Review: L’Oréal Paris Nails à Porter nepnagels – 03 Tuxedo Chic

nagel1

Deze nepnagels van l’Oréal liggen al een tijdje op mijn kamer te wachten om gebruikt te worden. Ik had echter steeds plannen als bowlen, vakantie, grote kastopruiming, etc. en vond het oneerlijk om de nepnagels te testen op momenten waar waarschijnlijk geen enkele nepnagel tegen kan. Voor deze week stond niks in de planning waar mijn nagels normaal van afbreken, dus ik besloot dat het eindelijk tijd was om ze te testen.

L’Oréal zegt zelf het volgende over de Nails à Porter nepnagels:

“De meeste fijne en flexibele valse nagels van L’Oréal Paris met een onzichtbare hechting voor ultra-natuurlijke perfecte nagels. Gemakkelijk aan te brengen en niet schadelijk. Ga voor de manicure met een nog beter eindresultaat dan UV-gel.”

In een doosje zitten de nepnagels, een mini vijl, een gebruiksaanwijzing en plakkertjes met een bijbehorend foliepapiertje met nummers. Per hand krijg je twaalf verschillende maten nepnagels. Ik was wel verrast over de hoeveelheid, want volgens mij krijg je er normaal nooit zo veel.

nagel2

Het aanbrengen van de nepnagels gaat heel makkelijk. Dit was voor mij de eerste keer dat ik nepnagels gebruikte, dus wat dat betreft ben ik echt een leek. Bij de eerste nagel was het even kort uitproberen hoe het allemaal werkte en de rest zat er binnen de kortste keren al op. Eigenlijk heb je de gebruiksaanwijzing geeneens nodig. Het is namelijk heel simpel.

nagel3

Allereerst kies je de juiste maat, door de nepnagels op je eigen nagels te passen. Vervolgens schrijf je de nummers die jij nodig hebt op. Deze nummers staan op het plastic staafje waar de nagels aan vast zitten. Daarna pak je de plakkertjes en het foliepapiertje met de nummers erbij en zoek je de juiste nummers op. Ik begon als eerst met mijn duimnagel. Daarvoor had ik nagel 1 nodig. Ik pakte het plakkertje die bij nagel 1 hoorde en plakte die op mijn duimnagel. Om er zeker van te zijn dat het plakkertje goed vast zat, heb ik het even extra goed aangedrukt en glad gestreken, voordat ik het folielaagje eraf haalde. Daarna kon de nagel erop. De nagels gaan heel makkelijk los. Je hoeft alleen maar een beetje met het plastic staafje te wiebelen en ze laten al los. Nagel goed aandrukken, even de bovenkant bijvijlen en je bent alweer klaar. Ik denk dat ik al mijn nagels in minder dan vijf minuten heb gedaan, zo snel gaat het.

nagel4

Wel moet je er rekening mee houden dat de nepnagels kort zijn. Ik heb zelf altijd korte nagels doordat ze heel snel scheuren, maar ik merkte dat zelfs bij mijn korte nagels er bij sommige nagels nog een wit randje boven de nepnagel uit kwam. Dit was alleen zo bij mijn ringvinger en pink. Bij deze vingers is mijn nagelbed smaller en langer dan bij mijn andere nagels. De nagels veel korter vijlen zit er niet in, aangezien ik dan al mijn nagelbed ga raken. Gelukkig valt het bij deze kleur niet zo op. De nepnagels zijn van zichzelf ook al wit. Maar als je voor een andere variant, bijvoorbeeld de zwarte of de rode, gaat, kan het zijn dat het een stuk meer opvalt. Van mij hadden ze de nepnagels hierdoor wel iets langer mogen maken. Aan de andere kant vind ik het juist mooi dat ze aan de korte kant zijn. Ik ben namelijk geen fan van hele lange nagels.

Een ander nadeel is dat de nepnagels door de dikte en de vorm van de plakkertjes niet helemaal goed aan je nagels plakken. De plakkertjes bedekken niet je hele nagel, waardoor er een ruimte tussen de nepnagel je eigen nagel overblijft. Aan de bovenkant is hier niks van te zien, maar als je de nagels van voren bekijkt, zie je duidelijk je eigen nagel onder de nepnagel zitten. Dit voel je ook wel als je met je hand door je haar gaat. Ook komt er, vooral na het koken, vuil onder te zitten, wat niet bepaald hygiënisch is.

nagel6
Op deze foto’s kan je duidelijk de ruimte tussen mijn nagels en de nepnagels zien.

De nepnagels blijven wel goed zitten. L’Oréal belooft maximaal vijf dagen en langer dan dat zitten ze er ook niet op, maar ik had het erger verwacht. De nagels zijn flexibel en buigen daardoor lichtje mee als je ergens tegenaan komt. Ook voelen ze niet keihard aan, wat ik ook een positief punt vind omdat ik het altijd zo naar vind aanvoelen en klinken (een meisje met wie ik vroeger omging droeg altijd nepnagels en dan tikte ze met haar nagels steeds op harde oppervlakken of ging ze over dingen schuren dat je zo’n kkgggg-gelui hoorde. Dan hoorde je gewoon zo goed dat het hartstikke nep was. Brrrrr, ik kan slecht tegen dat geluid). Ook worden sommige dingen wat moeilijk. Zo heb ik er een eeuwigheid over gedaan om het klepje van mijn mobiel los te krijgen toen ik hem wilde opladen.

nagel5

De L’Oréal Nails à Porter nepnagels zijn verkrijgbaar in zeven varianten en zijn te koop bij de drogist. Voor de nepnagels betaal je €9,99 per pakje, wat ik best wel duur vind, aangezien je er maar uiterlijke vijf dagen mee doet. Maar voor een feestje of iets dergelijks zijn ze erg leuk. Ook kan je de overgebleven maten eventueel bijvijlen, waardoor je twee keer met een setje kan doen.

Hebben jullie de Nails à Porter nepnagels van L’Oréal al geprobeerd? Wat vinden jullie ervan?

Xx Sarah

2 gedachtes over “Review: L’Oréal Paris Nails à Porter nepnagels – 03 Tuxedo Chic

Geef een reactie

