Review: Maybelline Big Eyes by Eyestudio oogschaduwpalette

big3

Maybelline komt binnenkort met nieuwe oogschaduwpalettes: de Maybelline Big Eyes by Eyestudio palettes. Ik probeerde er een uit in de kleur 01 Luminous Brown.

Ik zal eerlijk aangeven dat ik van tevoren niet zo veel verwachtte van deze oogschaduw. Ik heb namelijk ooit een andere oogschaduw van Maybelline uitgeprobeerd, de Maybelline Eyestudio Cosmic Duo, en die viel zo tegen. In de verpakking zag de oogschaduw er super mooi uit, maar er kwam amper pigment vanaf en zorgde bovendien voor veel fall out. Van dit palette verwachtte ik niet veel anders. Maar de kleuren zien er zo mooi uit, dat ik hem toch wilde uitproberen.

De verpakking is niet heel mooi, maar ook niet echt lelijk. Hij doet me denken aan de Cat Eyes palettes van Miss Sporty. In het midden zit de lichtste kleur, de highlighter. Daaromheen zitten de drie andere kleuren. De deksel is doorzichtig en sluit met een kliksysteem. De onderkant van de verpakking is zwart. Op de achterkant zit een sticker met een korte productbeschrijving en een drie plaatjes die laten zien hoe je de oogschaduw het best kan aanbrengen. Verder zit er nog een tweezijdige sponsapplicator bij. Ik gebruik zelf liever kwasten, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dit handig vinden. De sponsjes van de sponsapplicator brengen prettig aan. Soms krijg je van die sponsapplicators die aanvoelen als schuurpapier. Bij deze is dat niet zo.

big4
LB: de bovenkant, RB: de oogschaduws in daglicht, LO: de oogschaduws in zonlicht, RO: de achterkant.

Maybelline noemt het palette een light catching palette. Zij raden aan om de highlighter in een c-vorm op het wenkbrauwbot en de jukbeenderen aan te brengen. Vervolgens dient het bewegend ooglid in te worden gevuld met de lichtbruine kleur. De donkerbruine kleur is voor in de crease en de oranje kleur voor in de binnenste ooghoek. De oogschaduws kunnen ook nat worden aangebracht voor optimaal resultaat, maar ik gebruik ze liever droog.

De pigmentatie van de oogschaduws is goed. Stukken beter dan die van de Maybelline Eyestudio Cosmic Duo oogschaduw. Alle vier de oogschaduws hebben een mooie shimmer. De highlighter vind ik erg mooi, ook al vind ik hem te opvallend om op mijn jukbeenderen te gebruiken. Daarvoor gebruik ik liever mijn Inglot highlighter. Maar voor op het wenkbrauwbot of in de binnenste ooghoek is de highlighter uit dit palette erg mooi. Verder vind ik vooral de oranje kleur een leuke toevoeging aan het palette. Het maakt je look net iets anders dan normaal, maar toch heel draagbaar. De oogschaduws voelen zacht aan en zijn makkelijk te blenden.

Een ander punt wat ik bij de Cosmic Duo oogschauduw van Maybelline een tegenvaller vond, was de fall out. Na het aanbrengen van de oogschaduws zaten mijn wangen onder de oogschaduw en glitters. Bij deze oogschaduws heb ik daar gelukkig geen last van. De oogschaduws kruimelen een beetje, maar er komt tijdens het aanbrengen niks op je wangen terecht. Fijn om te zien dat Maybelline de oogschaduws de afgelopen jaren heeft verbeterd.

big1
L: in daglicht, R: in zonlicht.

Tijdens het aanbrengen merk ik toch dat ik de vormen van de oogschaduws niet heel handig vind. De ronde oogschaduw in het midden werkt prima, maar bij de andere drie kleuren zitten er ook smalle hoekjes waar je met je kwast niet makkelijk in komt. Doordat de oogschaduws een beetje kruimelen, komen er wat kruimels van de andere kleuren in de highlighter in het midden terecht. Ze hadden beter een palette met vier vierkanten of rondjes of zo kunnen maken. Dat ziet er misschien saaier uit, maar het is wel handiger voor tijdens het aanbrengen.

Op de foto’s hieronder heb ik twee verschillende ooglooks met dit palette gemaakt. Bij de linker foto’s heb ik de oogschaduw aangebracht zoals ik dat altijd doe.  Hierbij heb ik de highlighter op mijn wenkbrauwbot en bij mijn binnenste ooghoek aangebracht. De lichtbruine kleur heb ik tot onder mijn wenkbrauwbot aangebracht. De donkere kleur heb ik voor mijn crease gebruikt en de oranje kleur voor op het midden van mijn bewegend ooglid. Bij de rechter foto’s heb ik de oogschaduw aangebracht op de manier die Maybelline op de verpakking uitlegt. Het is even wat anders en ik vind het oranje bij de binnenste ooghoek wel tof staan.

big2
L: ooglook op eigen manier, R: ooglook op de manier van Maybelline. Die vind ik eigenlijk wel het leukst met deze kleurtjes.

Maybelline Big Eyes by Eyestudio oogschaduwpalette is verkrijgbaar in vijf tinten en kost €11,99. Momenteel liggen ze nog niet in de winkel. Ik ontvang geen persinformatie, dus helaas weet ik ook niet wanneer ze verkrijgbaar zijn. Waarschijnlijk wordt dat deze maand of in september. De informatie die ik voor dit artikel heb gebruikt, heb ik van de Duitse website van Maybelline. Zo ver ik kan vinden is dit oogschaduwpalette momenteel namelijk alleen in Duitsland verkrijgbaar.

 

Wat vinden jullie van dit oogschaduwpalette?

Xx Sarah

3 gedachtes over “Review: Maybelline Big Eyes by Eyestudio oogschaduwpalette

Geef een reactie

