Review: Bourjois Effet 3D Max 8H lipgloss

lp3

Hoewel ik lipstick fijner vind dan lipgloss, begin ik lipgloss ook steeds meer te waarderen. Ze zijn handig als je een wat subtieler effect wil. Ik besloot mijn mini lipglosscollectie uit te breiden met twee lipglossjes van Bourjois.

Bourjois zegt het volgende over de Effet 3D Max 8H lipgloss:

“Een nieuwe formule verrijkt met granaatappel voor 8 uur kleur en volle, glanzende lippen! Deze lipgloss, verrijkt met extract van granaatappel, zorgt voor een ultra-lange houdbaarheid van kleur en glans. Bijwerken is niet meer nodig. De fruitzuren met hun regenererende eigenschappen, maken de lippen voller en gladder.Een fijn, soepel en ergonomisch kwastje voor een perfecte, homogene en snelle make-up.”

Er zijn totaal acht verschillende kleuren verkrijgbaar, van bruintinten tot rood. Alle kleuren zijn romig en bevatten geen opvallende glitters. Ik heb zelf de kleuren 14 Rose Watery en 18 Rouge Sunny.

Ik vind de verpakking van de lipglossjes leuk gedaan, met de verwijzing naar vrouwelijke vormen. De dop heeft dezelfde kleur als de lipgloss, waardoor je hem makkelijk terug kan vinden tussen al je andere make up producten.

De lipgloss heeft een platte sponsapplicator. Ik was tot zover alleen nog maar bekend met de wat dikkere en schuin afgesneden sponsapplicators en kwastjes. Dit was daardoor even wennen, maar eigenlijk brengt het heel makkelijk aan.

lp4

Rose Watery is een zachtroze kleur. Op mijn lippen is de kleur niet zo goed terug te zien. De lipgloss maakt ze iets lichter roze en geeft vooral veel glans. Een mooie kleur voor bij een naturel look of een zakelijke gebeurtenis. Toch ben ik een grotere fan van opvallendere kleuren.

lg1

Zoals Rouge Sunny! Rouge Sunny is een mooie, helderrode kleur. Ik vind het de leukste kleur van de twee die ik heb. Hij is een stuk opvallender dan Rose Watery, maar niet in your face opvallend. Gewoon mooi en vrolijk. Ja, dit is nou een kleur waar ik blij van word.

lg2

De lipglossjes plakken wel. Dit vind ik altijd een minder leuke kant van lipgloss en is ook een van de redenen waarom ik het zelden draag. Aan de andere kant is het ook weer een goed punt, want hierdoor blijven ze lang zitten. Of ze de beloofde acht uur halen? Nou, dat niet. Na een drankje staan er al duidelijke afdrukken van de lipgloss op mijn glas. Er zit dan nog wel genoeg lipgloss op mijn lippen om voor kleur te zorgen. Na een maaltijd is bijwerken wel even nodig. Dus acht uur halen deze lipglossjes vast wel, maar als je als een normaal mens eet en drinkt moet je tussendoor even extra lipgloss aanbrengen. Toch blijven ze voor een lipgloss goed en lang zitten.

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar lipstick. Maar deze lipglossjes vind ik een leuke afwisseling en ik ga ze dan ook zeker vaker gebruiken. Vooral Rouge Sunny. Wat een leuke kleur is dat!

Bourjois Effet 3D Max 8H lipglossjes kosten €12,00 per stuk en zijn verkrijgbaar bij de drogist en de parfumerie. Ik vind twaalf euro wel veel geld voor een lipgloss van een drogisterijmerk. Gelukkig zijn er vaak acties waarbij je veel korting op Bourjois producten krijgt. Zoals nu bij Etos en ICI Paris XL, waar het nu 1+1 gratis op Bourjois make up producten is. Als je deze lipglossjes ook graag wil hebben, raad ik je aan om ze nu daar te halen. Dan kan je er gratis nog een leuke kleur bij uitzoeken.

 

Wat vinden jullie van de Bourjois Effet 3D Max 8H lipglossjes?

Xx Sarah

 

2 gedachtes over “Review: Bourjois Effet 3D Max 8H lipgloss

Geef een reactie

