Review: Catrice wenkbrauwpoeder set

wp1

Mijn wenkbrauwen hebben lichtelijk iets weg van gatenkaas. Ik vond dit een paar jaar geleden heel erg opvallen – ondanks dat mijn pony er altijd overheen hangt – en ben toen begonnen met het gebruiken van wenkbrauwpotlood van Etos. Nu vind ik het allemaal wel meevallen, maar het geeft wel een mooi effect. Ik besloot eens op zoek te gaan naar een wenkbrauwpoeder, aangezien dat toch vaak een natuurlijker effect geeft dan potlood, en koos daarvoor mijn favoriete budgetmerk Catrice uit.  Eigenlijk wist ik geeneens dat Catrice wenkbrauwpoeder verkocht, tot ik er echt naar op zoek ging. Ik vond dit schattige doosje bijna onderaan, weggestopt in een hoekje naast de wenkbrauwgel.

Het doosje bevat twee kleuren wenkbrauwpoeder – lichtbruin en donkerbruin – van 2 gram per stuk, een mini pincet en een mini wenkbrauwkwastje met aan de andere kant een borsteltje. In de deksel zit een spiegeltje. Ik vind het spiegeltje te klein om thuis te gebruiken, dan gebruik ik gewoon een grotere handspiegel, maar voor onderweg is het handig.

wp2

Het setje is maar in één variant verkrijgbaar. Dames met rood, heel blond of juist heel donker haar zullen weinig aan deze kleuren hebben. Mijn haarkleur, roodbruin, zit er ook niet tussen, maar mijn wenkbrauwen hebben een koele, bruine kleur die juist weer goed bij de kleuren van dit setje past. Ik gebruik de donkere kleur om mijn wenkbrauwen mee in te kleuren en de lichte kleur om de randen van mijn wenkbrauwen mee te doen. Als ik dat met de donkere kleur doe krijg ik hele donkere en opvallende wenkbrauwen à la Cara Delevigne, wat bij haar (en anderen) heel mooi staat, maar bij mij niet.

De kleuren zijn goed gepigmenteerd, maar niet te goed. Je hebt niet veel nodig om je wenkbrauwen mee in te kleuren, maar het is niet zo dat ze opeens mega opvallend worden. Precies goed dus. Heel handig zijn de twee extraatjes die in het laatje onder het doosje verstopt zitten. Met het mini pincentje kan je snel ongewenste haartjes verwijderen en het kwastje werkt erg fijn. Sowieso vind ik het handig dat je die erbij krijgt, want ik heb thuis geen geschikte kwast en anders had ik die erbij moeten kopen. Het kwastje is schuin afgesneden en redelijk stevig. Het kwastje is heel prettig in gebruik. Met het borsteltje aan de andere kant kan je je wenkbrauwen nog even snel in model borstelen.

wp3

De poeder blijft lang zitten. Ik breng het ’s ochtends aan en heb er de rest van de dag geen omkijken meer naar. Ik gebruik verder geen wax of wenkbrauwgel. ’s Avonds laat de poeder zich makkelijk verwijderen met een reinigingsmelk.

Het is de eerste keer dat ik wenkbrauwpoeder gebruik. Ik vind het effect van wenkbrauwpoeder mooier en natuurlijker dan bij een wenkbrauwpotlood. Wel neemt het meer tijd in beslag. Ik ga de twee daarom maar afwisselen, maar de poeder is zeker favoriet. Stond mijn Etos wenkbrauwpotlood een paar dagen geleden nog in een artikel over mijn favoriete producten, moet hij nu plaats maken voor mijn nieuwe favoriete wenkbrauwproduct. Alweer een fijn budgetproduct van Catrice.

wp4
L: linker wenkbrauw met wenkbrauwpoeder, rechter wenkbrauw zonder. Kijk eens wat een verschil! RB: zonder wenkbrauwmoeder, RO: met wenkbrauwpoeder.

De Catrice wenkbrauwpoeder set kost €3,99 en is te koop bij Kruidvat en Trekpleister.

 

Wat vinden jullie van dit setje? En wat vinden jullie het fijnst: wenkbrauwpoeder of wenkbrauwpotlood?

Xx Sarah

11 gedachtes over “Review: Catrice wenkbrauwpoeder set

Geef een reactie

