Review: Catrice camouflage cream

Iedereen heeft wel eens last van onzuiverheden en ik ben daar geen uitzondering op. Ik ben niet zo dol op dekkende make up producten als foundation, maar concealer is altijd handig om eventuele plekjes te camoufleren. Aangezien de concealer van Yves Rocher die ik normaal gebruik na drie jaar bijna op is, werd het tijd voor een nieuwe. Tijd om de camouflage cream van Catrice uit te proberen.

De concealer zit in een zwart potje met een draaideksel. Ik vind de verpakking er mooi uit zien voor zo’n goedkoop product. De concealer zelf is compact. Tijdens het aanbrengen wordt hij wat romiger door de warmte van je vingers, waardoor hij makkelijk uitsmeert. Ik raad dan ook aan om deze concealer met je vingers aan te brengen in plaats van met een kwast, aangezien hij dan waarschijnlijk moeilijker uit te smeren is.

catrice1

Ik heb momenteel (gelukkig) geen last van onzuiverheden. Helaas heb ik wel een aantal muggenbulten. Bij mij worden die altijd groot en donkerrood/paars. Ideaal dus om de werking van de camouflage cream op te laten zien.

catrice2

Mijn hand is wat donkerder dan mijn gezicht, vandaar dat de kleur te licht lijkt. Zoals je kunt zien dekt de concealer heel goed. Je ziet de muggenbult nog wel zitten doordat de huid daar dikker is, maar de donkere kleur kan je niet meer goed zien. Ook is de muggenbult veel donkerder dan de meeste onzuiverheden, dus normaal zie je er echt (bijna) niks meer van. Ondanks de zeer goede dekking blijft het effect natuurlijk. Je ziet hem niet zitten en hij mengt goed met de huid.

catrice3

De concealer blijft goed zitten. Bij mij houdt hij het toch wel een hele werkdag vol en ik zit vaak aan mijn gezicht (leun op mijn wang, etc.). Ik was echt blij verrast door deze concealer. Wat een fijn product en dat voor zo’n lage prijs! Ook zit er best veel product in het potje. Hier kan ik de komende jaren weer mee vooruit.

De camouflage cream van Catrice is verkrijgbaar in drie tinten. Ik gebruik momenteel 010 Ivory, de lichtste kleur. De concealer kost €2.99 voor een potje van 3 gram en is te koop bij Kruidvat en Trekpleister.

Welke concealer gebruiken jullie?

Xx Sarah

9 gedachtes over “Review: Catrice camouflage cream

    • saarenzo zegt:

      Oh ik ben altijd zo benieuwd naar de producten van ELF, maar ik koop ze steeds niet doordat die verzendkosten zo hoog zijn. Heb je nog meer aanraders van ELF? Dan onthou ik die voor als ik er toch een keer wat ga bestellen 🙂

  1. typischsuus zegt:

    Ik heb sinds kort ook wat ELF producten in huis. Inderdaad niet alles is een hit, maar ik ben héél enthousiast over de liquid lipsticks (wat eigenlijk meer een gloss is). Ze ruiken zacht naar mint en het zijn heerlijke zachte kleurtjes, voelt zacht aan en blijft best goed zitten! Sinds een week of 2 heb ik een black beautybook en het pigment van veel kleurtjes is verrassend! Ze hebben overigens geregeld acties met lagere verzendkosten 🙂
    Overigens, ik was ook al benieuwd naar deze concealer van Catrice maar telkens niet gekocht…gaat ie niet creasen?

    • saarenzo zegt:

      Klinkt goed! Ik zal het onthouden voor als ik er een keer wat ga bestellen als ze zo’n actie hebben. En als je de concealer onder je ogen gebruikt gaat hij wel een beetje in de lijntjes zitten, of je moet weinig gebruiken. Als je veel last hebt van donkere kringen kan je dus beter een andere concealer gebruiken, maar als je maar een klein beetje dekking nodig hebt is deze concealer daarvoor ook goed bruikbaar. Maar persoonlijk vind ik hem prettiger om hem echt voor rode plekjes of zo te gebruiken dan voor onder mijn ogen.

Geef een reactie

