Review: L’Oréal Paris Color Infailible oogschaduw + swatches

Laatst kreeg ik van iemand drie l’Oréal Paris Color Infailible oogschaduws. Lees verder voor mijn review van deze oogschaduws.

De verpakking
Ik vind de verpakking van de oogschaduw mooi. Het is een plastic potje. De bovenkant oogt best simpel: een zilveren, rond dekseltje met daarop een sticker in de kleur van de oogschaduw met extra informatie, zoals de naam en de ingrediënten. De oogschaduw bevat 3,5 g, wat veel is voor een oogschaduw. Ter vergelijking: een oogschaduw bedraagt gemiddeld zo’n 2,8 g en die van M.A.C. zelfs maar 1,5 g. Aan de zijkant van het dekseltje staat l’Oréal Paris gedrukt.

De onderkant van de verpakking is veel mooier. De onderkant is vierkant met een zilverkleurige cirkel waar l’Oréal Paris Color Infaillible op staat. In het midden is het doorzichtig, waardoor je de oogschaduw kan zien. Erg handig, want zo zie je aan zowel de onderkant als de bovenkant welke kleur je hebt.

Als je het dekseltje van het potje afdraait, zit er nog een extra dekseltje op de oogschaduw. Ik vind dit extra dekseltje erg handig, want de oogschaduw wil soms gaan brokkelen en met dit dekseltje kan je het dan weer plat drukken.

loreal
LB: de bovenkant, RB: de onderkant, LO: het tweede dekseltje, RO: de oogschaduws.

Het product
Ik heb de oogschaduw in 028 Enigmatic Purple, 029 Smoky Green en 030 Ultimate Black. Enigmatic Purple is een hele donkerpaarse oogschaduw en Smoky Green is een donkergroene die beide naar zwart neigen. Ultimate Black is pikzwart.

Alle drie de oogschaduws hebben een matte finish. De oogschaduw voelt een beetje aan als een crème tijdens het aanbrengen, maar droogt op in poedervorm. Ze zijn niet vettig. Het is een aparte textuur. Het zijn echt hele donkere kleuren. Zelf draag ik liever wat lichtere oogschaduwkleuren, maar deze kleuren vind ik er mooi om een ooglook net wat donkerder mee te maken of om een randje langs de wimperrand mee te zetten. Over mijn hele ooglid zou ik ze niet snel dragen. Mocht je fan zijn van smokey eyes: deze oogschaduws zijn daar perfect voor.

De oogschaduw is heel gepigmenteerd. Ik heb echt even verbaasd naar de swatches gekeken. Wow, wat een kleur! Vooral de zwarte kleur is goed gepigmenteerd, terwijl het normaal niet makkelijk is om een matte, zwarte oogschaduw te vinden die veel pigment bevat. De oogschaduw is best zacht. Dit brengt fijn aan, maar hierdoor kan hij wel gaan brokkelen.

Houdbaarheid
De oogschaduw blijft goed zitten. Vooral met een oogschaduwbasis (Too Faced Shadow Insurance) gaat hij niet meer van zijn plek. Na het swatchen moest ik behoorlijk hard boenen met zeep voordat ik de oogschaduw van mijn hand afkreeg. Een regenbui zullen ze dan ook zeker overleven.

Swatches
2013-06-02 13.17.20

L: 030 Ultimate Black, M:028 Enigmatic Purple, R: 029 Smoky Green. Wow, wat een pigmentatie, hè?

Verkrijgbaarheid
De l’Oréal Paris Color Infaillible oogschaduw is in meerdere kleuren verkrijgbaar en er verschijnen regelmatig nieuwe kleuren. Neem dus zeker eens een kijkje. De oogschaduw kost €10,99 per stuk en is te koop bij drogisterijen en parfumerieën.

Wat vinden jullie van de l’Oréal Paris Color Infaillible oogschaduw?

Xx Sarah

3 gedachtes over “Review: L’Oréal Paris Color Infailible oogschaduw + swatches

  1. Youssra zegt:

    Wauw de kleuren zijn wel heel erg mat. Heeft het eigenlijk een geur van make-up? Want dat heb ik – vaak – bij L’Oreal Paris make-up. Ze hebben een bepaalde (chemische) geur altijd.

    • saarenzo zegt:

      Ik heb er tijdens het gebruiken niks van gemerkt, maar heb net voor de zekerheid even de oogschaduws tevoorschijn gehaald en er even aan gesnuffeld :p Maar de oogschaduws hebben niet echt een geur. Je ruikt wel heel lichtjes iets als je je neus er bijna in stopt, maar als het goed is doe je dit normaal niet, haha. Je merkt dus niks van een sterke, chemische geur tijdens het gebruiken van de oogschaduw.

Geef een reactie

