Review: Sara Happ the Lip Scrub & the Lip Slip

sh1

Normaal gebruikte ik altijd mijn tandenborstel om mijn lippen mee te scrubben. Roetsj, roetsj, tandenborstel erover en hallo zachte lippen! Lekker makkelijk. Maar na al die tijd van scrubben met een tandenborstel kreeg ik toch wel zin om eens een echte lipscrub uit te proberen. Het werden the Lip Scrub en de lipbalsem the Lip Slip van Sara Happ, die dit najaar nieuw in Nederland zijn.

 “Sara Happ schiep de lip scrub. Er stonden talloze exfo’s in haar badkamer, maar niet die ene. De body scrub en lip glosses stelde ze ook samen. Met comfort food als uitgangspunt: ze begon in de keuken met het creëren van haar eigen scrubs en gloses. Die inmiddels in 400 beauty boutiques wereldwijd stralen. Reese, Gwyneth, Molly, Erin, Olivia en Pati behoren tot de absolute ‘devotees’ van de Sara Happ collectie.”

Grappig om te lezen hoe een merk in het buitenland al zo bekend is, terwijl in Nederland waarschijnlijk nog bijna niemand van het merk heeft gehoord. Mij maakt de beschrijving van het merk in ieder geval extra benieuwd naar de producten.

sh2

De prijs van deze producten ligt een stuk hoger dan die van mijn trouwe tandenborstel, maar soms moet je jezelf gewoon een cadeautje geven. Daar werkt de verpakking van de Sara Happ producten goed aan mee. De potjes waar de scrub en lipbalsem inzitten komen namelijk in een leuk kartonnen doosje. Officieel zit er nog een schattig wit strikje op de doosjes, maar die zijn er bij mij af gegaan. Natuurlijk gaat het om het product zelf, maar zo’n leuke verpakking draagt al veel bij aan het luxe gevoel.

The Lip Scrub

Ik begin met de scrub, aangezien je die ook als eerst moet gebruiken. Als ik het dekseltje van het doosje optil, komt een heerlijke vanille geur mij al lichtjes tegemoet. Ik heb dan ook de smaak Vanilla Bean. Als ik het potje open is de geur een stuk sterker. Ik vind de scrub heerlijk ruiken. Als je niet van de geur van vanille houdt kan je deze beter overslaan, want de geur is zo sterk dat hij moeilijk te negeren is.

De scrub zit in een doorzichtig plastic potje met een draaideksel. Ik heb korte nagels, maar ik kan me voorstellen dat mensen met hele lange nagels het niet prettig vinden om de scrub uit het potje te krijgen. Daarvoor hadden ze beter een plattere en bredere verpakking kunnen gebruiken. Als je net als ik korte nagels hebt, heb je hier totaal geen last van.

sh4

De scrub is lichtbruin van kleur en zit vol met suikerkorrels. Je hebt maar een klein beetje nodig, ongeveer de grootte van een boontje. Het gebruiken van de scrub is heel makkelijk: je brengt wat aan op je lippen en wrijft hiermee over je lippen. Na ongeveer een minuut vind ik het genoeg geweest en spoel ik de scrub af met water. Het resultaat: super zachte lippen. Het enige nadeel vind ik de smaak. Waar ik de geur echt heerlijk vind, is de smaak van de scrub niet echt mijn ding. Dat is wel een kleine minpunt voor mij, want het is haast onmogelijk om je lippen goed te scrubben zonder dat er een beetje in je mond komt. Maar verder ben ik dik tevreden over the Lip Scrub.

De ingrediënten van the Lip Scrub zijn als volgt: Sucrose, Petrolatum, Flavor, Caramel, Vitis Vinifera (Grape), Seed Oil, Simmondsia Chinensis (jojoba) Seed Oil.

Naast Vanille Bean komt the Lip Scrub ook de smaken Peppermint, Brown Sugar en Crème Brulee. Vooral Vanille Bean en die laatste klinken heerlijk, vind ik. Maar Brown Sugar eigenlijk ook wel. En Peppermint. Aaah, ik wil ze allemaal! The Lip Scrub bevat 30 gram en kost €24.

The Lip Slip

Sara Happ beschrijft the Lip Slip als volgt:

“Dag en nacht mooie, verleidelijke lippen. Deze luxe balm geeft prachtig glans, is hydraterend en verzorgend, met zoete amandel, jojoba en macadamia. Je kunt het ook over je lippenstift gebruiken.”

Als ik naar de volledige ingrediëntenlijst krijg zie ik inderdaad veel verzorgende ingrediënten, maar ook minerale olie en ik weet dat veel meiden dat ingrediënt vermijden. Ik heb er zelf geen problemen mee.

sh3

Ook de lipbalsem zit in een doorzichtig, plastic potje met draaideksel. Wel is hij een stuk lager dan het potje van the Lip Scrub. Er zit dan ook twee keer minder in. Alsnog krijg je veel product voor je geld. Mijn geliefde Carmex lipbalsem bevat bijvoorbeeld maar 7,5 gram, ten opzichte van de 15 gram the Lip Slip.

The Lip Slip is heel lichtroze van kleur en bevat kleine shimmers. Op je lippen zie je echter niks van de kleur en de shimmers terug. Het is gewoon een mooie glanzende lipbalsem. Hij plakt wel meer dan ik gewend ben van een lipbalsem, haast als een lipgloss, maar blijft daardoor ook gelijk een stuk langer zitten. Ook de geur van the Lip Slip is erg lekker, ook al kan ik hem niet goed plaatsen. Rozen met vanille? Ik weet het niet precies. Na het aanbrengen blijft de geur heel lichtjes en subtiel hangen. Je merkt het eigenlijk pas als je er echt op gaat letten. Dankzij the Lip Slip krijgen mijn lippen een mooie glans en voelen ze zacht en verzorgd aan.

The Lip Slip bevat 15 gram en kost €24. Ik vind het een fijne lipbalsem, maar voor dat geld zou ik liever een twee lipscrub kopen.

sh5
L: scrub, scrub! RB: links the Lip Scrub, rechts the Lip Slip, ook al zie je die bijna niet zitten. RM: na het scrubben, yaay zachtje lippen! RO: met the Lip Slip op. Zoals je kan zien geeft hij geen kleur af, maar zorgt hij wel voor een mooie glans.

Verkooppunten

De producten van Sara Happ zijn momenteel te koop bij Skins Cosmetics in Groningen, Parfumerie Mignon (Bilthoven), Parfumerie Cocon (Venray), Henry MC (Vleuten), Freshlab (Brussel) en online. Binnenkort zijn de producten ook verkrijgbaar bij meer beauty adressen, alleen deze zijn nog onbekend.

 

Kennen jullie de producten van Sara Happ al? Wat vinden jullie van deze producten?

Xx Sarah

 

4 gedachtes over “Review: Sara Happ the Lip Scrub & the Lip Slip

Geef een reactie

