Review: Estée Lauder Pure Color lipgloss – 14 Wet Cranberry

el1

Als ik moet kiezen tussen lipstick en lipgloss, kies ik zonder twijfel voor lipstick. Maar sommige lipglossjes zien er zo mooi uit, dat ik ze gewoon niet kan laten liggen. De Estée Lauder Pure Color lipgloss in Wet Cranberry is er zo een. Zou hij net zo mooi zijn als hij eruitziet?

Estée Lauder zegt het volgende over deze lipgloss:

“Briljante kleuren in hoogglanzende finish. De speciale True Vision™ technologie verandert doodgewone kleuren in buitengewone tinten. Langdurige glans voor lippen die indruk maken.”

De lipgloss komt in een donkerblauw, kartonnen doosje met een kleine opening aan de voorkant, zodat je kan zien welke kleur je hebt. In gouden letters staat de naam van de lipgloss op het doosje gedrukt.

De lipgloss zelf zit in een stevige, glazen verpakking met een goudkleurige dop. In de dop staat in matte letters het logo van Estée Lauder. Wat een mooie en chique verpakking! De lipgloss wordt aangebracht met een schuin afgesneden sponsapplicator. De sponsapplicator heeft een gemiddelde grootte en brengt prettig aan. Wat ik wel een nadeel aan de verpakking vind, is dat er na regelmatig gebruik allemaal lipgloss bij de dop komt te zitten, wat er dan uitgedrukt wordt als je de dop weer op de huls draait.

el3

Wet Cranberry is, zoals de naam al zegt, een glanzende cranberry kleur. De lipgloss bevat hele kleine shimmers die haast niet te zien zijn na het aanbrengen, maar wel voor een extra mooie glans zorgen. Estée Lauder beschrijf de kleuren van de Pure Color lipglossen als buitengewoon. Een buitengewone tint zou ik Wet Cranberry niet noemen; er zijn meerdere lipglossjes en lipsticks in een vergelijkbare kleur. Wel vind ik de kleur erg mooi. Echt zo’n chique kleur voor bij speciale gelegenheden.

De lipgloss heeft een zoet, fruitig geurtje. Tijdens het aanbrengen is de geur best aanwezig, daarna vervaagt hij. Ik kan de geur niet helemaal plaatsen. Het doet me een beetje denken aan snoepjes met bosbessensmaak.

Zoals je op de foto’s hieronder kan zien, is de ligploss zeer goed gepigmenteerd. Hij lijkt zelfs net zo gepigmenteerd als een lipstick, alleen glanst de lipgloss meer. Voor het aanbrengen van de lipgloss heb ik de sponsapplicator één keer in de huls gedaan en vervolgens een beetje lipgloss aan de rand afgesmeerd. Je kan de kleur dus nog donkerder en opvallender maken, maar ik vind hem op deze manier mooi.

el2

De houdbaarheid is goed. De lipgloss plakt veel, wat niet erg prettig aanvoelt. Maar dat zorgt er ook weer voor dat de lipgloss langer blijft zitten. Een drankje overleeft hij prima. Er blijft wel een afdruk op je glas staan, maar er zit daarna nog genoeg lipgloss op je lippen om hem niet bij te hoeven werken. Een lunchmaaltijd overleeft deze lipgloss ook goed, maar bij het avondeten gaat hij grotendeels van je lippen af – dit verschilt overigens wel per maaltijd. Bij soep gaat de lipgloss er gegarandeerd van af, maar na een salade zit er nog wel een beetje op. Maar dit is bij alle lipproducten zo.

De lipgloss staint, wat erg prettig is. Als de lipgloss van je lippen is, blijft er nog kleur achter die in je lippen is getrokken. Hierdoor valt het niet gelijk heel veel op dat je lipgloss vervaagd is. De gestainde lipgloss is makkelijk te verwijderen met make up remover voor waterproof make up.

Ik vind het een hele mooie lipgloss. Hoewel ik lipsticks nog altijd het prettigst vind, gebruik ik deze lipgloss graag. De prijs is wel een tegenvaller: deze beauty van 6 ml kost maar liefst €23. Meerdere kleuren zal ik er hierdoor niet snel van kopen. De Estée Lauder Pure Color lipglossjes zijn verkrijgbaar bij parfumerieën.

 

Wat vinden jullie van deze lipgloss? En wat vinden jullie het fijnst: lipstick of lipgloss?

Xx Sarah

2 gedachtes over “Review: Estée Lauder Pure Color lipgloss – 14 Wet Cranberry

Geef een reactie

