Report: Amsterdam Fashion Week – Francisco van Benthum

Vrijdag 12 juli tot en met dinsdag 16 juli was de Amsterdam Fashion Week. Ik bezocht ook een aantal shows. Lees verder voor mijn verslag.

Na de show van Melissa Siegrist ging ik om 18.00 u naar de show van Francisco van Benthum in de Gashouder.

De show van Francisco van Benthum was al een van de hoogtepunten van de dag, voordat de show ook daadwerkelijk begon. Bij iedere show waar ik kwam hadden de andere bezoekers het over ‘de show van Francisco vanavond’. Niet heel verrassend was het dus dat het voor de aanvang opeens heel druk werd bij het terras waar iedereen wachtte tot de deuren geopend werden.

Alle opwinding van tevoren was niet voor niets geweest, want wat was het een mooie herencollectie! Opvallend was dat er twee vrouwen meeliepen tijdens de show.

modeagenda1374100182

De collectie bestond uit mooi uitgesneden pakken, wat werd afgewisseld met casual herenkleding. Er werd gespeeld met contrasten: wit met zwart, gladde stoffen met kreukende stoffen.

Het thema voor de collectie voorjaar/zomer 2014 is duiken en de onderwaterwereld. Het technische deel van het duiken: een nat pak en de low-en hi-tech detaillering, vormt de inspiratie voor door sport geïnspireerde stukken waar de plastic rits, getapete naden en technische materialen duidelijk zichtbaar zijn. De onderwaterwereld wordt gevisualiseerd door middel van een all-over print, gebaseerd op vormen van zee-koraal en riffen.

2013-07-17 20.03.33

Over Francisco van Benthum
Sinds 2003 is Francisco van Benthum de leidende kracht achter de luxe herenmode label FRANCISCO VAN BENTHUM, internationaal erkend en gewaardeerd voor het brengen van een uniek product op de markt.

Van Benthum begon zijn carrière in de late jaren 1990, zodra hij was afgestudeerd aan de prestigieuze modeafdeling aan de ArtEZ hogeschool voor de kunsten in Arnhem. Hij ging meteen op zoek naar zijn eigen visie als een menswear designer door het verkennen en oprekken van de grenzen van de traditionele herenmode en spelen met haar codes en beperkingen.

En dat is zijn handelsmerk geworden: het toevoegen van een eigentijdse draai aan de klassieke vorm door het herinterpreteren en opnieuw samenstellen van de contouren en de elementen van het traditionele silhouet van herenkleding. FRANCISCO VAN BENTHUM is verkrijgbaar via geselecteerde winkels wereldwijd en in zijn concept store in Amsterdam.

Foto: Peter Stigter via http://www.amsterdamfashionweek.com/en.

Advertenties

2 gedachtes over “Report: Amsterdam Fashion Week – Francisco van Benthum

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s