SPANX for Men: wat vind jij?

Half juni bracht SPANX, een van de bekendste merken op het gebied van corrigerend ondergoed, een herencollectie uit. Raar of juist heel normaal? Lees verder voor mijn mening over deze herenlijn van het merk.

Corrigerend ondergoed heeft een lange tijd een suf imago gehad. De laatste jaren brengen veel merken echter steeds vaker mooi corrigerend ondergoed uit. Zo heeft de Hunkemöller bijvoorbeeld hele mooie onderjurken, maar ook andere merken doen hun best om het corrigerende ondergoed wat aantrekkelijker te maken. Hierdoor vermindert het suffe imago en is het ook niet meer raar als je het draagt. En waarom zou het ook raar moeten zijn? Iedereen heeft namelijk wel iets wat hij of zij wel wat mooier gevormd zou willen hebben. Irriteer je je aan jouw buikje als je een mooi strak jurkje draagt? Of vind je dat jouw billen wel wat meer gelift mogen worden? Voor veel van dit soort problemen is er corrigerend ondergoed. En nu dus ook voor mannen.

Je hoeft niet bang te zijn dat mannen zich nu spontaan in figuur corrigerende worsteloutfit-achtige pakjes gaan hijsen als mannelijke vervanging van de onderjurken. De producten uit de SPANX for Men collectie zijn namelijk hartstikke normaal. Zo is er de Cotton Compression Crew, een figuur corrigerend T-shirt, en de Cottong Compression Boxer Briefs voor mooie ronde billen.

worstel outfit
Hier hoef je dus NIET bang voor te zijn!

Eerlijk gezegd verraste het nieuws van de nieuwe lijn van SPANX mij eerst wel. Corrigerend ondergoed voor mannen, zoiets is toch meer wat voor vrouwen? Maar waarom eigenlijk? We leven in een tijdperk waarin het voor mannen steeds normaler wordt om meer aandacht aan hun uiterlijk te besteden. Er verschijnen verschillende make up producten voor mannen, mannen doen vaker aan ontharen en epileren en ook het assortiment aan badkamerproducten voor de heren bestaat niet meer alleen maar douchegels en scheerschuim. Dus waarom zouden ze geen corrigerend ondergoed kunnen dragen om net hun figuur wat mooier te laten lijken?

SPANX for Men
Een voorbeeld van een product uit de SPANX for Men collectie.

Zelf draag ik niet vaak corrigerend ondergoed. Eigenlijk alleen de eerder genoemde onderjurkjes van de Hunkemöller en die draag ik alleen omdat ik het prettig vind om een onderjurk te dragen, maar sommige jurken zo strak zijn dat ik het niet mooi vind om er een wijder onderjurkje onder te dragen. Dan krijg je namelijk snel rare vouwen en kreukels en dat staat gewoon niet mooi. Ik ben tot nu toe nog geen strakke onderjurk tegengekomen die niet figuur corrigerend werkte, dus dat zal wel een standaard iets zijn. Ach, ik ga niet klagen als ik er door een onderjurk slanker uit zie, maar iedere dag zou ik het nooit dragen. Maar er zijn mensen die dit wel graag doen en misschien zijn ook er wel mannen die het graag zouden willen dragen. En waarom dan ook niet? Ik zou zeggen: als je het als man ook graag wil, doe je ding en koop corrigerend ondergoed. Wij vrouwen hoeven ons er niet meer voor te schamen, dus ik vind dat de mannen dat ook niet hoeven te doen.

SPANX for Men is nu verkrijgbaar bij o.a. de Bijenkorf in Amsterdam en via de webshop van SPANX.

En nu ben ik erg benieuwd wat jullie van SPANX for Men vinden: logische stap of een afknapper? Deel jouw mening bij de comments!

Xx Sarah

 

Bron afbeelding: 1, 2

Een gedachte over “SPANX for Men: wat vind jij?

  1. Kaoutar zegt:

    Hahaha! Ik vind het leuk bedacht en deel eigenlijk ook jouw mening. Corrigerend ondergoed is wel goed, maar ik vind push-ups ondergoed/kleding niets. Ik had ooit ergens gezien dat er spijkerbroeken bestaan voor vrouwen dat je kont ‘omhoog’ werkt. Zo kreeg je een ‘Braziliaanse kont.’ Dat vind ik weer overdreven, maar ja als mensen daardoor gelukkig worden, vooral doen dan :p

Geef een reactie

