakjes het strikje losgelaten. Na het lakken gebeurde dat ook bij 035 Sherbet Fizz. Ik weet niet of het komt doordat ze allemaal in een bak waren gestopt waar iedereen in zat te graaien, of dat ze normaal ook zo snel los laten. Een flesje Ciaté nagellak bevat 13,5 ml.

 ciate1

Het product
035 Sherbet Fizz is een koraalrood lakje die wat aan de roze kant zit. De lak heeft een subtiele gouden glans. Ik vind de kleur van de lak heel leuk, lekker zomers.

Bij het aanbrengen van het eerste laagje, baalde ik wel even. De lak was heel dun en streperig. Zonde, want ik het er toch wel meer van verwacht. Na het tweede laagje werd ik blij verrast. Het lakje was opeens goed dekkend. Na drie laagjes vind ik de nagellak het mooist. Dan is de kleur het felst en zie je helemaal niks meer van het streperige effect. Bij mijn ringvinger en pink zie je nog wel een beetje het witte van mijn nagel er doorheen schijnen, maar dit is alleen te zien in zonlicht en als je heel goed kijkt.

Het kwastje van de nagellak is lang en smaller dan bij de meeste nagellakjes die ik gebruik (bijvoorbeeld die van Bourjois of Catrice). Ondanks de breedte van het kwastje, lakt de nagellak heel prettig. Je bent snel klaar en de kans op knoeien is heel klein. Ik heb na het lakken van mijn nagels vaak wat nagellak naast mijn nagels zitten, maar hier had ik dat maar één keer en dat was doordat ik echt uitschoot nadat mijn arm weg gleed.

De droogtijd is niet heel lang, maar je moet er van tevoren wel rekening mee houden dat je toch wel een paar uur moet wachten tot de nagellak echt goed droog is. Ik vergat dit even, waardoor er nu een mooie afdruk van mijn nagel in de nagellak op mijn duim zit.

Houdbaarheid
De houdbaarheid van het Ciaté nagellakje is goed. Normaal begint nagellak bij mij na twee dagen al te chippen (als het niet eerder is), maar nu zat de lak en na twee dagen nog perfect op. Pas na vier dagen begon de nagellak te chippen. Ik heb overigens geen topcoat gebruikt. Met topcoat blijft de lak waarschijnlijk nog langer zitten.

Swatches
ciate2
L: Ciaté Sherbet Fizz in daglicht, R: Ciaté Sherbet Fizz in zonlicht.

Verkrijgbaarheid
Ciaté nagellakjes zijn in Nederland niet zo makkelijk verkrijgbaar. Ik kocht ze bij de Bijenkorf in de uitverkoop voor maar €2,55 per stuk, maar heb ze er eigenlijk nooit buiten de uitverkoop gezien. Op het prijsje van de Bijenkorf stond dat ze daar normaal €12,50 zijn. Als je ze via webshops koopt zijn ze zonder verzendkosten vaak zo’n veertien tot achttien euro per stuk. Mocht je ook graag een Ciaté nagellakje willen, zou ik dus eerst even bij de Bijenkorf kijken of ze ze daar echt niet hebben. En als je ze daar nu koopt ben je maar €2,55 per stuk kwijt! Je kan dan wel uit maar vijf kleuren kiezen.

Wat vinden jullie van Ciaté nagellak?

Xx Sarah

2 gedachtes over “Review: Ciaté nagellak in 035 Sherbet Fizz

  1. kaoutarschrijft zegt:

    Huh ze waren 12,50 en zijn naar 2,55 gegaan? En het is een prachtig kleur nagellak 😀 Ik kende het merk niet, maar ben nu (door jou) wel van plan om het te kopen 😀 Bijenkorf here I come :p

    • saarenzo zegt:

      Ja, echt heel veel korting! En als je ze online koopt zijn ze dus nog duurder, dus ik was echter verbaasd over de prijs met korting. En ik weet niet of ze nu nog in de aanbieding zijn hoor. Anders mag je ze wel van mij lenen 😉

Geef een reactie

