Review: UNE Skin-Glow pencil

une

Na al een tijd op zoek te zijn naar een huidskleurig oogpotlood, dacht ik er eindelijk een tegen te zijn gekomen. Enthousiast nam ik hem mee naar huis… om er daar achter te komen dat het geen oogpotlood maar een concealer potlood is. Oeps. Toch besloot ik hem uit te proberen, gewoon om te kijken of het potlood ook doet waarvoor ik hem mee nam.

Nu denk je misschien: waarom zou je een huidskleurig oogpotlood willen, daar heb je toch niks aan? Nou, toch wel. Want je kent het misschien wel: je wordt wakker, kijkt in de spiegel en komt erachter dat de randen van de ogen rood zijn geworden. Te weinig of juist te vast geslapen, feestjes van de nacht ervoor, verkoudheid: er zijn meerdere dingen die dit kunnen veroorzaken. Hoewel het rode vaak vooral bij de waterlijn voorkomt en het niet zo’n groot oppervlak is, zie je er hierdoor toch al snel vermoeid of ziek uit. En dat willen we natuurlijk niet.

De oplossing hiervoor is simpel. Je hoeft namelijk alleen maar een lijntje op je waterlijn te zetten met een huidskleurig oogpotlood. Voilà, je ziet er gelijk een stuk frisser en wakkerder uit. Enig nadeel: huidskleurige oogpotloden zijn om een of andere voor mij onbekende reden bijna nergens in Nederland verkrijgbaar.

Tja, M.A.C. verkoopt huidskleurige oogpotloden. Maar M.A.C. vraagt ook €18 voor één oogpotlood. En als ik €18 aan make up mag uitgeven, koop ik daar liever meerdere lippenstiften van dan één oogpotlood. Voor de rest weet ik geen winkel waar deze handige potloodjes verkrijgbaar zijn. Wat ik overigens erg raar vind, aangezien ze in het buitenland ongeveer door elk bestaand beautymerk verkocht te lijken worden (denk aan l’Oréal Paris, Rimmel London, etc.).

Dat is misschien ook een verklaring waarom ik het oogpotlood zo snel mee nam zonder eerst goed te controleren of het ook daadwerkelijk om een oogpotlood ging. Maar ja, het lijkt op een oogpotlood. Concealerpotlood is dan niet het eerste product dat in mijn hoofd opkomt als ik zo’n potlood zie liggen. Misschien zou het ook wat duidelijker op de verpakking aangegeven moeten worden.

Maar goed, het potlood is dus van het merk UNE en het is officieel een concealer. De kleur die ik heb is veel te donker voor mijn huid, dus voor mij zit het er ook niet in om het daarvoor te gebruiken. Extra reden om het toch als oogpotlood uit te proberen en ik moet zeggen dat ik tevreden ben met het resultaat.

Het potlood is romig en glijdt makkelijk over de huid. Ondanks dat het officieel niet is bedoeld om als oogpotlood te gebruiken, krijg ik na gebruik geen last van mijn ogen. De kleur past goed bij die van de waterlijn. Het zorgt voor een frissere uitstraling zonder er nep uit te zien. Soms zie je dat mensen wit oogpotlood of een andere lichte kleur gebruiken voor op de waterlijn. Ik vind dit altijd heel onnatuurlijk ogen. Bij dit potlood is dat gelukkig dus niet het geval.

une2

L: zonder make up, R: het Skin-Glow pencil aangebracht op de waterlijn. Ik had geen last van een rode huid bij mijn waterlijn, dus het precieze verschil kan ik jullie niet laten zien. Wel kan je goed zien dat mijn rechteroog een frissere uitstraling heeft.

Ik heb het potlood in de kleur G03. Hoeveel kleuren er precies verkrijgbaar zijn weet ik niet. Deze kleur past goed bij de kleur van mijn waterlijn, maar is veel te donker om op de rest van mijn gezicht te gebruiken. Mocht je het potlood liever wel als concealer gebruiken en heb je ook een lichte huid, zijn er dus sowieso nog twee lichtere kleuren verkrijgbaar.

Het potlood kost €9,99 voor 1,04 gram en is verkrijgbaar bij DIO. DIO heeft regelmatig kortingsacties waarbij je producten van het merk UNE met 25% korting of meer kan krijgen.

 

Wat vinden jullie van dit potlood?

Xx Sarah

Een gedachte over “Review: UNE Skin-Glow pencil

Geef een reactie

