Review: Yves Rocher Lash Plumping mascara – 01 Noir

yr1

Hoewel veel vrouwen zonder geeneens de deur uitgaan, is mascara niet een van mijn favoriete make up producten. Ik heb nog geen goede make up remover gevonden waar ik snel mascara mee kan verwijderen zonder een eeuwigheid te moeten boenen, waardoor ik alleen maar geïrriteerde oogleden krijg. Toch gebruik ik af en toe wel eens mascara. Het staat gewoon een stuk mooier. Ik ontving een tijdje geleden de Lash Plumping mascara bij een bestelling bij Yves Rocher en probeerde hem uit.

De verpakking valt lekker op. Leuk dat roze! Je vindt de mascara tenminste snel terug in je stash, ook al grijp ik nog wel eens per ongeluk naar de Bourjois Color Boost lipstick in Fuchsia Libre, in plaats van deze mascara, haha. De Lash Plumping mascara komt in drie kleuren: zwart, blauw en bruin. Ik heb de zwarte variant.

Yves Rocher zegt het volgende over deze mascara:

“Creëer een intense en verleidelijke blik!

Mascara voor een open blik: Het speciale volumeborsteltje spreidt de wimperhaartjes; de crèmesamenstelling blijft tot wel 12 uur perfect zitten.

Deze volumemascara is ideaal om uw wimpers voller te maken en u een meer open blik te geven.
Een mascara die de wimperhaartjes perfect van elkaar scheidt en ze spreidt als een waaier. De wimpers worden gekamd, gedefinieerd en krijgen meer volume.”

Het borsteltje heeft veel haartjes, wat ik fijner vind werken dan van die plastic kammetjes. Voor mij is het dus een pluspunt, maar dat hangt er eigenlijk vanaf wat jij zelf het prettigst vindt. Het borsteltje is de gemiddelde grootte en is niet te dik. Dat brengt makkelijk aan, maar ik had bij een volumemascara een groter borsteltje verwacht. Want hoe dikker het borsteltje, hoe meer volume.

yv2

Over het resultaat ben ik wel te spreken. Ik krul van tevoren wel altijd mijn wimpers, omdat je anders bij mij geen enkel verschil ziet. Op de foto’s hieronder draag ik twee laagjes. De mascara zorgt wel voor meer volume, alleen niet meer dan de andere mascara’s die ik heb gebruikt en ik heb volumemascara’s geprobeerd die veel meer volume geven. Yves Rocher zegt dat het de wimperhaartjes perfect van elkaar scheidt. Ik vind dit wel meevallen. De mascara laat nog best wel veel wimpers aan elkaar plakken. Het zorgt niet voor een spinnenpoteneffect, maar ik vind ze niet “gespreid als een waaier”, zoals Yves Rocher beweert.

yr3

De mascara voelt prettig aan. Na het aanbrengen is hij wel nattig, maar gelukkig droogt hij snel op. Ook houdt hij de krul goed in mijn wimpers. Bij sommige mascara’s heb ik dat mijn wimpers, ondanks dat ik ze goed heb gekruld, na een aantal uur toch wat rechter gaan staan. Bij deze mascara is dat niet zo. Je kan dus de hele dag genieten van een mooi effect. Ook blijft de mascara goed zitten. ’s Avonds zat de mascara en nog steeds goed op en hij overleefde zelfs een klein regenbuitje. En dat terwijl dit geeneens de waterproof versie is.

yr4

De Lash Plumping mascara kost €17,90 en is verkrijgbaar bij Yves Rocher. Ik vind de prijs te hoog voor deze mascara. Hij is fijn, maar ik vind €17,90 te duur voor een prima, maar niet echt bijzondere mascara. Yves Rocher heeft regelmatig acties waarbij je 50% korting krijgt of je twee dezelfde producten voor de prijs van één krijgt (vooral als je lid bent), dus ik raad aan om op zo’n actie te wachten.

 

Wat vinden jullie van deze mascara?

Xx Sarah

3 gedachtes over “Review: Yves Rocher Lash Plumping mascara – 01 Noir

Geef een reactie

