Combireview: HEMA top coat matt & Essie She’s Pampered nagellak

combi1

Vorige week kocht ik het Essie nagellakje She’s Pampered. Ik probeerde hem gisteren uit en besloot er een laag matterende top coat van HEMA overheen aan te brengen. Een handig moment voor een combireview van beide lakjes.

Essie She’s Pampered

De kleur She’s Pampered van Essie komt uit de kerstcollectie van vorig jaar, maar is nog steeds te koop. Het is een rode kleur met een roze ondertoon, ook al ziet de nagellak er in het flesje roziger uit dan op je nagels. Daar is het namelijk een normale, rode kleur. Niet speciaal, maar wel mooi.

combi2

Essie lakjes lakken altijd heel prettig. Het kwastje is wat breder, maar niet te breed, waardoor je rustig je pinknagel kan lakken zonder dat je halve vinger onder zit. De dekking is goed: na twee laagjes zijn mijn nagels volledig bedekt en zie je er geen nagelrand meer doorheen. Ook droogt de lak redelijk snel. En dat is wel net zo prettig als je nog andere dingen te doen hebt. Niks slechts dus over dit mooie nagellakje van Essie.

Essie She’s Pampered is verkrijgbaar vanaf €9,99 bij Etos, Bol.com en verschillende webshops.

combi4

 

HEMA top coat matt

Ik heb al helemaal zin in het najaar en als het najaar is pak ik wel eens de matterende top coat van HEMA erbij. Het liefst met een mooie, rode kleur eronder. Waarom alleen in het najaar weet ik ook niet. Misschien heeft het iets met de chique looks van de feestdagen te maken.

De top coat lijkt na het aanbrengen niks te doen, maar na een paar seconden veranderd hij iedere glanzende nagellak naar een met een matte finish. Hoewel ik glanzende nagellak altijd het mooist zal blijven vinden, vind ik matte nagels voor af en toe ook wel erg leuk. En met deze top coat heb je dat voor weinig geld zo voor elkaar!

combi3

Wat ik wel apart vind, is dat de top coat dat bij de ene nagel sneller doet dan bij de ander. Ik had op al mijn nagels twee laagjes Essie She’s Pampered aangebracht en die allemaal goed laten drogen. Vervolgens bracht ik op elke nagel een even dikke laag matterende top coat aan. Bij mijn linkerhand werd de nagellak op mijn wijsvinger en middelvinger mat. De rest bleef allemaal glanzend en op mijn rechterhand gebeurde al helemaal niks. Ik besloot nog een laagje top coat aan te brengen (gelukkig droogt de top coat snel, dus je hoeft geen eeuwigheid te wachten tot dit weer kan) en wachtte weer even af. Bij mijn linkerhand had nu alle nagellak een matte finish gekregen, maar rechts gebeurde er nog steeds niet. Uiteindelijk heb ik drie laagjes top coat bij mijn rechterhand nodig gehad voor de nagellak ook mat werd. Raar hè?

HEMA top coat matt is een betaalbare matterende top coat. Hij werkt niet op alle nagels even snel, maar hij droogt snel en geeft een mooi effect. Een leuk effect om de eeuwige glanzende nagellak even mee af te wisselen.

HEMA top coat matt is verkrijgbaar bij de HEMA en kost €2,50.

combi5

 

Wat vinden jullie van deze nagellakjes?

Xx Sarah

Een gedachte over “Combireview: HEMA top coat matt & Essie She’s Pampered nagellak

Geef een reactie

