Report: Event Dove… love your hair

Logo
Vorige week was ik naar het Dove… love your hair event. Lees verder voor mijn verslag.

Het event werd gehouden in le Salon in Amsterdam. Bij binnenkomst werd iedereen verwelkomt met een lekker vruchtensapje. Op tafel stond er een schaal met Dove cupcakes klaar en er werden lekker hartjeskoekjes rondgebracht. Nadat iedereen binnen was, werden we naar boven gebracht voor een presentatie over de nieuwe haarlijnen.

Tijdens de presentatie werden twee haarlijnen van Dove geïntroduceerd: de Split Ends Rescue-lijn en de vernieuwde Intense Repair-lijn. Deze verzorgingsproducten voeden en versterken je haar tot in de puntjes, zodat je elke dag kunt genieten van een good hair day.

dove2

Hair Intense Repair-lijn
De producten van Dove Intense Repair helpen droog, beschadigd haar diep van binnen te herstellen dankzij een unieke formule op basis van Keratin Repair Actives. Deze actieve ingrediënten versterken het kwetsbare haar tot op celniveau. Door het grondige herstel zal het haar minder snel beschadigen en afbreken en voorkom je gespleten punten. De intens voedende haarverzorgingslijn van Dove zorgt ervoor dat je weer snel volop kunt genieten van je mooie haar – en zorgeloos je gebruikelijke stylingsgewoontes kunt behouden.

De Intense Repair-lijn is uitgebreid met een uniek herstelproduct: Intense Repair 60 Second Treatment Shot, een behandeling die maar 60 seconden inwerktijd nodig heeft om beschadigingen te repareren. Dankzij een extra hoge concentratie voedende ingrediënten maakt deze snelle conditiebooster zwak, dof en broos haar sterker. De Intense Repair-lijn bestaat uit een Shampoo (€3,89 voor 250 ml), een Conditioner (€3,89 voor 200 ml), een Intensieve Conditioner (€4,99 voor 180 ml), een Conditioner Spray (€4,49 voor 200 ml), een Herstellend Masker (€6,99 voor 200 ml) en de nieuwe 60 Second Treatment Shot (€1,29 voor 14 ml). Deze supersnelle herstelkuur is los per behandeling te koop.

Split Ends Rescue-lijn
De schaar is niet meer de enige remedie om je haarpunten weer een gezonde uitstraling te geven: probeer de Split Ends Rescue-lijn, producten op basis van het Active Sealing Serum. De shampoo en conditioner met het serum verminderen het voorkomen van gespleten punten met 80% na slechts drie wasbeurten*. De verzorgingsproducten voeden en herstellen je haar vanaf de wortel tot in de puntjes zodat je langer kunt genieten van je gewenste haarlengte. Het serum hecht de uiteinden van de haarschacht weer aan elkaar waardoor droge ruwe punten mooi glad en zacht worden. De Split Ends Rescue-lijn bestaat uit een Shampoo (€3,89 voor 250 ml), een Conditioner (€3,89 voor 200 ml) en een Leave On-behandeling (€5,99 voor 125 ml).

Tips voor een topfitte haarconditie
Na de presentatie over de nieuwe producten gaf haarstyliste Charlotte Charpentier haar ultieme tips over hoe je je haarconditie topfit kunt houden. Zo kun je elke dag genieten van mooi haar!

–          Probeer je föhn of stylingtang eens op een minder hete stand te gebruiken. Vaak is de hoogste stand niet eens nodig voor het gewenste resultaat.

–          Dagje strand? Bedek je hoofd met een hoed of sjaal om je haar te beschermen. Als je kopje onder bent gegaan in zee, spoel het dan meteen uit met leidingwater zodat er geen restjes zout in blijven zitten. Dit heeft namelijk een uitdrogend effect. En laat ’s avonds lekker lang een masker inwerken, bijvoorbeeld het Dove Intense Repair Herstellende Masker.

–          Slapen met nat haar is echt een no go – nat haar is extreem kwetsbaar en kan sneller afbreken en beschadigen. Dep het altijd zachtjes droog na het wassen en knijp overtollig vocht eruit. Borstel het voorzichtig pluk voor pluk door, bijvoorbeeld met een druppel Dove Split Ends Rescue Leave On Treatment op elke lok.

–          Draag je haar niet altijd in een strakke staart en laat dunne elastiekjes met een metalen stukje links liggen – die kunnen je haar beschadigen. Voor wie heel lang haar heeft, raad Charlotte vaak een losse vlecht aan als ‘haarvriendelijke’ oplossing.

–          Vervang een kussensloop van katoen door een satijnen kussensloop. Satijn geeft minder wrijving en weerstand dan katoen. Ook glijdt je haar er soepeler overheen, zodat het ook minder snel beschadigd raakt.

dove3

De behandeling
Na de presentaties was het tijd om ons haar te laten doen. Mijn haar is van zichzelf al steil en als er wordt geprobeerd om krullen of volume in te brengen, is het na een half uur al helemaal uitgezakt. Maakt niet uit of ik het zelf doe of dat een kapper het doet. Daarom besloot de kapper bij mij het haar steil te houden, maar te föhnen, zodat het er toch nog anders uit zou zien.

Als eerst werd mijn haar gewassen en verzorgd. De kapper besloot bij mij de producten uit de Hair Intense Repair-lijn te gebruiken, aangezien hij van mening was dat de Split Ends Rescue-lijn te zwaar voor mijn haar zou zijn.

De kapper gebruikte eerst de Dove Intense Repair Shampoo (€3,89 voor 250 ml) om mijn haar mee te wassen. Meteen viel mij de geur op. Oh, wat ruiken de producten heerlijk! Alleen al om die reden zou ik het wel dagelijks willen gebruiken. Na het wassen gebruikte hij de Dove Intense Repair Conditioner (€3,89 voor 200 ml) om mijn haar te verzorgen. Daarna werd alles goed uitgespoeld en was het tijd om het te laten föhnen. De kapper depte mijn haar droog en gebruikte de Intense Repair Conditioner Spray (€4,49 voor 200 ml) als extra verzorging voor tijdens het föhnen. Na het föhnen rook mijn haar heerlijk naar de producten en zag het er mooi en glanzend uit. Ook voelde het door de twee conditioner zacht aan. Wat een fijne producten!

Het resultaat
Om het resultaat te laten zien, staan hieronder de voor –en na foto’s. Ik kijk een beetje awkward, dus daar graag niet op letten. Je kan heel goed zien dat mijn haar er een stuk beter uit ziet dan voor de behandeling. De avond ervoor had ik mijn haar gewassen en een conditioner en een serum gebruikt om mijn haar te verzorgen. Het enige verschil in productsoort is dat er tijdens de behandeling een conditioner spray is gebruikt waar ik normaal zelf een serum gebruik. Wat een verschil, hè?

dove1

Na afloop kregen we een volle goodiebag mee met alle nieuwe haarproducten van Dove, zodat we die thuis zelf uit kunnen proberen. En dat ga ik ook zeker doen, want als ze thuis net zo’n goed resultaat als tijdens het event geven, heb ik mijn nieuwe favoriete shampoo gevonden.

Naar welke lijn zijn jullie het meest benieuwd?

Xx Sarah

3 gedachtes over “Report: Event Dove… love your hair

Geef een reactie

