Review: Guhl Colorshine bruin shampoo & conditioner

guhl1

Na jarenlang dezelfde haarproducten te hebben gebruikt, vind ik het leuk om de laatste tijd verschillende producten uit te proberen. Dit keer testte ik de shampoo en conditioner uit de Guhl Colorshine lijn voor bruin haar, dat volgens Guhl zorgt voor diepe bruinaccenten voor een onvergelijkbaar sprekende kleur en zijdezacht haar. Klinkt goed, nietwaar?

Zowel de shampoo als de conditioner zitten in een bruine fles van 200 ml. Ook de producten zelf zijn bruin van kleur. De shampoo is vloeibaarder van structuur dan ik gewend ben van shampoo’s. Als je hem op je hand doet, loopt hij er aan de zijkant weer vanaf, zoals je op de foto kan zien. De conditioner is een stuk steviger van textuur.

guhl2

Guhl belooft het volgende over de producten:

“De waardevolle extracten van de Hawaiiaanse Kukui-noot worden is luxueuze beauty spa’s gewaardeerd. De Kukui-noot is rijk aan bruinpigmenten en geliefd om haar diepe bruine tinten. Haar vochtinbrengende extracten staan erom bekend soepelheid te geven.

– Geeft onvergelijkbaar diepe bruinaccenten.

– Geeft direct hydratatie en zijdezacht haar.”

Daarnaast zorgt de conditioner voor extra makkelijke doorkambaarheid.

Op de verpakking van de shampoo staat dat je maar weinig hoeft te gebruiken. Nou hou ik van veel schuim tijdens het wassen van mijn haar – ik weet het, dat schuimen komt vaak door slechtere ingrediënten, maar anders heb ik gewoon niet het gevoel dat mijn haar schoon wordt – dus ik bracht een normale hoeveelheid aan. De shampoo schuimt heel goed en ruikt heerlijk.

Na de shampoo goed uitgespoeld te hebben, breng ik de conditioner aan. Wat mij gelijk opvalt is dat de conditioner je haar heel zacht aan laat voelen. Nog veel meer dan de conditioners die ik eerder heb gebruikt (o.a. die van Dove en L’Oréal Elvive). Ik laat de conditioner een paar minuten zitten en spoel het daarna uit. Het super zachte gevoel was ook opeens verdwenen, wat ik erg jammer vond. Maar gelukkig: na het drogen van mijn haar, voelde mijn haar zachter dan ooit! En ook de conditioner heeft dezelfde heerlijke geur van de shampoo. Van mij mag er wel een bodylotion of zo met dezelfde geur uit worden gebracht, want helaas merk je er na de wasbeurt weinig meer van. Aan de andere kant weer een positief punt voor de mensen die niet zo’n fan zijn van de geur van deze producten.

guhl3

Als mijn haar opgedroogd is, voelt het zacht en soepel aan en glanst het mooi. Wel heb ik het gevoel dat de producten iets te zwaar zijn voor mijn haar, want mijn haar is opeens nog steiler dan normaal. Ik merk alleen niks van de beloofde ‘diepere bruine tint’ waar Guhl het over heeft. Dit kan echter ook komen doordat de kleur van de producten al heel dicht bij mijn eigen haarkleur ligt. Vooral de conditioner, die heeft zo goed als dezelfde kleur als mijn haar. Op een andere blog lees ik juist weer een enthousiaste reactie van een vrouw die last had van grijs haar en uitgroei. Bij haar werd haar uitgroei na het gebruik van deze producten minder opvallend. Ik denk dat het dus echt verschilt per haarkleur en of je last hebt van grijs haar of uitgroei.

De Guhl Colorshine producten zijn ook verkrijgbaar voor blond haar en rood haar. Voor een fles van 200 ml betaal je €6,09. Niet goedkoop, maar ook niet heel duur. De producten zijn te koop bij de drogist.

 

Hebben jullie de Colorshine producten van Guhl al gebruikt? Wat vinden jullie ervan?

Xx Sarah

Een gedachte over “Review: Guhl Colorshine bruin shampoo & conditioner

Geef een reactie

