Review: Maybelline Color Tattoo – Permanent Taupe

ct1

Een paar jaar geleden zat er in de kerstcollectie van Too Faced een heel mooi palette, Pixie Pin Ups genaamd. In dit palette zit een hele mooie, matte taupe oogschaduw. Ik heb deze oogschaduw al regelmatig gebruikt en raak nu bijna de pan. Tijd dus om alvast op zoek te gaan naar een vervanger.

Dit ging echter moeilijker dan verwacht. Hoewel taupe een populaire oogschaduwkleur is, zijn er maar weinig merken die een taupekleurige oogschaduw verkopen. En als ik er eindelijk een vond, zaten er vaak shimmers in of viel de pigmentatie tegen. Maybelline bracht hier verandering in met de Color Tattoo oogschaduw in Permanent Taupe. Ik besloot hem uit te proberen. Door de populariteit van deze oogschaduw – ik was zo te merken niet de enige die hard op zoek was naar een goede taupe oogschaduw – was hij constant uitverkocht. Maar het is me gelukt: ik heb er een!

De Color Tattoo oogschaduws van Maybelline komen in een glazen potje met een zwart, plastic dekseltje. Het zijn creamy oogschaduws. Aangezien ik vettige oogleden heb en oogschaduw, en dan vooral de creamy variant, zich snel ophoopt in de lijntjes van mijn ogen, was ik even bang dat de Color Tattoo dat ook zou doen. Maybelline beweert dat je de oogschaduw zonder oogschaduwbasis kan gebruiken, zonder dat het vervaagd of in de lijntjes komt te zitten. Ook kan je de Color Tattoo zelf als oogschaduwbasis gebruiken.

Ik geloofde er weinig van. Chanel heeft ook prachtige creamy oogschaduws waarvan ik er een paar bezit, maar als ik die de hele dag muurvast op mijn oogleden wil hebben, is een oogschaduwbasis wel nodig. En als een high end merk als Chanel dat al niet kan, waarom zou een drogisterijmerk als Maybelline het dan wel lukken?

Tja, wat kan ik zeggen? 1-0 voor Maybelline! Want waar alle andere creamy oogschaduws bij mij in de lijntjes gaan zitten, blijft de Color Tattoo perfect zitten. Zonder oogschaduwbasis! Wauw! Zonder dat ik het van plan was, heb ik ook gelijk getest hoe goed deze oogschaduw tegen natheid en wrijven kan. Tijdens het snijden van enkele uien hield ik het namelijk niet droog en pas na het ruw wegvegen van mijn tranen bedacht ik mij dat ik make up droeg. Maar na een blik in de spiegel kon ik opgelucht ademhalen: alles zat nog perfect op zijn plek. Naast de houdbaarheid vind ik ook de kleur geweldig. Het is echt de perfecte matte taupe oogschaduw.

Als je de oogschaduw ongebruikt ziet, zou je eerst denken dat het de verkeerde kleur is. Maar niks is minder waar. Onder het laagje bruin zit namelijk een mooie taupe oogschaduw verstopt. Het verschil kan je op de foto bovenaan zien: het stipje in het midden is de kleur die je krijgt.

ct2

De oogschaduw brengt het makkelijkst met je vingers aan. Hij voelt wat droog aan, maar daar heb je geen last van tijdens het aanbrengen. De oogschaduw is makkelijk op te bouwen. Je kan het heel smokey maken, of het subtiel houden. Ik hou het zelf bij een wat dunner laagje, voor een mooi chique effect. Dit is echt de perfecte oogschaduw!

De Maybelline Color Tattoo oogschaduws kosten €10,49 voor 4 gram en zijn verkrijgbaar bij de drogist. De andere kleuren heb ik nog niet geprobeerd, maar daar ga ik zeker even een kijkje naar nemen. Wat een goede oogschaduws zijn dit!

 

Hebben jullie al een Maybelline Color Tattoo oogschaduw geprobeerd? Wat vinden jullie ervan?

Xx Sarah

4 gedachtes over “Review: Maybelline Color Tattoo – Permanent Taupe

  1. typischsuus zegt:

    Weet je wat ik had bedacht? Deze color tattoo als alternatief voor Make up Forever Aquabrow voor je wenkbrauwen! Ik ben blond en volgens mij is dit een perfecte, matte wenkbrauwkleur. Zodra mijn aquabrow op is ga ik deze color tattoo kopen om te kijken of het iets is. En anders kan ik m altijd nog ‘gewoon’ als oogschaduw gebruiken 🙂

Geef een reactie

