Review: Garnier Aftersun

Al jaren gebruik ik trouw een aftersun van Nivea die al jaren niet meer te koop is. Hij werkt nog prima en die geur… hmmmm, heerlijk! Geen andere aftersun voor mij! Tenminste, dat dacht ik. Tot ik deze aftersun van Garnier gebruikte.

Afgelopen week ging ik ’s ochtends ergens heen en heb toen tussendoor heel veel buiten gezeten. Door het gehaast in de ochtend en mijn onwetendheid over de hoge temperaturen die de dag zou brengen, had ik er even niet bij stilgestaan om mij in te smeren met zonnebrandcrème. Resultaat: een behoorlijk verbrande linkerarm (de zon scheen aan de linkerkant, vandaar). Aangezien ik bij mijn vriend niet mijn geliefde oude Nivea aftersun heb staan, besloot ik maar de aftersun van Garnier die bij hem thuis staat te gebruiken.

Voordat ik vertel wat ik van de aftersun vind: wat zegt Garnier zelf over de aftersun?

Hoe werkt de aftersun melk? Het verfrissende bestanddeel kalmeert de huid ogenblikkelijk, waardoor het tintelende en trekkerige gevoel na het zonnen wordt verzacht. Dankzij het cactusconcentraat vormt de melk een echt vochtreservoir voor de huid. Die voelt dan ook zacht, soepel en aangenaam aan. De huid wordt gekalmeerd, gevoed en 12 uur lang gehydrateerd.

Hoe gebruikt u de aftersun melk? De niet-vette, niet-kleverige en zeer comfortabele hydraterende melk dringt onmiddellijk in de huid en parfumeert haar discreet. Iedere dag na het zonnen aanbrengen op een schone huid.”

garnier

De aftersun zit in een blauwe, plastic fles. Ik vind het handig dat hij blauw is. Hierdoor kan je snel en makkelijk zien dat het om een aftersun gaat. Sommige merken brengen soms opeens aftersun in een witte fles uit. Dat vind ik maar vervelend, want zonnebrandcrème verschijnt soms ook in een witte fles en als je dan even niet goed op let, smeer je jezelf met het verkeerde product in. Maar goed, bij deze aftersun is het lekker duidelijk door de kleur en anders staat het nog wel in grote letters op de voorkant. Zo kan het niet fout gaan.

Zoals ik eerder aangaf, vind ik bij de oude aftersun van Nivea de geur echt heerlijk. Ik hoopte stiekem dat deze hetzelfde zou ruiken, maar helaas. De aftersun ruikt overigens best lekker, maar ik ben geen hele grote fan van de geur. Hij is ook moeilijk te beschrijven. De geur is niet echt aanwezig tijdens het smeren en als de aftersun is ingetrokken merk je er niks meer van.

garnier2

Ik smeerde ’s avonds mijn arm goed in. Zoals Garnier zelf aangeeft is het een aftersun melk. De aftersun is hierdoor best vloeibaar, waardoor je per smeerbeurt niet zo veel hoeft te gebruiken. De aftersun trekt redelijk snel in. Echter niet zo snel als Garnier beweert. Je moet wel even wachten voordat je weer kleding aantrekt. De aftersun laat geen witte waas achter.

Gelijk na het insmeren, merkte ik dat mijn arm al een stuk aangenamer aanvoelde. Het branderige en pijnlijke gevoel was binnen een uur al sterk verminderd. De roodheid bleef nog wel hetzelfde. Na het insmeren ging ik slapen. Toen ik de volgende ochtend opstond en in de spiegel keek, was ik heel blij verrast. De roodheid was bijna volledig verdwenen! En geloof me, mijn arm was echt kreefterig geworden. Van het pijnlijke gevoel merkte ik ook niks meer, mits ik niet te hard met een handdoek over mijn arm ging. Maar dat is logisch, het is immers verbrand. Na mijn arm een tweede keer smeren was ook de roodheid helemaal weg. Normaal ga ik als ik verbrand ben geweest opeens veel vervellen, dus ik vreesde dat dit nu ook het geval zou zijn. Maar mijn arm werd mooi bruin en van vervellen heb ik geen last gehad (nu raad ik overigens niet iedereen aan om eerst te verbanden en zich dan in te smeren met deze aftersun om mooi bruin te worden. Goed insmeren met zonnebrandcrème blijft het belangrijkste).

Ik ben heel tevreden over deze aftersun. Voor een fles van 200 ml betaal je €9,49, wat een normale prijs is voor aftersun (waarom zijn zonproducten altijd zo duur?). De aftersun is verkrijgbaar bij drogisterijen en sommige parfumerieën.

Wat is jullie favoriete aftersun?

Xx Sarah

Een gedachte over “Review: Garnier Aftersun

Geef een reactie

