Review: Essie Head Mistress

hm1

Begin september konden jullie al een review lezen van een rode nagellak van Essie in de kleur She’s Pampered. Vandaag laat ik een andere rode nagellak van Essie zien, namelijk Head Mistress.

Head  Mistress is een donkerdere tint rood dan She’s Pampered. Het is een kleur die je regelmatig terugziet in de najaarscollecties van beauty merken. Ik vind de lak heel mooi. Echt een tijdloze kleur die altijd kan. Zelfs mijn vriend merkte opeens op dat hij deze kleur nagellak zo mooi vond staan en normaal let hij daar totaal niet op. Tja, mannen en rode nagellak, het blijft een geliefde combinatie.

De nagellak lakt prettig en droogt snel. Na het eerste laagje dekt hij al behoorlijk goed. Na twee laagjes dekt hij perfect en zie je er geen nagelranden meer doorheen. Head Mistress lijkt meer te glanzen dan de andere nagellakjes van Essie die ik heb, wat voor een mooi effect zorgt.

hm2

Gewoonlijk ben ik dik tevreden over de nagellakjes van Essie. Het merk kan bij mij weinig fout doen. Toch ben ik wat minder enthousiast over Head Mistress. Ik vind het een mooie kleur en hij lakt net zo prettig als alle andere Essie lakjes, maar de houdbaarheid is een stuk minder goed dan ik van Essie gewend ben. Na een dag was de lak bij mij al behoorlijk gaan chippen. Ik moest die dag veel aan school werken, dus ik dacht eerst dat het door het vele typen kwam. Ik bracht de lak opnieuw aan en heb hem goed laten drogen, maar de dag erna was hij weer gaan chippen. Niet zo erg als bij de eerste keer, maar toch genoeg om het te laten opvallen. Gelukkig is het een kleur waarbij het niet zo opvalt als je een extra laagje aanbrengt over de gechipte nagellak – je ziet van dichtbij alleen wat deukjes bij de randen, maar dat is altijd zo. Toch wel jammer.

Head Mistress komt uit de Stylenomics herfstcollectie uit 2012. De nagellak is nog te koop bij o.a. Bol.com en kost €9,99.

 

Wat vinden jullie van deze nagellak?

Xx Sarah

Geef een reactie

