Review: Clarins Gentle Foaming Cleanser

Eerder deze maand konden jullie al lezen hoe fijn ik de Gentle Exfoliator van Yes to Carrots vind. Bij mijn vriend heb ik nog geen cleanser staan, dus besloot ik er een te gebruiken die daar al in de badkamer stond. Het was de Gentle Foaming Cleanser van Clarins. Zou deze net zo fijn zijn als die van Yes to Carrots?

De cleanser zit in een witte tube met een goudkleurig randje bij het begin van de dop. Op de tube staat in rode letters op de voorkant het logo en de naam van het product en op de achterkant in meerdere talen een korte beschrijving van het product. Bij deze beschrijving staat dat je voor meer informatie in de bijsluiter moet kijken, dus waarschijnlijk komt deze tube in een doosje met bijsluiter. Eigenlijk als alle Clarins producten dus. Ik vind de verpakking simpel, maar ook strak. Precies zoals we van Clarins gewend zijn. Wel vind ik deze simpele verpakking wat onhandigs hebben. Soms kan ik namelijk heel lang bij de Clarins producten staan zoeken voor ik eindelijk het product heb gevonden dat ik zocht. Gewoon doordat alle verpakkingen bijna hetzelfde zijn. Het ziet er dus wel mooi uit, maar als je alle producten bij elkaar zet zijn ze moeilijk te onderscheiden.

clarins

Volgens de verpakking bevat de cleanser katoenzaad en is het product geschikt voor de normale huid en de gecombineerde huid. Ik heb zelf een gevoelige en gecombineerde huid, dus hij moet goed aansluiten op mijn huidtype. Clarins raadt aan om de cleanser op een vochtige huid aan te brengen en goed af te spoelen met koud water in de ochtend en warm water in de avond. Het product hoort dus officieel twee keer per dag gebruikt te worden. Ik gebruik cleansers vaak alleen ’s avonds onder de douche, maar als hij heel goed zou zijn ben ik wel bereid er ’s ochtends ook tijd voor te maken.

De cleanser is wit en heeft een dikke structuur, haast als een crème. Hij smeert makkelijk uit en je hebt maar een beetje nodig om je gezicht en hals te bedekken. De cleanser voelt tijdens het uitsmeren romig en zacht aan. Op de verpakking staat dat het een schuimende cleanser is, maar hier merk ik weinig van. Beter, want schuimende cleansers drogen mijn gezicht vaak uit. Tijdens het aanbrengen bevalt de cleanser dus prima.

clarins2

Maar daarna begint hij een beetje de prikken. Niet op een pijnlijke manier, maar ik vind het niet heel prettig aanvoelen. Er zijn meerdere cleansers die hiervoor zorgen, maar ik ben er niet zo’n fan van. Een prikkend effect betekent voor mij al snel chemische bestandsdelen en daar kan mijn huid niet altijd goed tegen. Ik heb de cleanser nog even in gemasseerd en daarna afgespoeld met warm water. De cleansers van Yes To laat ik altijd na het aanbrengen zitten als een soort maskertje, maar deze cleanser van Clarins wil ik niet te lang op mijn gezicht houden.

Tijdens het afspoelen merkte ik gelijk dat deze cleanser niet geschikt is voor mijn huid. In plaats van een zachte huid wat ik normaal na het reinigen heb, voelde mijn huid heel stroef en trekkerig aan. Mijn hand kon geeneens normaal over mijn wang glijden, zo stroef was mijn huid geworden! Niet fijn. Na het droogdeppen van mijn gezicht nam het trekkende gevoel alleen maar toe. Ik heb er snel een royale laag gezichtscrème op aangebracht en toen voelde mijn huid gelukkig weer normaal aan.

Het zal jullie niks verbazend dat mijn eindoordeel over deze cleanser niet zo positief is. Ik hou het de komende tijd wel weer gewoon bij mijn geliefde Gentle Exfoliator van Yes to Carrots. Die droogt mijn gezicht tenminste niet zo uit.

Clarins Gentle Foaming Cleanser bevat 125 ml en kost €23,25. De producten van Clarins zijn verkrijgbaar bij parfumerieën en luxe drogisterijen.

Hebben jullie eens een cleanser gehad die tegen viel? Welke was dit?

Xx Sarah

3 gedachtes over “Review: Clarins Gentle Foaming Cleanser

  1. dailyblogx zegt:

    Oke dat het een prikkende effect had op je huid, dat vind ik eng en naar. Ik had van het merk nog nooit gehoord, maar ik zal het nu ook niet kopen. Bedrag vind ik ook best wel prijzig -_-

  2. Eline zegt:

    Ik vind het juist fijn als iets een beetje prikkelt, maar kan me voorstellen dat je het niet fijn vind. Ik vind het wel een behoorlijk prijzige cleanser…

Geef een reactie

