Review: TONI&GUY Sculpting Powder

TONI GUY Sculpting Powder

Ik heb nog verschillende TONI&GUY spullen staan om te testen. Eerder deze week konden jullie al lezen wat ik van het haarmasker vond. Vandaag is het volumepoeder van TONI&GUY aan de beurt. Benieuwd wat ik ervan vindt? Lees dan verder.

Het volumepoeder De Sculpting Powder valt onder de Casual lijn van TONI&GUY. De Sculpting Powder komt in een kartonnen doosje. Het volumepoeder zelf zit in een ronde, plastic verpakking. Aan de bovenkant zit een viertal kleine gaatjes, waar een stuk plastic onder zit. Als je aan de bovenkant draait, schuift dit plastic weg, waardoor er poeder uit kan komen. Wat me gelijk opviel toen ik het potje uit de kartonnen verpakking haalde, is dat hij zo weinig weegt. De verpakking vertelde mij waarom: er zit namelijk maar 1 gram in! Wat weinig! Aan de andere kant is het poeder, dus dat weegt sowieso bijna niks.

TONI GUY Sculpting Powder 4

Waar andere volumepoeders die ik ken wit van kleur waren, is de Sculpting Powder zo goed als doorzichtig. Hierdoor zie je minder goed hoeveel poeder je gebruikt als je het op je hand aanbrengt. In mijn haar zie ik het wel zitten. Het zijn allemaal kleine witte puntjes en lijkt op roos, maar dit verdwijnt als je het goed hebt uitgewreven. Het volumepoeder is geurloos en plakt niet. Vooral met dat laatste ben ik blij, want ik vind plakkende volumepoeders zo vies aanvoelen.

TONI GUY Sculpting Powder 3

Op de verpakking van het volumepoeder staat dat het zorgt voor volume en je haar matteert. Nou zat ik niet echt te wachten op mat haar. Als je haar vet is, is het heel handig, maar op de dagen waarop mijn haar pas gewassen is wil ik juist genieten van de glans. Het matterende effect bleek echter mee te vallen. Op het stukje bij mijn pony waar mijn haar heel snel vet wordt zag het er minder glanzend uit en het haar dat niet vet was bleef gewoon mooi glanzen. Fijn! Ook fijn is dat het volumepoeder je haar niet stug laat aanvoelen.

Als ik het poeder eerst op mijn handen aanbreng, heb ik niet echt het gevoel dat er heel veel gebeurd. Tijdens de tweede poging breng ik het rechtstreeks op mijn haar aan. Dit doe ik bij mijn scheiding en ongeveer op de helft van mijn haar. Vervolgens buig ik even voorover, zodat mijn haar ondersteboven hang. Ik verdeel met mijn handen het volumepoeder en breng het in model. De eerste minuten zit er heel veel volume in. Mijn haar zakt helaas altijd in – de nadelen van steil haar – en dat gebeurd nu ook. Het verschil met mijn gewone kapsel is alsnog groot. Mijn haar heeft meer volume, maar niet enorm veel. Ik vind het effect wel leuk. Gedurende de dag wordt het volume wel steeds minder. Dit is makkelijk op te lossen door even met je handen door je haar te gaan.

TONI GUY Sculpting Powder 2
L: mijn haar zoals het normaal zit, M: net na het aanbrengen van het volumepoeder, R: zoals het na een paar minuutjes zit.

Ik vind het een fijne volumepoeder, de fijnste die ik tot nu toe heb geprobeerd. Hij voelt tijdens het aanbrengen prettig aan en zorgt voor een leuk effect. Als je echt een enorm groot en volumineus kapsel wil, heb je aan dit poeder echter niet genoeg. Maar hé, is er een volumepoeder waarbij dat wel zo is?

TONI&GUY Sculpting Powder kost €11,99 voor 1 gram en is verkrijgbaar bij Etos.

Wat vinden jullie van dit volumepoeder?

Xx Sarah

10 gedachtes over “Review: TONI&GUY Sculpting Powder

  1. fleur zegt:

    Heb het zelf ook en ben er erg blij mee, alleen krijg ik met het wassen van mijn haar het spul er niet uit en is mijn haar erg vet geworden en een iet wat andere structuur. Heb je een tip hoe ik het er weer uit krijg?

    • saarenzo zegt:

      Bij mij werkt het ook vooral het eerste uur. Daarna zakt het bij mij in. (Maar dit probleem heb ik altijd bij mijn haar, maakt niet uit welk product ik gebruik.) Na dat uur ga ik even met mijn vingers door elkaar en dan zit het weer gelijk als op de rechter foto. Het zakt dus wel even in, maar het is heel makkelijk om het volume weer terug te brengen.

  2. Agneta zegt:

    Heb het nu een aantal keer gebruikt, maar ben niet echt overtuigd.. Was nu even op zoek naar reviews over het product. Misschien wat vaker door mijn haar gaan met mijn vingers. Bedankt voor de review.

Geef een reactie

