Tip om je lipstick langer te laten zitten

lips-lipstick-perfect-pink-Favim.com-123866_large

Gisteren ontdekte ik opeens iets waardoor je lipstick een stuk langer blijft zitten. Lees snel verder als je wil weten wat dit is.

Gisteren kreeg ik zin om de lipstick Pink Me Up van Catrice op te doen. Ik vind het een geweldige kleur, maar hij verplaatst snel – wat ik bij de andere lipsticks van Catrice overigens niet heb. Hierdoor zit ik steeds opeens met een hele donkerroze rand aan de buitenkant van mijn lippen, terwijl er aan de binnenkant bijna niks zit. Dit geeft een heel raar effect en is de reden waarom ik bijna nooit deze lipstick draag. Maar ik had opeens zin in die kleur en was toch de hele dag thuis, dus waarom ook niet.

Dezelfde ochtend had ik een Bourjois Effet 3D Max 8H lipgloss, waar jullie eergisteren een review over konden lezen, opgedaan. Maar ik wilde per se de Catrice lipstick dragen, dus haalde ik de lipgloss eraf. Dit deed ik met een tissue, niet met een make up remover. Hierdoor bleef er een dun plakkend laagje over, maar daar merkte ik zo weinig van dat ik het maar gewoon liet zitten. Vervolgens bracht ik de lipstick aan en ging weer verder met mijn bezigheden van die dag.

Toen ik een paar uur later een blik in de spiegel wierp, kwam ik tot de ontdekking dat de lipstick nog perfect zat. Hij was niet gaan verplaatsen, vervagen, wat dan ook. De lipstick zat nog op precies dezelfde plek als waar ik hem had aangebracht. Ik was even verbaasd. Deze lipstick, juist de lipstick die nooit doet wat ik wil, blijft opeens goed zitten? En toen bedacht ik het me opeens: dat kwam natuurlijk door dat dunne laagje lipgloss wat op mijn lippen was achtergebleven.

De rest van de dag heeft de lipstick op zijn plek gezeten. Pas na het avondeten begon hij aan de binnenkant van mijn mond te vervagen. Maar wow, dat vond ik al een topprestatie vergeleken met het normale resultaat!

Ik weet niet of het bij elke lipgloss werkt, maar die van Bourjois plakken heel erg, waardoor de lipstick zo goed bleef zitten. Heb jij ook een lipstick die snel verplaatst of vervaagd? Pak dan je meest plakkende lipgloss. Breng hiervan een klein beetje op je lippen aan, verdeel alles goed en hap daarna in een tissue. Hierdoor blijft er een dun laagje lipgloss over op je lippen. Precies genoeg om jouw lipstick extra lang te laten zitten.

Ik vind het heel handig dat ik hier zo per ongeluk achter ben gekomen, want nu kan ik veel vaker Pink Me Up dragen. Gelukkig, want die kleur is veel te leuk om te laten liggen. Hopelijk werkt het ook zo goed bij de combinatie van de lipgloss en lipstick waarmee jij het probeert.

 

Gaan jullie dit proberen? En wat doen jullie om jullie lipstick zo lang mogelijk te laten zitten?

Xx Sarah

 

Bron afbeelding: 1

Een gedachte over “Tip om je lipstick langer te laten zitten

Geef een reactie

