Review: Maybelline Color Sensational the Shine lipstick – 445 Mango Diamonds

shine1

Maybelline lipsticks: de een vind ik geweldig, de ander weer vreselijk. Maar dat laatste komt dan eerder door de kleur dan door het product zelf. Daarom besloot ik nu een Maybelline lipstick te testen in een kleur waarvan ik van tevoren al wist hem sowieso leuk te vinden. Maar beviel de lipstick verder ook goed?

De lipstick zit in een zilverkleurige huls met een vierkante, lichtroze dop van plastic. De dop is doorzichtig en heeft een grappig kleureffect. Er verschijnen namelijk allemaal gekleurde streepjes op. Dit wordt extra goed zichtbaar als je ze in het licht houdt. Leuk!

Ik heb de kleur 445 Mango Diamonds, een koraalkleurige lipstick. De kleur staat duidelijk aangegeven op de onderkant van de verpakking. Doordat de dop doorzichtig is, zie je de lipstick er doorheen. Handig, want zo kan je aan beide kanten gelijk zien welke kleur je hebt.

shine2

Toen ik een swatch op mijn hand maakte, was ik best wel teleurgesteld. Ik verwachtte een goede pigmentatie, maar dat viel erg tegen. Ik moest zelf veel vegen tot de kleur goed zichtbaar werd. Door de slechte pigmentatie van de swatch op mijn hand, verwachtte ik niet anders dan dat het op mijn lippen ook zo’n tegenvaller zou zijn. Gelukkig bleek de lipstick op mijn lippen heel anders uit te pakken.

Na het eerste laagje was er, net als op mijn hand, weinig van te zien. Maar op mijn lippen liet de kleur zich opeens makkelijk opbouwen. Het resultaat vind ik heel leuk. De kleur is vrolijk en heeft een mooie glans. De lipstick voelt romig aan en hydrateert mijn lippen goed. De lipstick heeft trouwens een zoet geurtje, maar die ruik je alleen tijdens het aanbrengen.

shine3

Doordat de lipstick zo romig is, is de houdbaarheid wat minder. Een drankje zorgt al voor minder glans en na een maaltijd is bijwerken sowieso nodig. Voor de beste houdbaarheid kan je steeds een laagje lipstick opdoen, die afhappen op een tissue en deze stappen herhalen tot je de gewenste kleur hebt bereikt. Na het afhappen heeft de lipstick de meeste glans verloren. Voor liefhebbers van een mattere lipstick kan dit (en afpoederen) daarom een goede oplossing zijn. Maar ondanks de mindere houdbaarheid, vind ik deze lipstick erg fijn.

De Maybelline Color Sensational the Shine lipsticks kosten €11,99 en zijn verkrijgbaar bij de drogist.

 

Kennen jullie de Maybelline Color Sensational the Shine lipsticks? Wat vinden jullie ervan?

Xx Sarah

Geef een reactie

