Review: Flormar Nail Enamel Dryer

flormar nail enamel dryer

Ik ben dol op nagellak. Nagellak is helaas alleen niet zo dol op mij. Zodra mijn nagels netjes gelakt zijn, wacht ik altijd geduldig tot de nagellak goed gedroogd is. Tenminste, dat probeer ik. Maar meestal bots ik na een paar minuten al tegen ongeveer ieder meubel in het huis, waardoor er allemaal deuken in mijn nagellak zitten. En blijft het een keer goed zitten, dan word ik de dag erna wel wakker met een stofmotief van mijn bed in mijn nagellak. Tijd dus om iets te proberen om mijn nagellak sneller te laten drogen.

Bij Flormar kocht ik een bus Nail Enamel Dryer. Ik ging gelijk voor de grootste bus die ze hadden, aangezien dat gewoon in verhouding goedkoper was en ik dit product heel vaak ga gebruiken. Als het bevalt, tenminste.

Voordat het testen begint: wat zegt Flormar zelf over dit wondergoedje? Flormar beschrijft deze spray als “Fast drying, non-smearing. Conditions cuticles and nails”. Volgens Flormar droogt deze spray de nagellak in slechts enkele seconden. De bedoeling is dat je eerst je nagellak aanbrengt, dan een paar minuten wacht en vervolgens deze spray op je nagels sprayt om de nagellak volledig uit te harden.

De ingrediënten zijn als volgt:

Butane (is een gas), Propane (koolwaterstof), Isobutane, Disiloxane, Limonene, Citrus Medica Limonum Oil (citroenolie, dit verzorgt de huid en maakt het zachter), Plukenetia Volobilis Seed Oil, Tocopheryl Acetate, Citral, Linalool, Geraniol.

Naast alle chemische ingrediënten die zorgen dat je nagellak sneller droogt, zitten er dus ook verzorgende bestandsdelen in. Kijk, dat is nou een leuke bijkomstigheid!

Maar goed, genoeg gekletst. Tijd voor de test! Ik begin met het aanbrengen van een basecoat. Dit is een simpele basecoat van HEMA die snel droogt, dus daarvoor gebruik ik geen spray. Vervolgens breng ik de nagellak Vested Interest van Essie aan. Belangrijk is wel dat je dunne laagjes aanbrengt. De spray bereikt namelijk alleen de bovenkant van je lak, dus als er te veel lak op je nagels zit, blijft er een deel over dat niet wordt uitgehard. En dan kan je alsnog uren wachten tot je nagellak volledig uitgehard is.

flormar nail enamel dryer 2

Zoals ik al eerder aangaf, zit er citroenolie in de spray. Dat ruik je ook terug tijdens het gebruiken. Ik verwachtte een hele vieze en chemische geur – zoals bij zo’n beschermende spray waarmee je je schoenen inspuit – maar tot mijn verbazing rook ik opeens lichtjes citroen. Lekker!

De spray heel koud aan. Ik wachtte ongeveer tien seconden en voelde heel voorzichtig aan mijn nagel. Verrek, de nagellak was helemaal opgedroogd! Enthousiast drukte ik mijn nagel in de nagellak, om te kijken of er een afdruk in kwam te staan. Niks! Ook het eraf duwen van de nagellak lukte niet. Het enige waarmee ik de nagellak er een beetje afkreeg, was door het echt proberen weg te krassen. Dit lukte in het begin bij een heel klein stukje, maar ietsjes later werd ook die klus een stuk moeilijker.

Ik ben heel blij verrast door deze spray van Flormar! Even een dun laagje nagellak aanbrengen, heel eventjes wachten, sprayen, een paar seconden wachten en op naar de volgende laag. Na een kwartier tot een half uur heb je volledig opgedroogde nagellak. Voor de zekerheid kan je eventueel nog iets langer wachten voor je een volgende laag aanbrengt, maar na een minuut of zelfs nog minder kan je sowieso weer aan de slag. Ik ben groot fan!

Op de bon staat alleen het eindbedrag en niet de aparte bedragen van de gekochte producten. De precieze prijs weet ik dus niet. Volgens mij was het €9,95 voor een fles van 400 ml en €6,95 voor een fles van 200 ml.

 

Wat vinden jullie van de Nail Enamel Dryer van Flormar?

Xx Sarah

4 gedachtes over “Review: Flormar Nail Enamel Dryer

Geef een reactie

