Filmpje: the power of Photoshop

faces

Een paar dagen geleden zag ik het filmpje ‘Body Evolution – the power of Photoshop’. Het filmpje laat twee stappen zien: de eerste stap is het verschil tussen de “normale” vrouw en een zwaar opgemaakte vrouw in het juiste licht. De tweede stap is het laten zien hoe zo’n foto gephotoshopt wordt voor een advertentie.

Als je een model in een advertentie ziet, is ze gephotoshopt. Volgens mij weet iedereen dat wel, maar toch blijven mensen – en dan vooral vrouwen – zich onzeker voelen door zichzelf steeds te vergelijken met die ideale vrouwen uit de advertenties. Maar die zijn niet ideaal, die zijn gewoon bewerkt met de computer. Omdat ik vind dat het filmpje goed laat zien hoeveel er bewerkt wordt, besloot ik hem met jullie te delen.

Mocht je je een keer onzeker voelen over de lengte van je benen of over een onzuivere huid: vergeet niet dat ook de vrouwen uit de advertenties daar ook last van hebben en zich waarschijnlijk ook onzeker voelen over bepaalde aspecten van hun lichaam. Wat je ziet is absoluut niet de realiteit en dat kan maar niet vaak genoeg verteld worden.

model-body

Opvallend vind ik het grote verschil nadat de vrouw is opgemaakt en is gefotografeerd met de juiste belichting. Maar vooral opvallend vind ik het verschil tussen de vrouw helemaal in het begin van het filmpje en de bewerkte versie van dezelfde vrouw. Het verschil is zo groot! Als je de twee naast elkaar zet, geloof je eigenlijk niet meer dat het dezelfde vrouw is. Maar dat is het wel en dat komt allemaal dankzij de kracht van Photoshop..

Kenden jullie het filmpje al? Wat vinden jullie ervan?

Xx Sarah

2 gedachtes over “Filmpje: the power of Photoshop

    • saarenzo zegt:

      Ik zie nu ook dat het filmpje opeens van Youtube is verwijderd. Gelukkig had iemand anders hem ook geplaatst, dus ik heb die nu in de het artikel gezet. Mocht je hem willen zien, kan je hem nu alsnog kijken.

Geef een reactie

