Opgemaakte producten #2.1

prul1

Steeds was ik van plan om weer een artikel over opgemaakte producten te schrijven. Iedere keer was ik echter steeds met een product bezig dat bijna op was, waardoor ik besloot nog even te wachten. Dit ging zo een tijdje door, met als resultaat een hoop producten die op zijn. Ook kwam ik tijdens het uitmesten van mijn spullen wat producten tegen die over datum waren. Tijd dus om die ook eens weg te doen. Lees verder om te zien wat ik allemaal weg ga gooien. Het waren trouwens zo veel producten dat ik het over twee artikelen heb verdeeld. Vandaag laat ik de ene helft zien, morgen zien jullie de rest.

prul2

Village Vitamine E Jojoba Spirit body cream. Twee jaar geleden stonden de body creams van Village Vitamine E op de website van Douglas in de aanbieding. De verzendkosten waren helaas hoog, dus ik ging naar de Douglas winkel om te kijken of ze daar ook te koop waren. Ze lagen niet bij de andere producten, maar een medewerkster haalde twee soorten voor mij uit het magazijn. Ik was thuis heel enthousiast. Toen ik de pot opende kwam er echter een vreemde geur uit. De andere pot, een met kokosgeur, rook nog wel normaal, maar zag er vreemd uit. Ik dacht dat het hoorde en die heb ik toen gewoon gebruikt. Deze versie ruikt heel sterk naar verf. In het begin probeer ik tegenvallende producten leuk te vinden, maar hij ruikt zo raar dat ik hem gewoon niet durf te gebruiken. Inmiddels stond hij al twee jaar lang ongebruikt in de kast. Tijd om hem weg te gooien, want volgens mij was hij al over datum toen ik hem kocht, laat staan nu. Dit is dan ook geen product dat ik opnieuw zal kopen.

Dove Silk Nourishment body cream. Dit is echt een heerlijke body cream. Ik vind het altijd leuk om producten af te wisselen en probeer dan ook vaak andere body creams uit. Deze van Dove is de body cream waar ik na het proberen van andere merken altijd weer op terug val. Hij is zo fijn! Deze koop ik zeker opnieuw. Sterker nog: er staan al vijf reserve potten in de badkamer.

Rituals Summer Rain douchegel. Ik vind de douchegels van Rituals erg fijn. Mijn favoriet is de doucheschuim in de oranje verpakking. Deze douchegel was een keer in de aanbieding, dus ik kocht hem om even mijn Rituals producten mee af te wisselen. Het is een fijne douchegel en hij ruikt lekker, maar de oranje blijft favoriet. Als hij weer een keer in de aanbieding is neem ik hem wel mee, maar anders kies ik gewoon weer de oranje.

Trekpleister nagellak remover zonder aceton. Gewoonlijk gebruikte ik altijd de nagellak remover zonder aceton van Etos. Bij Trekpleister van een keer een actie met 1 + 1 gratis op alle nagelproducten. Ik dacht niet dat er veel verschil tussen die van Etos en Trekpleister zou zitten, dus ik nam twee grote flessen nagellak remover van Trekpleister huismerk mee. Nagellak verwijderen doet hij wel, maar ik vind hem niet fijn. Hij droogt mijn vingers en nagels heel erg uit en laat een vreemde witte waas achter. Ik heb nog een volle fles staan en vind het zonde om die niet te gebruiken, maar als die op is zal ik hem niet meer kopen. Dan is die van Etos veel prettiger. 

prul3

Yves Rocher Pure Camille reinigingsmelk en tonic. Ik heb een beetje een gemengd gevoel bij deze producten. Ze verwijderen make up goed, ze zijn goedkoop en het zijn een van de weinige reinigingsproducten waar ik geen uitslag van krijg, maar er is gewoon iets mee waardoor ik ze toch niet zo fijn vind. Zo hebben ze een hele sterke geur (veel parfum?) en de tonic prikt te veel. Dit kan ook komen doordat mijn huid gevoelig is. Ik had er van ieder twee gekocht, dus ben nu met die flessen bezig. Zal ik ze opnieuw kopen als die op zijn? Hmmm, ik weet het niet. Misschien wel, maar dan ga ik tussendoor wel even op zoek naar een fijnere versie.

Yes to Cucumbers gezichtscrème. Topproduct! Na een eeuwigheid problemen met gezichtscrèmes te hebben gehad (te vet, te droog of ik kreeg er uitslag van), kwam ik deze tegen. Sindsdien gebruik ik hem al jaren. Wat een fijne gezichtscrème! Hij zit vol met natuurlijke ingrediënten en doet zijn werk goed. Bijna het hele jaar door heb ik niks anders nodig voor mijn huid. Alleen in de koudste wintermaanden is hij niet rijk genoeg voor mijn dan uitgedroogde huid en dan gebruik ik er een serum bij. Maar voor de rest is hij heel fijn en ik koop hem dan ook zeker opnieuw.

Louis Widmer oogcrème. Mijn moeder had ooit deze oogcrème gekocht, maar ze bleek er allergische reacties van te krijgen en gaf hem daarom aan mij. Ik krijg er geen uitslag van, maar vind hem gewoon niet fijn. Hij is heel vettig en trekt niet goed in. Op zich ’s nachts niet zo’n probleem, ook al vind ik het nooit fijn als een crème zo lang voelbaar blijft. Het probleem was er vooral ’s ochtends. Dan kon ik gewoon geen make up aanbrengen zonder dat het helemaal lelijk werd door de niet ingetrokken crème. Nope, deze heb ik niet opgemaakt en hoef ik ook niet opnieuw.

prul4

Rituals Ginseng Massage bodylotion (mini). Fijne geur en fijne bodylotion. Hij ligt alleen al acht jaar open en ik krijg er niks meer uit. Op zich zou ik hem wel opnieuw kopen, ook al zit deze geloof ik niet meer in het assortiment van Rituals, maar ik vind andere Rituals producten eigenlijk lekkerder ruiken. Het is dus geen mega ramp dat hij weg moet.

Dove Visible Effects handcrème. Net als de body crème van Dove, is dit een handcrème waar ik altijd weer bij terecht kom nadat ik andere handcrèmes heb uitgeprobeerd. De ene verzorgd niet goed, de andere trekt niet in, maar deze van Dove heeft daar geen last van. Goede handcrème en ook hiervan heb ik al een voorraadje liggen. Die is trouwens wel vernieuwd, dus ik ben erg benieuwd hoe die versie bevalt.

Dove Invisible Dry deodorant. Er is iets met deodorant waarbij ik niet weet of iedereen er last van heeft of dat het aan mij ligt. Ik draag wel eens zwart kleding, vooral in het najaar. Dan irriteer ik me altijd mateloos aan de witte deodorant strepen die je dan op je kleding krijgt. Maar de deodorant werkt wel. Als ik dan een deodorant gebruik die geen vlekken achterlaat, lijkt de deodorant weer minder goed te werken. Ik ben gewoon nog nooit een deodorant tegengekomen die goed werkt en geen strepen achterlaat. Op zich werkt hij wel oké, maar ik heb dan liever een deodorant waarmee ik wat voorzichtiger moet doen met zwart kleding en die dan beter werkt. Weet iemand toevallig een deodorant die wel op beide vlakken doet wat hij moet doen? 

 

Wat vinden jullie van deze producten? En zitten er nog producten tussen waarvan jullie graag een review willen zien?

Xx Sarah

2 gedachtes over “Opgemaakte producten #2.1

Geef een reactie

