Review: Yes To Carrots Gentle Exfoliating Facial Cleanser

Vorige maand dacht ik een reinigingscrème van Yes To Carrots te hebben gekocht, maar eenmaal thuis bleek het een gezichtsscrub te zijn. En ook nog eens een hele prettige! Lees verder voor mijn review.

Ik ben een groot fan van de producten van Yes To. Het is tot nu toe het enige merk waarvan ik een lange periode gezichtsverzorging gebruik, zonder er opeens raar op te reageren (uitslag, opeens een vette of juist een hele droge huid, etc.). Ik haalde de spullen altijd bij de Sephora, maar die gaat binnenkort helaas weg. In de uitverkoop besloot ik daarom zo snel mogelijk back ups in te slaan. De gezichtsreiniger die ik normaal van dit merk gebruik, Daily Cream Facial Cleanser, was overal al uitverkocht. In Utrecht zag ik deze Yes To Carrots Gentle Exfoliating Facial Cleanser staan en nam hem snel mee. Ik dacht eigenlijk dat het bijna dezelfde zou zijn als die ik normaal gebruik (ik had de verpakking niet gelezen), maar het bleek een hele fijne gezichtsscrub te zijn. Ik scrub mijn gezicht normaal met een borsteltje van de Sephora, maar deze is eigenlijk iets te grof voor mijn gevoelige huid en ik was al op zoek naar een vervangend product. Zou ik die gevonden hebben met deze gezichtsscrub?

yesto

Het product zit in een witte tube met daarop de beschrijving van het product en een plaatje van wortels, omdat het bij Yes To Carrots hoort. De tube zit in een kartonnen doosje waar hetzelfde opstaat, maar dan met een beschrijving in meerdere talen. Ook staat er in meerdere talen op beschreven hoe je het product moet gebruiken, een uitleg waarom je het zou moeten gebruiken en een ingrediëntenlijst.

De bestandsdelen zijn een groot pluspunt. Yes To gebruikt altijd natuurlijke producten en ook deze scrub zit vol met vitaminen, mineralen en andere producten die erg fijn zijn voor je huid. Zo zit er onder anderen wortel, Dode Zee mineralen, jojoba, avocado, abrikoos en bijenwax in. Verder is de scrub vrij van parabenen, petroleum (vaseline) en SLS.

De scrub zelf is een dikke crème met daarin hele kleine en een paar grotere scrubkorreltjes. De scrub is niet te grof, waardoor ik heb om de dag kan gebruiken zonder een geïrriteerde huid te krijgen. Je hoeft per keer maar een kleine hoeveelheid te gebruiken. Breng de scrub met ronddraaiende bewegingen op je gezicht aan. Yes to Carrots raadt aan dit een minuut te doen en daarna de scrub met lauw water af te spoelen. Ik laat de scrub echter na het aanbrengen nog een paar minuten zitten, zodat ik nog even extra kan profiteren van de gezonde bestandsdelen.

yesto2

Ik gebruik deze scrub nu ongeveer een maand en hij werkt heel goed. Na afloop heb ik een hele zachte huid, zonder dat trekkerig aanvoelt. Dit heb ik normaal wel snel bij scrubs, maar de crème zorgt er voor dat je huid tijdens het scrubben gehydrateerd wordt. Ook voedt de scrub de huid goed, waardoor ik sinds het gebruik geen last meer heb van een droge huid en mijn huid er ook gezonder uit ziet.

De scrub is redelijk zuinig in gebruik, dus het zal nog wel een tijdje duren voordat hij op is. Maar als het zo ver is koop ik zeker een nieuwe. Wat een fijn product is dit!

De scrub bevat 100 ml en kost €9,99. Hij is verkrijgbaar bij de Tuinen en enkele filialen van de Etos.

Wat vinden jullie van de producten van Yes To?

Xx Sarah

4 gedachtes over “Review: Yes To Carrots Gentle Exfoliating Facial Cleanser

  1. Kaoutar zegt:

    Welke huidtype heb jij? En goed om te weten dat ze het ook bij De Tuinen verkopen. Door jou ben ik onder de indruk van het merk en wil ik dit (ook) kopen 😀

    • saarenzo zegt:

      Ja, ze hebben echt hele fijne producten! Heb al meerdere dingen van het merk uitgeprobeerd en ben nog niks tegengekomen dat mij tegenviel of zo. En ik heb een gevoelige & gemengde huid (droge huid, maar mijn voorhoofd gaat snel glanzen).

Geef een reactie

