Review: Roses de Chloé eau de toilette

roses de chloe

De geurtjes van Chloé behoren toch wel tot mijn favoriet. Zelf heb ik l’Eau de Chloé en Chloé eau de Lavande al in mijn bezit. De andere geuren staan hoog in mijn wishlist, maar ik mag van mezelf even geen nieuwe geurtjes meer kopen tot ik er weer een paar heb opgemaakt. Pas bracht Chloé een nieuwe geur uit en ik moest gewoon even snuffelen. Hoewel ik de geur niet heb gekocht, toch een review.

Chloé zegt het volgende over deze geur:

“Roses de Chloé is een uitnodiging tot tederheid. De roos straalt een ongelofelijke frisheid uit. Een gevoel, in gang gezet door bergamot, dat geleidelijk aan vergezeld wordt door een hart van damascena roos essence, met een magnolia noot voor een moderne touch. Vervolgens, op de huid, een spoor van witte muskus en amber, dé signatuur van het huis Chloé. 

Als een blos die je wangen streelt, is de flacon omhuld met een roze lint. Trouw aan het silhouette van de iconische eau de parfum Chloé flacon, wordt de luxueuze glazen flacon bekroond met een zilverkleurige dop met transparante bovenkant. Het parfum, in een lieflijk roze kleur, geeft zich delicaat prijs.”

De voorpret begint al bij de verpakking. De flacon is eigenlijk hetzelfde als bijna alle Chloé geuren, alleen de kleur van het strikje is anders. Ik vind de flacon mooi: strak, klassiek en door het schattige strikje ook lief en vrouwelijk. Het strikje bij Roses de Chloé is roze en ook de geur zelf is roze.
chloe-roses-1
De topnoot van de geur is bergamot. Het hart bestaat uit damascena roos en magnolia. De basisnoten zijn witte muskus en amber.

Na het opspuiten ruikt de geur fris en citrusachtig door de bergamot. Maar al snel ruik je de bloemige geuren van de damascena roos en magnolia. Ik ben dol op bloemengeuren en parfums met rozengeur belanden regelmatig op mijn wishlist, dus het is niet verbazend dat ik deze geur ook erg lekker vind.

Wat mij gelijk opviel na het opspuiten van de geur is dat hij veel op Rose eau de parfum van Paul Smith lijkt. Die geur droeg ik een paar jaar geleden regelmatig en ruikt ook zo sterk naar rozen. De noten zijn wel anders, waardoor de twee geuren toch wat van elkaar verschillen. Zo is Rose van Paul Smith een stuk zwaarder en minder fris dan Roses de Chloé. Ik vind Roses de Chloé het lekkerst van de twee, maar de gelijkenis is opvallend.

Roses de Chloé is een heerlijke, vrouwelijke en frisse bloemengeur. Romantisch en lief. De ideale geur voor de liefhebbers van bloemige, klassieke en elegante geuren. Gaat je voorkeur uit naar zwaardere parfums? Dan kan je Roses de Chloé beter overslaan.

De prijzen van Roses de Chloé zijn als volgt:

30 ml: €51.
50 ml: €69.
75 ml: €89.

Hmm, niet echt goedkoop dus. Zelf vind ik deze geur erg lekker en de kans is dan ook groot dat hij over een tijdje deel van mijn parfumcollectie uitmaakt. Mocht je het te duur vinden, kan je dus ook Rose van Paul Smith proberen. Die is wat zwaarder, maar lijkt op deze geur en is toch weer een paar tientjes goedkoper. Maar mocht je het niet erg vinden om iets meer geld uit te geven aan een geur, dan zou ik toch voor deze van Chlóe gaan. Die is toch net iets lekkerder.

Wat vinden jullie van de geuren van Chlóe?

Xx Sarah

2 gedachtes over “Review: Roses de Chloé eau de toilette

Geef een reactie

