Review: Rexona Long Lasting Protection Ultra Dry Cotton deodorant

rexona

Een goede deodorant is nooit te veel gevraagd. De huid bij mijn oksels is erg gevoelig, waardoor ik altijd werd gedwongen een roldeodorant te gebruiken. Op zich geen probleem, maar ze lijken nooit zo goed te werken als een spuit deodorant. Ik gebruikte vroeger altijd spuit deodoranten, maar iedere keer kreeg ik weer last van mijn oksels en moest ik weer terug naar de rollers. Tja, dan maar niet.

Tot ik laatst bij mijn vriend was. Zijn deodorant was op en de winkels waren dicht, dus hij ging even te kijken of er nog ergens een dichte deodorant bij hem thuis lag. Hij vond er een die officieel van zijn moeder is, maar ach, deo is deo, dus hij besloot hem toch maar te gebruiken. Ik kwam de kamer in en vroeg gelijk wat er zo lekker rook. Dat bleek deze deodorant te zijn. Het was dertig graden, dus wat extra deodorant gebruiken kan dan geen kwaad. Ondanks al mijn slechte ervaringen met de andere spuit deodoranten die ik had geprobeerd, kon ik het niet laten deze van Rexona toch even te testen. En hij bleek goed te bevallen!

Wat zegt Rexona over deze deodorant?

“Bij beweging geeft Rexona Ultra Dry met MotionSense™ system een extra frisse geur vrij en je bent voor 48u beschermt tegen transpiratievocht en geur.

Rexona Cotton Dry is een frisse, effectieve anti-transpirant, welke langdurige bescherming biedt bij elke beweging die je maakt.”

Nou, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik kan niet 48 uur met één spuit deodorant doen. Zo lang houdt deze deodorant het bij mij dan ook niet vol. Wel hoef ik me als ik de deodorant ’s ochtends heb gebruikt geen zorgen meer te maken over geurtjes. Op hele warme dagen of dagen waarop ik veel beweeg is even extra spuiten wel nodig, maar dat is meer omdat ik dat zelf fijn vind, dan dat ik echt begin te stinken. Op een gewone dag doe ik makkelijk de hele dag met alleen ’s ochtends opspuiten. Maar de volgende ochtend is opnieuw opspuiten wel aan te raden. Sowieso vind ik het idee om een dag geen deodorant te gebruiken niet echt aantrekkelijk klinken.

De deodorant bevat geen alcohol. Dit is denk ik ook de reden waarom dit de enige spuit deodorant is die ik heb gebruikt waar ik geen geïrriteerde huid van krijg. Geschikt voor de gevoelige huidjes dus en dat vind ik erg fijn.

Ook fijn is de verpakking. Door de vorm van de fles houdt hij makkelijk vast en door het smalle formaat is hij handig voor in je tas. Ik heb er dan ook gelijk een extra voor in mijn schooltas gekocht.

De geur vind ik heel lekker. Na het opspuiten ruik je hem heel sterk. Als de deodorant is opgedroogd – wat hij heel snel doet – wordt de geur een stuk minder sterk. Je ruikt hem nog wel als je echt aan je oksels gaat snuffelen, maar het is niet zo dat hij overheerst en je geen parfum meer kan dragen. Precies goed dus!

Aan de beloftes van Rexona voldoet deze deodorant niet echt. Toch ben ik hartstikke tevreden over deze deodorant. Oké, nog één puntje van kritiek dan: heeft iets simpels als deodorant nou echt zo’n lange naam nodig?

Rexona Long Lasting Protection Cotton Ultra Dry deodorant kost €2,70 voor 150 ml en is verkrijgbaar bij de drogist.

Wat is jullie favoriete deodorant?

Xx Sarah

 

6 gedachtes over “Review: Rexona Long Lasting Protection Ultra Dry Cotton deodorant

  1. W. van Maarschalk zegt:

    Voor mij is de Rexona women longlasting cotton ultradry een mislukking.
    Zelfs éénmaal kort spuiten (wat genoeg is, in die zin is het wel een goede deo) slaat direct op het mondslijmvlies. Je spuit natuurlijk naar je oksel, maar zwevende druppeltjes zijn al genoeg voor een onprettige irritatie in de mond en dat went niet
    Toen ik de ingrediënten nalas op het spuitbusje was ik stomverbaasd daar rond de 40 !!! bestanddelen aan te treffen, waaronder veel chemicalieën.
    Is dit wel zo’n milieuvriendelijjk product? Ik koop deze deo niet weer.
    Het is altijd zoeken naar deo’s die niet irriteren. Ooit had ik een perfecte stick op kruidenbasis, helemaal natuur, en die werkte prima (bestaat niet meer), dus vanwaar altijd die chemische troep?

Geef een reactie

