Interview met Asia Badho van House of Jewelz

Voor Modeagenda.nl interviewde ik een tijdje geleden Asia Badho van het sieradenmerk House of Jewelz. Lees verder voor het interview. 

modeagenda1363959219

“Ik wil de mensen graag blijven verrassen.”

Sieraden zijn een essentieel onderdeel van een outfit. Ze kunnen een outfit mooier maken, of juist verpesten en goedkoper doen ogen. Bij de sieradencollectie van House of Jewelz hoef je je over dat laatste geen zorgen te maken. Sieraden met een luxe uitstraling en high end feel vormen de collecties. Ik sprak Asia Badho over haar merk House of Jewelz.

Asia is de in Amsterdam geboren zakelijke kracht en ontwerpster. Ze ontwerpt sieraden voor de trendy en modegevoelige vrouw. “De sieraden zijn bedoeld voor de vrouw die zich graag wil en durft te onderscheiden. Zij is opzoek naar een eyecatcher, kwaliteit en exclusiviteit. Een vrouw die weet precies wat zij wil.”

De naam House of Jewelz heeft voor Asia de betekenis ‘alles onder één dak’. “Ik heb de naam House of Jewelz bedacht, omdat ik op lange termijn daadwerkelijk meer onder één dak wil gaan produceren. Het ontwerpen van sieraden zal dan worden  uitgebreid met kleding, schoenen, tassen en accessoires.”

61

Collecties
Asia brengt twee keer per jaar een nieuwe damescollectie uit. De collectie voor het komend seizoen wordt over enkele weken gelanceerd. De collectie genaamd  ‘The Dark Side of Gold’ bestaat voornamelijk uit leer en goudkleurige kettingen (zie afbeeldingen). Elk sieraad is vervaardigd op een unieke manier door gebruik te maken van de beste materialen. De collectie is dan ook gemaakt voor de stoere en krachtige vrouw met een scherp randje. Elke vrouw heeft wel een ‘dark side’. Deze doelbewuste vrouw is niet bang om haar dark side te tonen.
Asia onderscheidt zich met House of Jewelz door haar exclusiviteit, het ontwerpen en produceren van tijdloze en kwalitatieve sieraden. “Als ontwerpster ben ik altijd opzoek naar verbetering, vernieuwing en perfectie. Elke collectie is daarom ook anders dan de vorige. Ik wil de mensen blijven verassen!”

62

Inspiratie
Fashion heeft al heel lang een grote aantrekkingskracht op Asia gehad. In de loop van der jaren heeft ze haar creatieve kant steeds meer ontwikkeld. “Al op jonge leeftijd voegde ik subtiele elementen toe aan producten van andere ontwerpers. Zoals het uit de winkel kwam was het voor mij nooit goed genoeg.”
Het ontwerpen van sieraden is voor Asia ooit begonnen als een hobby. Enkele jaren geleden is ze begonnen met het ontwerpen van sieraden voor eigen gebruik. “Mijn creaties werden steeds meer en meer opgemerkt door anderen. Een hobby die vervolgens professioneler is geworden. Het signaal dat er markt voor is!”

Haar inspiratie haalt Asia voornamelijk uit diverse culturen. “Mijn Arabische achtergrond speelt een belangrijke rol. In elke collectie zie je wel iets van Arabische invloeden terugkomen. Ik vind het prachtig en een uitdaging om twee werelden bij elkaar te brengen. Ook laat ik mij inspireren door andere ontwerpers, modeshows, gebouwen, kunst, op straat en de natuur.”

63

Eigen trend
Om te zien wat er op dat moment in is, houdt Asia de trends nauwlettend in de gaten. Zo volgt ze graag de shows van diverse grote ontwerpers en leest ze regelmatig modebladen. Toch maakt ze de dingen die ze zelf mooi vindt, of het nu een trend is of niet. “Ik zet mijn eigen trend.”

Een ambitie van Asia voor de komende jaren is het uitbreiden van haar collectie, onder andere met een herencollectie. “Mijn missie is dat House of Jewelz opklimt tot een internationaal en succesvol A-merk. Dat het merk uitgroeit tot een begrip.”

Kan je niet wachten om deze prachtige sieraden te kopen? Kijk dan snel op www.houseofjewelz.com.

Fotograaf: Giel Domen
Model : Julia Jamin
Visagie: Magdalena Loza
Haar: Sanjay Ramcharan
Styling : Ashley Veraart

 

Dit artikel schreef ik voor www.modeagenda.nl

Een gedachte over “Interview met Asia Badho van House of Jewelz

  1. Kaoutar zegt:

    Aaah de sieraden zien er inderdaad ‘dark’ uit. Leuk interview by the way 😀 En leuk dat ze haar Arabische achtergrond gebruikt voor haar sieraden 😀

Geef een reactie

