Review: Maybelline Superstay 14hr Lipstick

maybelline6

Dit voorjaar kwam Maybelline met de nieuwe Superstay 14hr Lipsticks, waarvan ik vier kleuren heb. Maybelline belooft dat deze lippenstiften veertien uur lang op je lippen blijven zitten, zonder te vervagen of af te geven. Benieuwd of ze de belofte nakomen? Lees dan snel verder.

Ik ben geen groot fan van de verpakking van deze lippenstiften. Het zijn doorzichtige, plastic lipstickhulzen met daarin weer een huls in de kleur van de lippenstift. Op het eerste gezicht dacht ik hierdoor dat het kleine lipglosjes waren. De dop is groot en wit met aan de onderkant een zilveren rand waar Maybelline op staat. Op de huls staat in grote zilveren en witte letters Super Stay 14hr Lipstick. Op de onderkant van de huls staat de naam van de lippenstift met het bijbehorende nummer. Wat ik wel handig vind aan de verpakking is dat je gelijk ziet om welke kleur het gaat. Geen gezoek meer dus voordat je eindelijk de juiste kleur vindt, maar gewoon in één keer de goede. Maar verder vind ik het maar goedkoop ogen.

maybelline7

Ik heb de Maybelline 14hr Lipstick in de volgende kleuren:

110 Neverending Pink
Neverending Pink is een matte, roze kleur. In de verpakking lijkt de kleur een beetje een standaard roze lippenstift kleur te hebben, maar na het aanbrengen bleek het een koele kleur te zijn. Iets te koel naar mijn smaak. Haast een beetje paarsig. Het handige van een koele kleur is dat je tanden weer witter lijken. Helaas staat het mij gewoon minder goed. Ik vind de kleur alsnog wel leuk, maar ik had liever gehad dat het de kleur van de verpakking was geweest. Die zou beter bij mij passen.

160 Infinitely Fuchsia
Infinitely Fuchsia is een matte fuchsia lippenstift. Ik vind het een hele mooie kleur en kreeg er ook gelijk complimentjes over toen ik hem een keer op had. Het is echt een heel opvallende kleur, ik denk wel de opvallendste van de vier. Mocht je daar niet van houden, kan je deze kleur beter overslaan.

430 Stay With Me Coral
Stay With Me Coral is sowieso mijn favoriete kleur van de vier die ik heb. Het is een vrolijke koraalrode kleur. Vooral leuk voor in de zomer! Het is een warme kleur. Dat vind ik zelf altijd het mooist, want dat staat het best bij mijn huidskleur.

540 Ravishing Rouge
Ravishing Rouge is donkerrood met een gele ondertoon. De lippenstift geeft net zo’n mat effect als Infinitely Fuchsia, maar bevat een subtiele shimmer, wat Infinitely Fuchsia weer niet heeft. De toevoeging van de shimmer snap ik overigens niet helemaal, want na het aanbrengen van de lippenstift zie je er eigenlijk niks van. Pas als je de lippenstift hebt verwijderd blijven er wat shimmers op je gezicht achter. Maar ja, dat is niet echt het gewenste resultaat. Verder vind ik de kleur mooi. Echt zo’n klassieke rode kleur die iedereen wel staat.

maybelline5
VLNR: Neverending Pink, Infinitely Fuchsia, Stay With Me Coral, Ravishing Rouge (links in daglicht, rechts in zonlicht)

De textuur van de lippenstift is vrij stroef, maar ze drogen je lippen niet uit. Beide lippenstiften ruiken trouwens heel zoet. De geur is veel sterker dan bij andere lippenstiften die ik gebruik en je blijft het ook na het aanbrengen goed ruiken. Ik heb er zelf geen problemen mee, maar mocht je geen fan zijn van zulke zoete geurtjes aan make up producten, kan je deze lippenstift beter overslaan.

De lippenstiften brengen beide wat droog aan en plakken een beetje na het aanbrengen, maar hierdoor blijven ze lang zitten. De beloofde veertien uur halen ze niet en na een vettige maaltijd (dingen met olijfolie, boter, sausjes, etc.) moet hij weer bijgewerkt worden. Een drankje of een kleine snack overleeft de lippenstift prima en hij blijft met gemak zo’n vijf uur zitten voordat hij begint te vervagen. Fijn, want hierdoor hoef je hem niet vaak bij te werken.

Ook staint de lippenstift een beetje. Als hij begint te vervagen blijft er dus een beetje kleur op je lippen zitten. Dit is heel handig, maar vraagt wel om een precieze aanbreng, aangezien eventuele foutjes tijdens het aanbrengen moeilijk te corrigeren zijn.

maybelline1
110 Neverending Pink

maybelline3
160 Infinitely Fuchsia

maybelline2
430 Stay With Me Coral

maybelline4
540 Ravishing Rouge

Maybelline Superstay 14hr Lipstick kost €12,99 en is verkrijgbaar bij drogisterijen en verschillende parfumerieën.

Wat vinden jullie van de Maybelline Superstay 14hr lippenstiften?

Xx Sarah

Een gedachte over “Review: Maybelline Superstay 14hr Lipstick

Geef een reactie

