Review: L’Oréal Paris Super Liner Blackbuster

el1

Een tijdje geleden kreeg ik deze eyeliner van iemand. Diegene had hem ook gekregen, maar draagt nooit eyeliner. Aangezien ik het, vooral in het najaar, wel eens gebruik, mocht ik hem hebben. Omdat ik in de zomer nooit eyeliner draag, besloot ik hem in een doosje te bewaren tot het najaar was. Maar de nieuwsgierigheid won en ik kon niet langer wachten op het uitproberen van de eyeliner. Tijd voor een review!

Super Liner Blackbuster is een stifteyeliner. De verpakking is van zwart, mat plastic met goudkleurige, glimmende letters. De eyeliner houdt prettig vast. Qua verpakking niks mis mee dus.

L’Oréal zegt het volgende over deze eyeliner:

“Een intense, makkelijk te gebruiken, eyeliner stift. De vilttip voelt zacht aan om een onberispelijke, dikke lijn te tekenen. De zwarte inkt formule is intens zwart, langhoudend én makkelijk te verwijderen.”

‘Makkelijk te gebruiken.’ Voor iemand die net zo onhandig is met eyeliner als ik, klinkt dat als muziek in de oren. Ik heb namelijk niet bepaald een vaste hand als het om eyeliner gaat en mijn oogleden beginnen al spontaan te trillen zodra ik een eyeliner zie liggen. Erg makkelijk en soepel gaat het bij mij dus niet. Gewoonlijk gebruik ik een gel eyeliner. Daarmee gaat het nog wel goed. Over eyeliners met vilten stiften hoor ik vaak goede verhalen, dus ik was erg benieuwd of het bij mij ook goed zou werken.

Blackbuster is een eyeliner met een dikke, vilten stift. Je hebt ook nog een variant met een dunne, vilten stift. Ik denk dat die prettiger werkt. Met de Blackbuster eyeliner is het namelijk heel moeilijk om een mooie, rechte lijn te zetten. Het dikke gedeelte gaat makkelijk, maar zodra je een wing probeert te maken of een dun lijntje in de buurt van je binnenste ooghoek probeert te zetten, gaat het fout. Daar is de stift gewoonweg veel te dik voor.

Als je een dunnere lijn probeert te zetten met het puntje van de stift, komt er minder inkt uit, waardoor je een wazige lijn krijgt. Je moet dan vaker over dezelfde plek gaan en dat zorgt niet bepaald voor een mooi resultaat. Ik heb dan ook geen foto van een ooglook, want ik krijg gewoon geen mooie lijn met deze eyeliner.

el2
De swatches. Rechts is de allerdunste lijn die je ermee kan zetten. Zoals je ziet is het moeilijk om een dunne lijn te zetten en wordt de kleur ook waziger als je een dunnere lijn zet.

Ook is de vilttip erg hard. Anders dus dan de zachte vilttip die l’Oréal beschrijft. Ik heb een gevoelige huid, vooral bij mijn oogleden, en ik merk tijdens het aanbrengen dat het prikt. Na het verwijderen van de eyeliner voelen mijn oogleden geïrriteerd aan. Dat komt niet door de inkt, maar door de harde vilttip.

Zwart is hij zeker, verwijderen gaat erg makkelijk met een remover op oliebasis en hij blijft goed zitten. Maar eigenlijk heb je daar weinig aan als het aanbrengen gewoon niet gaat hoe het hoort en dat komt echt door de eyeliner zelf. Jammer. Deze eyeliner zal ik niet vaak gebruiken.

L’Oréal Super Liner Blackbuster kost €12,99 en is verkrijgbaar bij de drogist.

 

Wat vinden jullie van deze eyeliner?

Xx Sarah

3 gedachtes over “Review: L’Oréal Paris Super Liner Blackbuster

  1. Meer zegt:

    Hay,
    Ik gebruik eye liner nu al ruim 20jr. En heb altijd n kwastje gebruikt. Maar met deze eye liner lukt het me gewoon niet! Vind t erg jammer! Heb hm alleen gebruik voor t uitproberen, nog nooit es echt opgehad dus 😦

Geef een reactie

