Review: Essence Be Loud! jumbo eye pencil – I’m All Riot

es1

Na op Beautylab.nl de swatches van de nieuwe  Essence Stays No Matter What eyepencil & shadow sticks te hebben gezien, stapte ik op mijn fiets om zelf een aantal kleuren bij Kruidvat te halen. Eenmaal daar aangekomen bleken ze de potloden helemaal niet te hebben! Er was ook nergens een leeg vak waar ze hadden moeten liggen, dus ik denk dat mijn Kruidvat ze (nog) niet verkoopt. Balen! Wel zag ik een jumbo eye pencil van de nieuwe Be Loud! Collectie liggen. Volgens mij is die ongeveer hetzelfde, dus ik nam die mee om uit te proberen.

Ik twijfelde van tevoren wel even of ik wel weer een Essence product zou halen. Jaren geleden (ik denk ongeveer zes jaar) probeerde ik twee oogschaduws van Essence uit. Ik bleek niet goed tegen de oogschaduws te kunnen en heb een week lang met knalrode, opgezwollen oogleden rondgelopen. Hoera voor gevoelige oogleden…

es3

Maar ook Essence verbeterd haar producten constant en jumbo pencils zijn toch weer heel anders dan hun oogschaduws, dus het werd tijd om weer een keer een Essence product te halen. Huiverig bracht ik het potlood aan… en was blij verrast. De kleur I’m All Riot blijkt namelijk een dupe van de Maybelline Color Tattoo in Tough As Taupe, waar ik eerder al een enthousiast review over schreef, te zijn! I’m All Riot is iets bruiner, maar de kleur is verder bijna hetzelfde.

es2.
L: Essence I’m All Riot, R: Maybelline Tough As Taupe

Volgens Essence is het oogpotlood waterproof en smudgeproof. Daar heeft Essence helemaal gelijk in, wat een positief punt is, maar er ook voor zorgt dat je snel moet zijn met blenden. Ik wachtte namelijk iets te lang omdat ik eerst een foto wilde maken en tegen de tijd dat ik de lijn wilde vervagen zat hij al muurvast en kreeg ik niks meer vervaagd. Houd daar dus wel rekening mee.

Na het opbrengen blijft alles de hele dag goed op zijn plaats, zonder in de lijntjes te komen. Een primer is dus niet nodig. Wil je het weet verwijderen? Met een make up remover voor waterproof make up is alles er weer makkelijk af te krijgen.

es4

Wel moet je een speciale puntenslijper hebben. De jumbo eye pencil is namelijk te dik voor een gewone puntenslijper. Onder andere Catrice heeft zo’n puntenslijper in het assortiment.

Ik ben enthousiast! Essence jumbo eye pencil in I’m All Riot kost €2,59 en is verkrijgbaar bij Kruidvat. Het potlood is onderdeel van de tijdelijke collectie Be Loud!, dus als je hem ook wil hebben moet je er snel bij zijn.

 

Wat vinden jullie van deze jumbo eye pencil van Essence?

Xx Sarah

4 gedachtes over “Review: Essence Be Loud! jumbo eye pencil – I’m All Riot

Geef een reactie

