Review: Nivea Sun Protect & Bronze SPF 30 gezichtscrème

nivea2

Ik gebruik nu al een paar jaar trouw iedere dag mijn geliefde Yes to Cucumbers gezichtscrème. Het enige nadeel van deze gezichtscrème is dat hij geen SPF bevat. Dit vind ik in de winter al vervelend, maar nu het zomer is heb ik toch echt SPF nodig. Vooral omdat ik er anders binnen een half uur als een kreeft uitzie. Ik probeerde de Sun Protect & Bronze SPF30 gezichtscrème van Nivea uit.

Nivea zegt zelf het volgende over deze gezichtscrème:

“Nivea Sun Protect & Bronze gezichtscrème SPF 30 beschermt het gezicht tegen schadelijke zonnestraling en versnelt het huideigen bruiningsproces.”

De gezichtscrème zit in een blauwe tube, waarmee je makkelijk kan doseren. Je moet van tevoren even goed schudden, anders komt de crème er heel waterig uit (zie foto). De tube sluit met een bruine draaidop, waarop in witte letters een tekst staat. Deze letters blijven niet goed zitten, waardoor je allemaal witte stukjes letters op je dop krijgt.

De crème is wit, maar daar zie je na het uitsmeren niks meer van. Wel laat deze gezichtscrème een vettig laagje op mijn gezicht achter. Hierbij maakt het niet uit hoeveel crème ik heb gebruikt. Hij trekt verder snel in, op dat laagje na dan. Dit is echter makkelijk te verhelpen met een dun laagje poeder.

nivea1
L: zonder schudden, R: na het schudden.

Aangezien ik een eeuwige melkfles ben, kan een extra kleurtje geen kwaad. Ik had al een keer van iemand de Nivea Protect & Bronze zonnebrandcrème voor het lichaam geleend en merkte toen echt een verschil. Ik was opeens een stuk bruiner dan normaal (of beter gezegd: je zag nu tenminste verschil met een paar uur daarvoor). Mijn lichaam heeft de logica om in de zomer alleen bruin te worden bij mijn onderarmen en schouders. De rest verandert van wit in gebroken wit en mijn gezicht en hals blijven, op mijn neus na (grrrr..), spierwit. Daarom was ik erg benieuwd of de gezichtsversie van Nivea Protect & Bronze voor net zo’n verschil zou zorgen.

Ik zie eigenlijk geen verschil. Mijn neus lijkt als enige wat bruiner, net als altijd, en ik heb wat meer sproetjes. Maar dat laatste komt toch echt door de zon en niet door deze crème. Laatst had ik opeens weer een keer concealer nodig en na het opbrengen stond ik een beetje stom te kijken. De concealer was opeens te licht! Normaal doe ik zowel in de zomer als in de winter met dezelfde kleur concealer, aangezien mijn gezicht toch altijd dezelfde kleur heeft. Maar nu kon dat opeens niet meer. Zou dat dan toch door deze gezichtscrème komen? Ik denk het wel, want normaal heb ik dit nooit. Het zorgt bij mij dus niet voor een groot kleurverschil, maar wel voor een beetje. En dat vind ik voor bij een gezicht dat nooit bruiner wordt een goede prestatie van Nivea.

nivea3

De gezichtscrème bevat SPF30, voor mij de goede factor met zonnig weer. Op dagen dat ik mij per ongeluk na een paar uur vergeet in te smeren, verbrand ik gewoonlijk lichtjes op mijn wangen. Met deze gezichtscrème heb ik daar gelukkig geen last van gehad. Hij heeft mij de hele dag goed beschermd, ook op dagen waarop ik vergat mij vaker in te smeren.

Nivea Sun Protect & Bronze gezichtscrème bevat 50 ml, wat weinig lijkt aangezien je zonnebrandcrème op zonnige dagen meerdere keren moet gebruiken. Maar je doet er lang mee. Sterker nog: ik heb deze gezichtscrème de hele zomermeerdere keren per dag gebruikt en zit nu net op de helft. In de herfst en de winter ga ik de gezichtscrème gewoon mengen met die van Yes to Cucumbers. Want daar moet je wel rekening mee houden: producten met SPF zijn maximaal een jaar houdbaar. Daarna vermindert de SPF. Mocht je hem halen, weet je dat je er niet twee zomers mee kan doen.

Nivea Sun Protect & Bronze SPF30 gezichtscrème kost €10,99 voor 50 ml en is verkrijgbaar bij de drogist en Bol.com.

 

Welk gezichtsproduct met SPF gebruiken jullie?

Xx Sarah

 

Een gedachte over “Review: Nivea Sun Protect & Bronze SPF 30 gezichtscrème

Geef een reactie

