TAG: Bloggers tag

hangmat

Ik kreeg een berichtje van een lezeres die vroeg of ik een keer een tag wilde doen. Ze stelde er een paar voor. Ik besloot te beginnen met de Bloggers tag.

Is je natuurlijke haar steil of gekruld?
Ik heb steil haar. Als ik met nat haar naar bed ben gegaan, een slechte gewoonte van mij, zit er de dag erna een beetje slag in. Maar meestal is het gewoon steil. Vooral in de winter. Zodra de temperaturen rond het vriespunt komt, zakt mijn haar als een baksteen in elkaar en is het steiler dan ooit. Op die paar haren dan die opzij gaan staan doordat ik statisch ben geworden als ik weer eens te enthousiast een sjaal heb omgeslagen.

Een vriendin van mij geeft regelmatig aan jaloers te zijn op mijn steile haar. Helaas is het wat minder leuk om te hebben dan zij denkt. Ik heb namelijk van dat steile haar waar je echt niks mee kan. Bij een event van Toni&Guy had een kapper er allemaal krullen ingezet. Het stond, al zeg ik het zelf, hartstikke leuk. Blij kwam ik thuis. “Kijk mam, ik heb krullen!” Mijn moeder keek op: “Nee hoor, je haar is gewoon steil”. Was alles weer ingezakt. Binnen een half uur waren de leuke krullen weer in steile lokken veranderd. Dit vind ik altijd wel jammer. Maar als ik soms hoor hoe veel tijd mensen met natuurlijke krullen aan hun haar moeten besteden, heb ik het eigenlijk wel getroffen met mijn saaie, steile haar.

Wat is je haarkleur?
Een onderwerp die al voor veel discussies heeft gezorgd. Zelfs voor zo veel discussies, dat ik zelf niet meer weet welke kleur het nou is. Ik noemde het altijd gewoon bruin. De ene vriendin vindt het echter rood, de ander vindt het goud. Iemand anders noemt het donkerblond en weer iemand anders is het daar totaal niet mee eens. Ik weet het inmiddels niet meer en beantwoord nu dus maar met mijn standaard antwoord, waar de meeste mensen wel tevreden mee lijken te zijn: bruinrood met een gouden gloed.

sarah-2

Verf je je haar zelf of ga je naar een kapsalon?
Ik verf mijn haar niet. Nooit gedaan ook. Veel mensen denken al dat ik mijn haar verf en als ik dan aangeef dat dit mijn natuurlijke haarkleur is, zijn ze helemaal verbaasd. Ik ben ook tevreden met mijn kleur, dus verven vind ik niet nodig.

Hoe vaak was je je haar?
Ik was mijn haar momenteel om de dag, maar ik probeer het minder vaak te doen. Vaak je haar wassen is niet goed voor je haar. Mijn haar wordt helaas heel snel vet, dus momenteel is het voor mij gewoon noodzakelijk om het zo vaak te wassen. Ik gebruik nu wat vaker droogshampoo om het een dag uit te stellen. Hierdoor merk ik wel dat mijn haar steeds iets minder snel vet wordt. Hopelijk hoeft het dan over een tijdje niet meer zo vaak gewassen te worden.

Doe je zelf je manicure en pedicure, of ga je naar een salon?
Ik doe het allebei zelf. Ik zou het wel eens bij een salon willen laten doen, gewoon op te kijken hoe het is. Helaas liggen de prijzen van een manicure bij mij in het dorp toch al snel rond de €35 en een pedicure is vaak nog een paar tientjes duurder. Dat geld heb ik er gewoon niet voor over. Kan je net zo goed een aantal mooie nagellakjes van kopen om het thuis zelf mee te doen J.

Hoe vaak verander je de kleur op je nagels?
Dat verschilt per week. Soms draag ik een week lang helemaal geen nagellak, omdat ik die week gewoon geen tijd heb gehad om ze te lakken. Maar als ik tijd heb om mijn nagels te lakken, wissel ik denk ik ongeveer twee keer per week van kleur. Dit hangt er ook vanaf of ik die week weg moet. Als ik weet dat ik de komende tijd weinig tijd heb, grijp ik altijd naar mijn lakje van Essie, aangezien die het langst blijft zitten van alle lakjes die ik heb.

574819_3977417554240_1244667070_33865007_589941666_n

Lak je je teennagels enkel in de zomer, of ook in de winter?
In de zomer zijn ze eigenlijk iedere dag wel gelakt. Ik draag dan vaak open schoenen en ik vind het gewoon mooier staan. In de winter hou ik het ook bij, maar dan iets minder trouw.

Hoe lang duurt het voordat je make-up op hebt?
Dat wisselt per seizoen. Klinkt misschien raar, maar het verschilt per seizoen gewoon hoe veel make up ik draag en dus ook hoe lang ik er mee bezig ben. In de zomer draag ik eigenlijk zelden make up. Als ik wel wat draag, is het vaak oogpotlood, lippenstift, blush en highlighter. Dat neemt totaal zo’n vijf minuten in beslag. In het najaar vind ik het leuk om ook oogschaduw, mascara, eyeliner, etc. te dragen en dan ben ik er gewoon wat langer mee bezig. Het gemiddelde ligt denk rond de vijftien à twintig minuten. Maar ik doe altijd rustig aan, dus het zou eventueel korter kunnen duren.

Doe je eerst je ogen of eerst je gezicht?
Ik doe altijd eerst mijn gezicht. Ik ben bleek, dus ik heb, vooral in het najaar, vaak wel een beetje blush nodig. Lippenstift is mijn favoriete make up product, dus daar besteed ik ook altijd als eerst aandacht aan. Daarna kijk ik hoe veel tijd ik nog heb en pas dan mijn routine aan.

‘Verzamel’ je make-up of koop je alleen wat je nodig hebt?
Ik dacht gewoon alleen te kopen wat ik nodig heb, maar nu ik even een blik op mijn make up collectie werp, moet ik toch echt toegeven een verzamelaar te zijn.

2013-06-02 12.41.57
Hoezo verzamelaar? Deze nagellakjes heb ik echt allemaal nodig!

Draag je vaak valse wimpers?
Ik heb ze wel, maar heb ze nooit gedragen. Ik probeerde laatst een keer snel valse wimpers op te doen, maar ontdekte toen dat het niet iets is wat je even snel kan doen. Misschien doe ik rond kerst een tweede poging.

Heb je elke dag fullface?
Nee, eigenlijk niet. Ik ben dol op make up, maar als ik er geen zin in heb of geen tijd heb vind ik het ook niet erg om zonder make up de deur uit te gaan. Sowieso ben ik niet het type dat heel veel make up draagt. Gemiddeld draag ik op de dagen dat ik make up draag zo’n vier verschillende dingen, dus echt full face is het dan niet.

Zou je het huis verlaten zonder make-up?
Oo ja, heel makkelijk. Doordat ik nooit heel veel make up draag, valt het verschil met wanneer ik het niet draag niet zo op. Ik oog misschien iets bleker en mijn wenkbrauwen zijn wat lichter, maar dat zijn geen dingen waar ik me heel druk om maak. Degenen met wie ik vorig jaar in de klas zat hebben mij bijvoorbeeld vaker zonder dan met make up gezien.

Hoe vaak was je je kwasten?
Te weinig. Laat ik het daar maar bij houden, haha.

Plan je de avond vooraf wat je de volgende dag zal aandoen, of kies je dat op het moment dat je je aankleed?
Ik probeer het wel eens de avond van tevoren te doen. Dan lig ik in bed van: oo, morgen doe ik dat rokje met die leuke hakken aan en dan dat en dat. Maar als ik dan de volgende ochtend vroeg moet opstaan, grijp ik standaard weer naar mijn spijkerbroek, blousje en platte schoenen.

Hoe vaak wissel je van handtas?
Eigenlijk tot mijn handtas kapot is en ik een nieuwe nodig heb. Ik heb wel meerdere tassen, maar die gebruik ik bijvoorbeeld alleen tijdens het uitgaan of als ik naar mijn vriend ga. Ik heb naast die tassen altijd één tas die ik voor alles gebruik: school, winkelen, etc. Mijn vorige was van de Zara, maar die is kapot. Ik heb er nu een van Smaak Amsterdam en die is ook gelijk een stuk duurder, dus daar hoop ik het nog wel even een tijd mee te doen.

2013-06-11 11.23.09
Mijn geliefde handtas 🙂

Ben je links- of rechtshandig?
Rechtshandig. Na een Sherlock Holmes verhaal te hebben gelezen over iemand die met zowel links als met rechts kon schrijven, heb ik geprobeerd mijzelf te leren met beide handen te schrijven. Echt succesvol was dat niet, dus nu schrijf ik weer gewoon met alleen rechts.

Hoe groot ben je?
Ik ben 1.79 m. Best wel lang, ook al voel ik me vaak een stukje kleiner. Totdat ik hakken draag en opeens boven iedereen, inclusief mijn vriend, uitsteek. Dan zit ik toch wel van: o ja, 1.79 m is toch wat langer dan de gemiddelde vrouw.

Spreek je andere talen?
Ik spreek goed Engels, redelijk Duits en een paar zinnetjes Frans. Een paar maanden geleden heb ik een poging gedaan om Russich en Italiaans te leren, maar dat is helaas nog niet gelukt.

Lees je alle reacties op je blog?
Ja, ik vind ik super leuk als mensen een reactie achterlaten en word altijd helemaal blij als ik weer een mailtje heb ontvangen waarin staat dat iemand een reactie heeft geplaatst. Dus mocht je dat ook doen: leuk, dankjewel!

Wat is je favoriete kleur?
Ik vind rood altijd een hele mooie kleur, maar knalroze is ook wel favoriet.

 

Hebben jullie nog een tag die jullie graag willen zien? Stuur dan een mailtje of laat het achter in de comments.

Xx Sarah

4 gedachtes over “TAG: Bloggers tag

Geef een reactie

