Review: Bourjois Erasable Liner

bourjois erasable liner2

Een eyeliner die je kan weggummen. Voor mensen die net zo klunzig zijn met eyeliner als ik, klinkt dit als muziek in de oren. Geen gedoe meer met make up remover die je oogleden vettig maakt, waardoor de eyeliner die wél goed zat binnen no time over je complete ooglid vlekt, maar gewoon een gum. Ideaal! Waarom bestond dit nog niet?!

De verpakking is een vrolijke kleur roze. Aan de ene kant zit de eyeliner, aan de andere kant het gummetje. Het is een vloeibare eyeliner met een kwastje van flexibele haartjes. Ik gebruik gewoonlijk een gel liner of een stifteyeliner en vind dat prettiger en preciezer werken dan het soort kwastje dat deze eyeliner heeft.

bourjois erasable liner3

Op de verpakking staat dat je de eyeliner na het aanbrengen eerst moet laten drogen en dat je daarna eventuele foutjes van corrigeren. Als ik het kwastje uit de eyeliner haal, zit er een klein sliertje aan dat opeens opkrult en een dikke druppel op het kwastje vormt. Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar het maakte mij wel gelijk duidelijke dat deze eyeliner een ander soort formule heeft dan van de eyeliners die ik gewend ben. Dikker, haast stroperig.

bourjois erasable liner4

Het aanbrengen ging makkelijker dan verwachtte. Ik probeerde een lijntje te zetten en dit lukte voor mijn doen best wel goed. Maar: een dikke lijn is te doen, een dunne lijn of een wing is haast onmogelijk door de vreemde formule. De eyeliner droogt snel, wat ook een nadeel is. Als sommige delen van de lijn niet zwart genoeg zijn of je wil het nog een beetje bijwerken, brokkelt de opgedroogde eyeliner af, waardoor ik opeens een soort gaatje in mijn lijn had.

En datzelfde opdrogen is hetgeen wat deze eyeliner benadeelt. Waar de eyeliner als hij nat is er nog best wel mooi uitziet, droogt hij heel raar op. Waar de lijn eerst recht liep, krijgt hij na het drogen allemaal hapjes in de lijn. Daarnaast geeft het een trekkerig gevoel aan mijn oogleden. Nee, dit is geen fijne eyeliner.

bourjois erasable liner1
B: de eyeliner als hij nog nat is. Geen perfecte lijn, maar hé, daar is het gummetje voor.
O: de eyeliner na het opdrogen. Ik had nog geprobeerd een wing te maken, maar die mislukte enorm en heb ik weg gegumd. De gum doet zijn werk dus wel, maar de eyeliner zelf niet.

De gum werkt daarentegen heel goed. Het haalt makkelijk foutjes weg en irriteert mijn oogleden niet. Helaas werkt hij alleen bij deze eyeliner en niet bij andere. Het is echt de eyeliner zelf die dit product verpest. Jammer, anders was het voor mij echt een ideaal product geweest.

Het idee vind ik top, de uitwerking een stuk minder. Nu maar hopen dat een ander merk met een soortgelijk product komt die wel werkt.

Bourjois Erasable Liner kost €11,99 voor 2,5 ml en is verkrijgbaar bij de drogist.

Hebben jullie de Erasable Liner van Bourjois al geprobeerd? Wat vinden jullie ervan?

Xx Sarah

Een gedachte over “Review: Bourjois Erasable Liner

Geef een reactie

