Ooglook met gel eyeliner als oogschaduwbasis

ooglook met gel eyeliner als basis 4

Wie zegt dat gel eyeliner alleen kan worden gebruikt om je ooglook helemaal mee af te maken? Het kan ook worden gebruikt om je ooglook mee te beginnen! Ik maakte makkelijke en snelle smokey eyes met zwarte gel eyeliner als oogschaduwbasis. Lees verder voor een stap voor stap uitleg.

De eyeliner droogt erg snel. Daarom kan je het best eerst één oog doen en dan pas de ander. Anders hecht de oogschaduw zich te snel en kan je het niet meer goed blenden.

ooglook met gel eyeliner als basis

1. Breng de gel eyeliner aan op het bewegend ooglid en iets daarboven. Dit hoeft niet heel netjes, je gaat het toch nog vervagen.

2. Blend met een blending brush de eyeliner om de harde lijnen te verzachten.

3. Breng net boven de crease een taupe oogschaduw aan. Vervaag deze met een blending brush.

4. Voeg met een andere kwast oogschaduw toe. Doe dit op je bewegend ooglid. Ik ging voor een paarse kleur, maar je kan ook een andere kleur kiezen. Houd er bij het kiezen van de kleur rekening mee dat de kleur door de zwarte basis een stuk donkerder wordt.

5. Voeg vervolgens een donkerdere kleur oogschaduw toe in je crease. Blend alles goed uit met een blending brush.

6. Voeg een highlighter aan op het wenkbrauwbot en in je binnenste ooghoek.

7. Maak vervolgens zowel je onderste als je bovenste waterlijn zwart met een romig, zwart oogpotlood.

8. Zet boven je wimperrand een dunne lijn met hetzelfde oogpotlood.

9. Maak de look af met mascara.

ooglook met gel eyeliner als basis 2

Ik heb de volgende producten voor deze ooglook gebruikt:

–          Maybelline Lasting Drama gel eyeliner in Black. Deze gebruikte ik als basis.

–          Too Faced oogschaduw in Like A Virgin. Deze gebruikte ik boven mijn crease.

–          Sephora mono oogschaduw in 29 De Luxe Punk. Deze gebruikte ik op mijn bewegend ooglid.

–          L’Oréal Paris Color Infaillable Eyeshadow in 028 Enigmatic Purple. Deze gebruikte ik toe in mijn crease.

–          Etos Highlighting Illuminizer. Deze gebruikte ik op mijn wenkbrauwbot en in mijn binnenste ooghoek.

–          Zwart oogpotlood van Sephora.

–          Maybelline Big Eyes mascara.

Verder werkte ik mijn wenkbrauwen bij met een wenkbrauwpoeder van Catrice en droeg ik een lipstick van L’Oréal.

ooglook met gel eyeliner als basis 3

Wat vinden jullie van deze ooglook? Gebruiken jullie wel eens gel eyeliner als oogschaduwbasis?

Xx Sarah

2 gedachtes over “Ooglook met gel eyeliner als oogschaduwbasis

Geef een reactie

