Opgemaakte producten #2.2

prul1

Gisteren zagen jullie al een deel van de producten die ik heb weggegooid. Lees verder om de andere helft te zien. 

prul5

Percy & Reed haarmasker. Dit haarmasker zat een keer gratis bij de Engelse Glamour. Het is een goed masker; hij maakt mijn haar zacht en zorgt voor een mooie glans. Ik vind hem echter te duur (£12) en te moeilijk verkrijgbaar om hem vaker te kopen. Dan zijn er zat andere goede haarmaskers die je voor veel minder geld gewoon bij de drogist kan halen.

Schwarzkopf Junior Power Styling Wet Gel. Deze gel ligt echt al zo lang ik me kan herinneren in een la op mijn kamer. Lang, lang geleden probeerde ik nog wel eens wat volume in mijn platte, steile haar te krijgen. Mijn ouders kochten toen onder andere dit product om uit te proberen. Ik weet geeneens of het nog te koop is, maar ik hoef het ook niet te hebben. Het is echt van die dikke, vieze, kleverige gel dat raar en hard opdroogt. De pot zit nog bijna helemaal vol, maar ik gebruik hem echt nooit. Die kan dus ook weg. Er zijn veel fijnere volumeproducten om hem mee te vervangen.

L’Oréal Elvive Nutri-Gloss Light conditioner. De laatste tijd ben ik verschillende shampoos en conditioners aan het testen, waardoor ik steeds afwissel. Voor die tijd gebruikte ik standaard de haarproducten van L’Oréal Elvive. Prima haarproducten, maar na jarenlang dezelfde producten te hebben gebruikt vind ik het ook erg leuk om nu weer eens wat anders te proberen. Mocht ik zijn uitgetest, zal ik deze conditioner denk ik wel weer opnieuw kopen. Het is gewoon een fijn product. 

prul7

Too Faced Lava Gloss oogpotlood (mini). Ik had niet verwacht dat Too Faced, toch wel een van mijn favoriete beauty merken, een product zou maken dat ik slecht zou vinden. Maar het is ze gelukt. Lava Gloss oogpotlood zat bij een palette van het merk dat ik heb. Ik heb hem één keer gebruikt op mijn waterlijn, om er een paar uur later achter te komen dat alle oogpotlood onder mijn oog terecht was gekomen. Verder heeft deze mini geen dopje of iets dergelijks en hij laat overal vlekken en strepen op mijn andere make up producten achter. Aangezien ik genoeg oogpotloden heb die wel goed zijn, doe ik deze weg. Misschien zonde, omdat het geen goedkoop merk is. Maar het product is gewoon niet goed en dan ga ik het ook niet nog een paar jaar bewaren.

Sephora Matifying Compact Powder. Brrrrr, ik weet niet wat er met deze poeder van Sephora is gebeurd, maar ik ga hem zeker niet meer gebruiken. Delen van de poeder zijn heel hard geworden en helemaal gaan glanzen en een deel heeft opeens een roodachtige uitslag. Het ziet er allemaal raar uit en ik ga dat echt niet op mijn gezicht smeren. Nou is de poeder al zo’n vijf jaar oud en ik gebruik hem niet heel vaak. Heel erg is het dus niet en hoewel hij wel oké was, hoef ik ook geen nieuwe. Er zijn nog genoeg andere poeders waarmee ik hem eventueel kan vervangen die vast hetzelfde doen.

Sephora 08 Universal Beige oogschaduw. Dit is de allereerste oogschaduw die ik echt volledig, tot op de laatste korrel heb opgemaakt. Universal Beige is een matte oogschaduw die een paar tinten lichter is dan mijn huidskleur. Een fijne kleur om als highlighter of als basiskleur te gebruiken. Ik heb nog een paar back ups. Gelukkig, want de Sephora is weg. Daarna moet ik op zoek naar een goede vervanging. Voor de komende jaren heb ik echter nog genoeg, dus die zoektocht kan ik nog even uitstellen.

Yves Rocher concealer. Behalve dat ik heb iets te hard vind, is dit op zich een fijne concealer en ik heb hem dan ook met plezier gebruikt. Mijn huidige concealer van Catrice is alleen een stuk prettiger in gebruik omdat die veel romiger is. De concealer van Yves Rocher opnieuw kopen zal ik dus niet doen, maar voor mensen die die van Catrice te romige vinden is die van Yves Rocher een aanrader. Prettig product.

Merkloze lipsticks en nagellakjes. Deze producten zaten in een make up setje dat ik een aantal jaar geleden een keer van iemand heb gekregen. De oogschaduws en lipglossjes die bij het setje hoorde heb ik nog. Die gebruik ik ook nog wel eens. De lipsticks geven echter geen kleur af en de nagellakjes zijn opgedroogd, waardoor ik ze niet meer kan gebruiken.

Sephora gezichtsreinigingsborsteltje. Ik heb dit borsteltje een korte tijd gebruikt als vervanging van een gezichtsscrub. Het borsteltje voelt op de hand heel zacht, maar op mijn gezicht zelf viel dat wel tegen en prikte hij. Na een paar weken van heel voorzichtig scrubben, begon het borsteltje er steeds lelijker uit te zien. Hij was niet meer goed schoon te krijgen en er vielen steeds meer haren uit. Ik heb toen maar weer gewoon gezichtsscrubs gekocht. Die zijn toch een stuk beter dan zo’n borsteltje. Opnieuw zo’n borsteltje kopen zal ik daarom ook niet meer doen.

prul6

 

Biosilk haarserum (mini). Nee, waarom moest deze nou op gaan?! Ik gebruikte eerst nooit haarserum. Bij een event zat een mini van Biosilk in de goodiebag. Na er zo veel goeds over gehoord te hebben, probeerde ik het uit en ohhh wat is hij fijn! Je krijgt er echt heel mooi haar van. Alleen de prijs van een fullsize houdt mij tegen. Daar betaal je op zijn minst namelijk al zo’n dertig euro voor. Aiiii. Maar zodra die een keer in de aanbieding is, haal ik gelijk een fles.

Etos stifteyeliner. Dit is echt een waardeloos product. Je kan er ongeveer een halve lijn mee zetten. Daarna komt er gewoon geen kleur meer vanaf. Daarnaast is de punt heel hard, waardoor het aanbrengen pijn doet. Ik denk dat het geen verassing is als ik zeg dat ik deze nooit meer opnieuw zal kopen.

Etos zwart oogpotlood. Mijn eerste oogpotlood was van Miss Helen (dat merk van de HEMA, wie kent het nog?), maar ik bleek allergische reacties van ongeveer elk product van dat merk te krijgen. Die van Etos had ongeveer dezelfde prijs, dus ik heb toen die gekocht. Het is geen echt potlood, maar zo eentje die je omhoog moet draaien. Ik vond hem heel fijn en heb er toen al een paar versleten. Etos heeft hem een tijdje uit het assortiment gehaald (of hij was gewoon steeds weg), waardoor ik ben overgestapt naar een ander merk. Nu is hij wel weer verkrijgbaar, maar ik heb nu al fijnere versies gevonden en gebruik niet meer zo vaak zwart oogpotlood. Deze versie is nog niet helemaal op, maar er zit allemaal witte aanslag op.

Sephora concealer. Deze concealer is nog niet helemaal op, maar ik vind hem gewoon niet fijn. Ik kocht hem voor het highlighting gedeelte. Die is overigens wel op. Toch zou ik hem niet opnieuw kopen. Er zijn gewoon veel fijnere producten.

Sephora le Waterproof Mascara. Ik begon drie jaar geleden met het dragen van mascara en heb toen tot dit jaar eigenlijk alleen maar waterproof mascara gedragen. Mijn ogen tranen snel en ik was altijd bang dat ik dan gelijk met uitgelopen mascara rond zou lopen. Het nadeel van waterproof mascara is alleen dat het zo moeilijk te verwijderen is. Inmiddels draag ik ook gewone mascara (zonder panda ogen te krijgen, gelukkig!) en deze lag al heel lang open. Ik hou me normaal niet aan de regel dat je mascara na drie maanden weg moet gooien, maar deze ligt inmiddels al een jaar of zo open en dat durf ik niet meer aan.

Merkloos verkleurende lipbalsem (mini). Dit vond ik vroeger een grappig product, omdat het wittig lijkt en op je lippen opeens donkerroze wordt. Maar hij stinkt (waarschijnlijk al jaren over datum) en ik gebruik hem nooit meer. Hop, de prullenbak in dus! Ik zal hem dan ook niet meer opnieuw kopen. En zelfs als ik dat zou willen zou het geeneens kunnen, want ik kan nergens een merknaam vinden.

Catrice Pinkadilly Circus lipstick. Nooo! Ik was echt niet blij toen deze lipstick op was. Ik heb hem dan ook tot de bodem uitgeschraapt. Het is voor mij de perfecte kleur. Gelukkig heb ik ooit een back up gekocht, want ik zie hem nergens meer in de winkels liggen! Ik was even bang dat hij uit het assortiment was gehaald, maar hij blijkt er nog in te zitten. Zodra ik hem tegenkom koop ik ze gelijk allemaal, haha. Super fijne lipstick in een hele mooie kleur.

 

Wat vinden jullie van deze producten? En zitten er nog producten tussen waarvan jullie graag een review willen zien?

Xx Sarah

4 gedachtes over “Opgemaakte producten #2.2

Geef een reactie

