Review: BE Creative blushes en oogschaduw

be

In mijn Amsterdam shoplog van vorige week konden jullie al lezen dat ik bij de ICI Paris XL drie producten van het nieuwe merk BE Creative had gehaald. Ik heb ze de afgelopen week getest. Tijd dus voor een review.

Ik nam twee blushes en een oogschaduw mee. Ik vind de verpakking erg mooi. Heel strak en chique. De verpakking doet mij aan die van MAC en Inglot denken. Alle producten komen in een mat, zwart kartonnen doosje Hierop staan de ingrediënten, de naam en wat extra informatie (website, e.d.). In het midden van het doosje zit een opening, waardoor je de kleur van het product kan zien. Handig. Het openen van de kartonnen verpakking gaat de eerste keer trouwens niet makkelijk. Eén blush kreeg ik zelf nog wel open, voor de andere twee heb ik mijn moeder erbij gehaald. Het is gewoon een kartonnen dekseltje aan twee kanten waarbij je het aan een kant los moet kunnen schuiven, maar dit lukte gewoon niet. Als je hem eenmaal open hebt gekregen gaat het de keren daarna een stuk makkelijker.

be2
Oogschaduw in de kleur Beach. L: het dekseltje met klik-systeem, RB: in het kartonnen doosje, RO: de verpakking van de oogschaduw zelf.

Het product zelf zit in een mat, zwart plastic doosje. Het doosje sluit met behulp van een klik-systeem en voelt stevig aan. Het nadeel van de verpakking en dat hij niet zo makkelijk uit het kartonnen doosje komt. Daarvoor is het gat in het midden handig, want dan kan je hem via het gat uit het doosje duwen. Waarschijnlijk kreeg ik daarom de eerste keer ook zo moeilijk de kartonnen verpakking open. Het dekseltje blijft dan namelijk aan de verpakking zitten, waarvoor het open schuiven moeilijk gaat.

Wat mij opviel nadat ik de producten uit het doosje had gehaald, was dat bij twee van de drie producten het doosje rammelde. Ik was bang dat de pan los zou zitten. Deze zit gelukkig stevig vast en lijkt ook niet te bewegen. Toch vraag ik me nu wel een beetje af hoe goed de pan vast zit aan het plastic doosje. Maar genoeg over de verpakking, op naar de producten zelf.

BE Creative zegt het volgende over de blushes:

“Geef kleur aan je make-up met BLUSH. De blush is een verfijnde mix van parels, gemineraliseerde pigmenten en gemicroniseerde poeders om intense kleuren te geven. Verkrijgbaar 5 tinten.”

Ik heb de kleuren 003 Precious en 005 Flirty. Flirty is een opvallende donkerroze kleur. Precious neigt meer naar peachy. Beide kleuren zijn mat, wat ik persoonlijk het mooist vind bij blushes.

De blushes zijn goed gepigmenteerd. Vooral met Flirty was het even oppassen geblazen, aangezien ik een bleekscheet ben en zo’n donkerroze kleur dan al snel te heftig is. Dunne laagjes aanbrengen is een aanrader!

be3
L: Precious, R: Flirty. Mijn camera pakt de kleuren helaas niet heel goed. Precious is meer peachy en Flirty nog iets feller roze.

Wat ik een groot pluspunt vind, is de manier waarop de blushes zijn geperst. Ze voelen zacht aan, maar gaan niet kruimelen. Gewoon helemaal niet. Ik schreef een tijdje geleden al over de Inglot blush en die kruimelt juist heel erg. Het verschil kan je op de foto hieronder zien. Die van Inglot heb ik dan wel wat vaker gebruikt, maar het resultaat was na één keer gebruiken eigenlijk al hetzelfde.

2013-07-28 12.33.49
L: BE Creative blush, R: Inglot blush. Hier zie je hoe kruimelig de Inglot blush is, vooral vergeleken met die van BE Creative.

Over de oogschaduw zegt BE Creative het volgende:

“Stel je een compacte oogschaduw voor die een levendige en feilloze kleur geeft met de schittering van echte parels. De innovatieve formule van de EYESHADOW geeft een glinsterende kleur met een verfijnde satijnen afwerking. Verkrijgbaar in 40 tinten met 3 effecten: Mat/ Semi-Pearl/ Pearl.”

Wow, veertig tinten? Dat was mij geeneens opgevallen toen ik er snel een uitzocht. Waarschijnlijk kwam dat omdat ik al aan het afrekenen was en ik opeens heel snel een oogschaduw uit moest zoeken. Ik pakte snel de kleur 034 Beach mee, een mooie beige oogschaduw met een pearl finish.

Ook de oogschaduw voelt zacht aan, nog zachter dan de blushes. De oogschaduw is goed gepigmenteerd. Hij is niet super gepigmenteerd, maar is toch beter dan bij de meeste merken die ik tot nu toe heb geprobeerd. De finish vind ik erg mooi. Daarnaast is de oogschaduw makkelijk te blenden.

Ondanks dat ik de kleur Beach heel snel heb uitgezocht, ben ik er toch erg blij mee. Het is een mooie, natuurlijke kleur die altijd wel van pas komt en de kwaliteit is goed.

be4
L: Precious en Flirty blushes, R: Beach oogschaduw.

be5
L: geen make up, R: met Precious blush op. Je ziet hem niet zo goed, maar het is een hele mooie, natuurlijke kleur.

be6
L: geen make up, R: met Flrity blush op. Zoals je ziet is Flirty veel feller dan Precious en valt hij een stuk meer op.

Ik ben echt onder de indruk van de producten en dan vooral van de blushes. De zachte structuur en goede pigmentatie doen mij denken aan de producten van Inglot, alleen hebben de producten van BE Creative als extra pluspunt dat ze niet kruimelen. En dan zijn ze nog iets goedkoper ook! Er zullen in de toekomst zeker weten meer producten van BE Creative aan mijn stash worden toegevoegd.

De producten van BE Creative zijn sinds 1 juni verkrijgbaar bij de ICI Paris XL. De blushes zijn  3,5 gram en kosten gewoonlijk €12,21 per stuk. De oogschaduw is 2,5 gram en kost €11,10.

Ze zijn nu trouwens in de aanbieding, waardoor de blush €10,99 kost en de oogschaduw €9,99. Ook loopt er een actie waarbij je bij aankoop van twee producten 25% korting krijgt en als je €15 aan producten van BE Creative besteedt, mag je een gratis mono oogschaduw uitzoeken. Als je graag iets van het merk uit wil proberen, kan je dat het best nu doen.

Hebben jullie al iets van BE Creative uitgeprobeerd? En wat vinden jullie van het merk?

Xx Sarah

7 gedachtes over “Review: BE Creative blushes en oogschaduw

  1. typischsuus zegt:

    Ziet er mooi uit! Ik was al erg nieuwsgierig, maar nu toch maar eens wat producten uitproberen. Ik heb net een blush-fase dus dat komt goed 😉 Ik heb dat trouwens ook, dat mijn Inglot blush zo kruimelt! Echt jammer, want de oogschaduws vind ik fantastisch.

    • saarenzo zegt:

      Haha, ik zit nu ook in zo’n blush-fase, dus dat is erg herkenbaar. En stom hè, dat die Inglot blushes zo kruimelen? Ik dacht dat het misschien aan die van mij lag, omdat ik er op andere blogs nooit wat over lees. Maar ik ben dus niet de enige die er last van heeft.

      • typischsuus zegt:

        Nee, de kleur is echt prachtig en een alternatief voor een prachtige blush uit mijn Estee Lauder palette die helaas niet in NL los te krijgen is, maar hij kruimelt, stuift echt enorm! Ontzettend zonde. Ik vind de oogschaduws namelijk wel geweldig, heb vandaag mijn Freedom palette gereorganiseerd (zie instagram foto 😉

Geef een reactie

