Review: Ciaté nagellak in 034 Boudoir

Een paar weken geleden konden jullie al mijn review van een Ciaté nagellak in de kleur 035 Sherbet Fizz lezen. Nu probeerde ik de kleur 035 Boudoir uit. Lees verder voor mijn review.

De verpakking
Zoals ik ook in mijn vorige review aangaf, vind ik de verpakking van de Ciaté nagellakjes heel mooi. Het potje is rechthoekig en aan de platte kant. Hierdoor biedt het veel houvast. De dop is lang en glanzend zwart, wat een chique effect geeft. Onder de dop zit officieel een schattig, zwart strikje. Bij de nagellak die ik vandaag review is het strikje helaas helemaal losgelaten en zit er alleen nog een bruine lijmvlek op de plek waar normaal het strikje zit. Echt jammer dat de strikjes zo snel loslaten. Ze zien er namelijk zo schattig uit. Een flesje Ciaté nagellak bevat 13,5 ml.

ciate1
Het product
034 Boudoir is een klassieke, rode kleur. Het is een beetje een standaard kleur rood, zoals je ze vaak tegen komt. Ik vind rode nagels altijd mooi staan en had nog geen goede rode nagellak. Die hoopte ik bij deze te vinden.

De lak dekt heel goed. Na het eerste laagje zag je mijn nagels er bijna niet meer doorheen. Na twee laagjes was de dekking al goed en kon je mijn nagels er niet meer doorheen zien.

De nagellak heeft een lange, smalle kwast. Dit vind ik altijd de prettigste kwastjes, aangezien de kans op uitschieten dan kleiner is. Vooral bij mijn pinknagels is dit fijn. De droogtijd van de lak is wel oké. Hij droogt niet heel snel, maar als je dunne laagjes aanbrengt kan je na twee uur met mooi gelakte en goed opgedroogde nagellak weer aan de slag.

Houdbaarheid
Tja, en dan de houdbaarheid. Dit is het punt waarbij mijn enthousiasme voor deze nagellak daalde. De andere nagellak van Ciaté die ik laatst reviewde had een redelijke houdbaarheid. Ik had verwacht dat deze nagellak ook wel een paar dagen goed bleef zitten voordat hij begon te chippen, maar helaas. Deze keer had ik een topcoat gebruikt (de vorige keer niet), waardoor hij eigenlijk nog langer zou moeten blijven zitten, maar na één dag was de lak bij drie nagels gaan chippen. En niet een klein beetje, maar echt grote, opvallende stukken. Bij mijn andere nagels was het aan de onderkant gaan slijten, waardoor er overal een dunne, witte rand onder zit. Zonde, want ik had toch wel beter verwacht.

Swatches
ciate2
L: in daglicht, R: in zonlicht.

Verkrijgbaarheid
Ciaté nagellakjes zijn vooral online verkrijgbaar. De prijs ligt dan per nagellak rond de 15 euro. Ik kocht mijn nagellakjes bij de Bijenkorf. Hier zijn ze normaal €12,50, maar ik weet niet zeker of ze ze daar altijd verkopen.

Wat vinden jullie van deze nagellak?

Xx Sarah

Een gedachte over “Review: Ciaté nagellak in 034 Boudoir

Geef een reactie

