Review: Maybelline Fit Me! Anti-shine foundation stick

fit2

Ik zal het gelijk vertellen: ik ben geen fan van foundations. Maar ik had van iemand de nieuwe Maybelline Fit Me! Anti-shine foundation stick gekregen, omdat de kleur voor haar te licht was. Na hem een paar weken werd het tijd om hem te testen. Met veel tegenzin, dat wel. Zou het Maybelline zijn gelukt om van mij een foundation fan te maken of heeft het merk mijn gebrek aan liefde voor het product alleen maar bevestigd? Lees verder om erachter te komen.

Foundation is zo’n make up product dat ik zo goed als nooit draag. Ik denk dat ik van alle make up producten foundation het allerminst zou missen (hoewel ik nu even heel druk aan het nadenken ben over mogelijke nog minder geliefde producten). Het effect vind ik altijd heel mooi – mits goed aangebracht dan – dus ik probeerde een paar jaar geleden wat testers uit. Wat iedere keer weer resulteerde in een te donkere kleur, aangezien testers altijd in medium worden gegeven en ik standaard de allerlichtste kleur nodig heb, en een plakkerig maskergevoel. Geen product voor mij.

De foundation komt, zoals de naam al zegt, in een stick vorm. De laatste keer dat ik zo’n soort foundation heb gezien is alweer jáááren geleden, toen mijn zus er tijdelijk een van Max Factor gebruikte. Toch is Maybelline na het verdwijnen van de stick foundations er weer mee teruggekomen. Maar dan wel op een andere manier dan bij die van vroeger. De Maybelline foundation bestaat namelijk uit twee delen: een kern die je huid matteert, met daaromheen een crème foundation.

fit1

De foundation is heel eenvoudig aan te brengen. Je zet simpelweg een paar strepen op je wangen, voorhoofd, neus en kin en smeert die uit tot de foundation goed verdeeld is. Dit kan goed met je vingers. De foundation is romig en smeert makkelijk uit. Het aanbrengen ging snel, veel sneller dan ik van tevoren had verwacht. Bij de vloeibare foundations die ik ooit heb geprobeerd ging het namelijk een stuk langzamer als je een mooi resultaat wilde. Bij deze foundation is dat absoluut niet het geval.

fit4

Het effect is heel natuurlijk. Mijn huid voelt zacht aan en ziet er mooier uit. De foundation dekt vrij goed. De roodheid is vrijwel verdwenen, maar mijn sproetjes zie ik er nog wel doorheen. Dit vind ik een positief punt, want ik vind het maar een raar gezicht als al mijn sproetjes opeens verdwenen zijn. Als je een foundation met veel dekking zoekt is deze foundation waarschijnlijk niks voor jou, al kom je met een extra laagje al heel ver. Dit probeerde ik uit op wat oneffenheden en daarna had ik eigenlijk geen concealer meer nodig. Ook na de extra laag was het effect heel natuurlijk. Wel moet ik erbij zeggen dat ik meestal geen last van een slechte huid heb. Wie daar wel last van heeft zal baat hebben bij een extra laagje dekking met behulp van concealer.

Ondanks de matterende werking van de foundation, blijft mijn hand glanzen. Maar dan wel op een goede manier. Het is geen vettige glans, maar meer een gezonde glans. Mooi! Ik ben namelijk niet zo’n fan van volledig matte gezichten. Dat staat zo onnatuurlijk.

fit3
L: geen make up, M: foundation net aangebracht, R: met de Maybelline Fit Me! Anti-shine foundation.

De foundation blijft zo goed als de hele dag zitten. Aan het eind van de dag zit het er wat minder mooi op op de plaatsen waar mijn gezicht snel vettig wordt, zoals mijn neus. Van een afstand is dit echter niet te zien en het is niet zo dat je opeens een heel groot verschil ziet. Ik heb een volle dag van een egalere en zachte huid kunnen genieten. Die zachtheid komt waarschijnlijk wel siliconen, dus houd daar rekening mee als jouw huid daar slecht op reageert. Ik heb er zelf niet zo veel problemen mee.

Heeft Maybelline mijn in een foundation fan veranderd? Ik ben nog steeds geen hele grote fan van foundations, maar de Maybelline Fit Me! Anti-shine foundation stick brengt mij wel een stap in de goede richting. Hij is echt een stuk prettiger dan de foundations waarvan ik ooit een tester heb geprobeerd. Geen vlekken, geen maskergevoel, maar een mooie, zachte huid en een natuurlijk effect. Ik zal de foundation niet dagelijks gebruiken, maar bewaar hem voor de dagen dat ik wel wat dekking kan gebruiken. Fijne foundation!

 

Maybelline Fit Me! Anti-shine foundation stick kost €14,29 voor 9 ml en is te koop bij de drogist. De foundation is verkrijgbaar in zes verschillende tinten.

 

Wat vinden jullie van deze foundation?

Xx Sarah

 

2 gedachtes over “Review: Maybelline Fit Me! Anti-shine foundation stick

Geef een reactie

