Review: INGLOT AMC highlighter nr. 85 en blush nr. 58

In mijn report van het INGLOT High Summer event konden jullie laatst al lezen dat ik een mooie highlighter en blush van INGLOT had gekocht. Lees verder voor het review van beide producten.

De verpakking
Beide producten komen in een zwart kartonnen doosje. Op het doosje staat de naam van het product, de ingrediëntenlijst en de hoeveelheid. De highlighter is 9 gram en de blush is 4 gram, een gemiddelde hoeveelheid.

2013-06-05 21.12.03

De highlighter zelf zit in een vierkant doosje, de blush in een ronde. De achterkant is glanzend zwart en het dekseltje doorzichtig met het logo van INGLOT erop. Simpel, strak en handig, want nu kan je gelijk zien welke kleur je hebt. Het doosje van de blush gaat open en dicht door middel van een klik-systeem. De verpakking is erg stevig. Dit is een goed teken, maar hierdoor gaat hij wel moeilijk op. Het doosje van de highlighter heeft geen klik-systeem en gaat dan ook veel makkelijker open en dicht. Persoonlijk had ik het fijner gevonden als de blush ook zo’n sluiting had.

Het product
De highlighter bestaat uit vijf verschillende kleuren. Ik heb de kleur nr. 85. Deze bestaat uit een lichtroze kleur, een gouden kleur, een peachy kleur en twee bruine kleuren. Het is een warme highlighter met een gouden shimmer. Je kan de kleuren apart gebruiken, maar ik vind highlighters met verschillende kleuren toch altijd het mooist wanneer je ze samen gebruikt. Dit doe ik dan ook altijd bij deze highlighter.

De shimmers in de highlighter zijn heel klein. Dit vind ik heel prettig. Ik vind highlighters namelijk prachtig, maar vaak zijn de shimmers groot en ik ben meer fan van een subtieler effect. Dat subtiele effect geeft deze highlighter zeker. Je kan de glans makkelijk opbouwen, zonder dat je er door alle shimmers uitziet als een disco bal. De highlighter zorgt voor een hele mooie en subtiele glans. Ik ben fan!

Ik heb de blush in nr. 58. Dit is een donkere ouderoze kleur. Het is een matte blush, wat ik heel mooi vind. Aangezien ik vaak blush in combinatie met een highlighter draag heb ik niet zo’n behoefte aan extra shimmers.

Het eerste wat mij opviel toen ik de blush voor het eerst gebruikte, was hoe poederig hij is. Ik vind dit erg zonde, want hierdoor viel er steeds wat blushpoeder uit het doosje en daardoor raak je toch weer onnodig product kwijt. Gelukkig had ik hier alleen bij de eerste keren last van. Nadat het bovenste laagje van de blush was had ik er niet meer veel last van. Maar toch is het zonde, want hierdoor ben ik wel sneller dan normaal door het bovenste laagje van mijn blush heengegaan.

De pigmentatie is erg goed. Ik ben best bleek en bij deze blush moet ik goed mijn kwast aftikken om te voorkomen dat ik op een clown ga lijken. Je hebt dan ook maar een klein beetje nodig voor een mooi effect. Ik vind de blush echt heel erg mooi. De kleur staat mij heel natuurlijk en ik vind de kleur erg mooi. Voordat ik deze blush kocht droeg ik zelden blush, maar ik merk dat ik deze sinds ik hem heb toch bijna elke dag pak.

Swatches
inglot1tekst

inglotcollage1

L: geen make up, M: alleen de blush, R: zowel de blush als de highlighter. Ik heb de producten hier licht aangebracht. Op de foto’s van de collage hieronder heb ik de producten wat royaler aangebracht, zodat jullie de kleuren goed kunnen zien.

inglotcollage2
L: geen make up, M: alleen de blush, R: zowel de blush als de highlighter.


Verkrijgbaarheid
Beide producten zijn te koop bij INGLOT. De highlighter kost €20 en de blush kost €14. Niet echt goedkoop, maar ik vind beide producten heel mooi en zeker het geld waard.

Wat vinden jullie van de producten van INGLOT?

Xx Sarah

8 gedachtes over “Review: INGLOT AMC highlighter nr. 85 en blush nr. 58

  1. Kaoutar zegt:

    Het staat je prachtig! Een vraagje; waarvoor is een highlighter eigenlijk goed? Want ik vind bij jou bv de blush eigenlijk al genoeg :p

    • saarenzo zegt:

      Highlighter geeft een mooie gloed. Het wordt op de hoge plekken van je gezicht gebruikt, zoals de jukbeenderen, je wenkbrauwbot, etc.. Door de lichtreflecterende deeltjes zorgt het voor een liftend effect, wat er weer voor zorgt dat je er fris en gezond uit ziet. Ik vond het vroeger nooit een heel bijzonder product, maar nadat ik het een keer uitprobeerde zag je echt verschil. Dus ik zou zeggen: probeer het gewoon een keer uit 🙂

Geef een reactie

